Toon posts:

afdruk kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een afdruk maak van een hoog resolutie foto b.v. 1800 x 1600 pixels (afdruk wordt 10 x 15 cm gemaakt) dan ziet de foto er op het scherm prachtig uit. Goed helder en contrast ook perfect. Maak ik een afdruk naar de printer dan is de afdruk vele malen donkerder!
Afdruk is op kodak fotopapier en is ook geselecteerd bij de printer instellingen. De instellingen zijn verder goed.

Config:
Printer: HP deskjet 720 C
windows XP (standaard xp printer driver voor de 720).
programma paintshop pro 7 of adobe photoshop 7.

Weet iemand hoe ik dit kan herstellen zodat de afdruk op papier ook zo helder is?

Verwijderd

je icc profiel aanpassen (kleurbeheer)
Adobe heeft hier een progje voor, Adobe Calibration, dat wordt bij PhotoShop® en Illustrator® geleverd :)

Verwijderd

Topicstarter
Hiermee kan ik het beeldscherm en printer gelijk maken maar de afdrukken worden er niet lichter mee denk ik of wel??

Dit programma heb ik niet maar dit zal wel ergens te downloaden zijn.

in ieder geval bedankt.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 20:49 schreef freddie het volgende:
Hiermee kan ik het beeldscherm en printer gelijk maken maar de afdrukken worden er niet lichter mee denk ik of wel??
[...]
Dat klopt, maar ik dacht dat de resultaten je nogal tegenvielen op print omdat je scherm misschien wel zo licht was. Door ze op elkaar af te stemmen hou je jezelf niet voor de gek. Vandaar :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op vrijdag 19 april 2002 20:49 schreef freddie het volgende:
:o warez?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
freddie:
Geen idee, kijk hier even naar zou ik zeggen, en je kent hopelijk het beleid op dit forum over illegale software. Anders moet je even googelen naar monitor calibration, dan kom je ook een eind.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op papier ziet het er zowieso anders uit als op het beeldscherm, simpelweg omdat het beeldscherm een directe lichtbron is, en papier een indirecte lichtbron ;)

mijn T.net systeemspecspagina

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op zaterdag 20 april 2002 03:14 schreef RRX het volgende:
Op papier ziet het er zowieso anders uit als op het beeldscherm, simpelweg omdat het beeldscherm een directe lichtbron is, en papier een indirecte lichtbron ;)
En zou RGB / CMYK er ook niet iets mee te maken hebben. :? :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Verklaar je nader, is dit een antwoord of een vraag op mijn vraag?

Volgens de computertotaal niet want de printers zijn standaard in staat om rgb te accepteren.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op zaterdag 20 april 2002 20:09 schreef freddie het volgende:
Verklaar je nader, is dit een antwoord of een vraag op mijn vraag?

Volgens de computertotaal niet want de printers zijn standaard in staat om rgb te accepteren.
Ze accepteren wel RGB, maar naar mijn weten kunnen ze toch echt alleen CMYK printen. Dus zit er altijd een verschil tussen wat je op je scherm ziet en wat op papier komt.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1