Ik heb een tijdje geleden de KT3 Ultra van MSI gekocht samen met XP2000+. Alles werkt onder XP, maar ik krijg die AC97 sound niet aan de gang onder linux (mandrake 8.2). Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Je zult de module moeten laden.
Probeer eens: # modprobe ac97_codec
(ik dacht dat dat de naam was van deze codec)
Misschien staat de module niet op je systeem.
Dan zal je de kernel opnieuw moeten compilen of alleen de module.
Mandrake moet op zich de ac97 codec zelf als module laden volgens mij.Op vrijdag 19 april 2002 17:08 schreef 2P het volgende:
Je zult de module moeten laden.
Bij Debian heet ie ac97_codec dacht ik, bij Mandrake weet ik het niet.
Zie www.viaarena.com en bij linux drivers download je de geluids handleiding. Die geeft een aantal opties, om het werkend te krijgen. Ik raad je de alsa optie aan. Zie daarvoor www.alsa-project.org . Nu zal je je effe door het compileren heen moeten bijten. mocht het niet lukken. Feel free to ask.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
dat zou eigenlijk niet uitmaken. de namen van modules zijn distro-onafhankelijk (maar soms misschien wel kernel afhankelijk)Op vrijdag 19 april 2002 17:09 schreef supergrover het volgende:
[..]
Bij Debian heet ie ac97_codec dacht ik, bij Mandrake weet ik het niet.
I know, maar ik bedoel in de install procedure.Op vrijdag 19 april 2002 17:12 schreef 2P het volgende:
[..]
dat zou eigenlijk niet uitmaken. de namen van modules zijn distro-onafhankelijk (maar soms misschien wel kernel afhankelijk)
Ik heb Mandrake 8.1, en ook bij mij doet t geluid het niet, ik heb onboard sound, ac97, dus wie weet hoe je dit aan de praat krijgt?
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verwijderd
alsa zit al meegeleverd in mdk, dus hij hoeft niks te compilen.Op vrijdag 19 april 2002 17:12 schreef Terror het volgende:
Zie www.viaarena.com en bij linux drivers download je de geluids handleiding. Die geeft een aantal opties, om het werkend te krijgen. Ik raad je de alsa optie aan. Zie daarvoor www.alsa-project.org . Nu zal je je effe door het compileren heen moeten bijten. mocht het niet lukken. Feel free to ask.
edit:
janjanjansen, jij bent ook altijd sneller, dat wilde ik ook net doen.
.
.
janjanjansen, jij bent ook altijd sneller, dat wilde ik ook net doen.
Helaas geen resultaat, hij geeft wel netjes nu aan dat ie een Avance Logic ziet, en alle modules zijn netjes geladen, maar ik denk dat het probleem hem zit in de ALC650 chipset, hiervoor heb je dus een aparte patch voor de ac97...c voor nodig
Pagina: 1