Toon posts:

[PHP] Bad file number

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal ben ik altijd met asp aan de slag en nu met een uitstapje naar php bezig, even wennen maar bevalt prima.

Ik ben alleen op een probleem gestuit dat ik maar niet op weet te lossen, op onze test server (IIS 5.1) met php 4.1.2 werkt de onderstaande code snippet prima.

Als ik dit vervolgens op de apache server zet waar het uiteindelijk moet gaan draaien krijg ik een foutmelding over Bad file number.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

$url = "http://www.zomaareenurl.nl/text.asp?id_test=311";
$xmldata = fopen($url, "r");

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Ja, die URL bestaat niet.

• nhimf
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

lol zoals soultaker al zegt ;) leuk maar als je bij een bestand opent als die niet bestaal krijg je een error en urls worden behandeld als files, dus niet bestaand krijg je een error

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
heb je de filerechten wel goed ingesteld?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses dat ik zo langzaam reageer. De filerechten? Het komt toch van een algemeen bereikbare website, ik probeer ook niets weg te schrijven dus dan zou je toch geen problemen moeten verwachten. Maar het lijkt in ieder geval wel op een 'fout' in de instelling van of de Apache webserver of de php.ini.

Als je bij Google zoekt op deze fout zie je nergens een oplossing, maar wel heel veel websites die er ook last van hebben.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heb je de url wrapping wel aan gezet?

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Wat Soultaker volgens mij bedoelt (en daar heeft hij gelijk in), is dat de server nu gaat zoeken naar een bestand tekst.asp?tralala=blah&nogveel=meerpoep, terwijl je gewoon tekst.asp moet hebben. :P Als je per se die parameters wil meegeven moet je dat anders doen... Met readfile ofzow en dan de output opvangen met ob_*() enzo.

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 18:35 schreef Manuzhai het volgende:
Wat Soultaker volgens mij bedoelt (en daar heeft hij gelijk in), is dat de server nu gaat zoeken naar een bestand tekst.asp?tralala=blah&nogveel=meerpoep, terwijl je gewoon tekst.asp moet hebben. :P Als je per se die parameters wil meegeven moet je dat anders doen... Met readfile ofzow en dan de output opvangen met ob_*() enzo.
Maar dit werkt gewoon op een aantal andere apache servers en sowieso op mijn eigen IIS 5.1 webserver. Of begrijp ik je opmerking niet goed. Op het moment dat een string in die functie met http:// begint dan gaat die normaal gesproken automatisch de webpagina inladen.

ACM: wat bedoel je met het aanzetten van url wrapping?

• Soultaker
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op dinsdag 23 april 2002 18:35 schreef Manuzhai het volgende:
Wat Soultaker volgens mij bedoelt
Sorry als ik onduidelijk was, maar ik bedoelde alleen maar dat ik op basis van de door de topicstarter verstrekte gegevens alleen maar kon concluderen dat de URL het niet deed, omdat het domein www.zomaareenurl.nl niet bestaat.

Nuttige informatie zou in dit geval zijn: doen andere URL's het wel? En zo niet, ook localhost-pagina's niet? Zo ja: wat als je (inderdaad) de querystring weglaat (hoewel dat niet uit zou moeten maken als 't op een andere server wel werkt). Kun je de URL wel handmatig vanaf de server fetchen/wgetten? Om welke URL gaat het eigenlijk? Etcetera.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in mijn oorspronkelijke post al aangaf, werkt het op diverse webservers perfect. Dus aan de url kan het niet aan liggen.

Het betreffende asp scripts spuugt een xml pagina uit, maar daar gaat het niet om. Bij anderen met dit probleem heb ik zelfs begrepen dat hij nooit op het net gaat kijken naar die pagina. Hij probeert gewoon lokaal dat bestand te vinden.
Pagina: 1