[outlook] mail via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• ICW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 08:26
ik heb 2 pc's in netwerk met outlook.
1 pc haalt de mail van server is het mogelijk om met outlook op die ene pc naar outlook op die andere pc verwijzen.
zodat er 1 keer gepopt hoeft te worden maar dat op alle 2 de pc's mail gelezen kan worden bijv door outlook naar bestand of map op op andere pc te linken.

Ben niet van plan daar mailserver voor te installeren of dergelijke. gewoon simpel linken of met een script

The one, the only, the original ICW

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
volgens mij moet dit wel kunnen. ik ken outlook niet goed, maar outlook express heeft bij Tools|Options|Maintenance de optie om de locatie van de opslag folder te wijzigen (Store Folder).

als je die op de client nu instelt op \\server\bla bla de hele reutel naar de plaats op je server, dan zou het kunnen werken.

de berichten staan in Windows\Application Data\Identities\{een lang nummer}\Microsoft\Outlook Express

moet je wel zorgen dat die map op je server 'gedeeld' is voor het netwerk.

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

als je op pc1 de mail binnenhaalt, komt het in een *.pst bestand te staan. Bij pc2 kan je dan datzelfde pad instellen naar die pst file. Dus gewoon 2 Outlooks, 1 pst file..

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dit is wel een onderwerpje waar ik ook wat mee kan.

ik zit in netwerk, me ma en ik.
allebei hebben we mail bij chello, alleen we halen elkaars meel op, wie het eerste komt krijgt alle meel die er op dat moment is, of het nou naar mij of naar men moeder moet.
het enige verschil in de instellingen van outlook is ons mailadres, maar dit moet toch genoeg zijn?

plz help me, wil niet dat men moeder mijn meel lees ;) |:( :?

Battle.net Spud#2543

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Op vrijdag 19 april 2002 23:57 schreef chaozz het volgende:
volgens mij moet dit wel kunnen. ik ken outlook niet goed, maar outlook express heeft bij Tools|Options|Maintenance de optie om de locatie van de opslag folder te wijzigen (Store Folder).

als je die op de client nu instelt op \\server\bla bla de hele reutel naar de plaats op je server, dan zou het kunnen werken.

de berichten staan in Windows\Application Data\Identities\{een lang nummer}\Microsoft\Outlook Express

Helemaal correct ;) Niet geprobeerd, maar moet volgens mij gewoon kunnen.
Op zaterdag 20 april 2002 02:01 schreef TepelStreeltje het volgende:

allebei hebben we mail bij chello, alleen we halen elkaars meel op, wie het eerste komt krijgt alle meel die er op dat moment is, of het nou naar mij of naar men moeder moet.
het enige verschil in de instellingen van outlook is ons mailadres, maar dit moet toch genoeg zijn?

Ik snap je niet. Heb je bij Chello twee mailboxen? Of twee aliassen?

Mogelijkheid 1

Als ik je goed begrijp, is er 1 mailbox. Zowel jouw mailtjes (tepel@chello.nl of whatever ;)) als die van je moeder (mammavantepel@chello.nl) gaan in die mailbox. Als dat het geval is, kun je ze alleen maar scheiden door berichtregels in te voeren in bijv. Outlook Express.
Je maakt een map aan (in het rijtje postvan in, uit, concepten, bladiabla) voor jou, en 1 voor je ma.

Menu, extra, berichtregels.
Dan maak je regels aan, zodat als jouw emailadres in de 'Aan' staat het in jouw map gaat, en als het aan je ma geadresseerd is, gaat het naar je ma's map.

Mogelijkheid 2

Ik heb bij @home meerdere emailadressen, maar die ziten allemaal op een aparte mailbox. Je moet dan meerdere 'identeiteiten' aanmaken in Outlook. Eventuuel met een password erop :)

Ik heb geen zin om ten overvloede dingen te gaan uileggen, maar als je gen flauw benul hebt van wat ik hierboven allemaal lul, dan reply je maar weer. ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• ICW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 08:26
Op vrijdag 19 april 2002 23:57 schreef chaozz het volgende:

Nee helaas dit werkt niet.
ik ga naar f schijf (is hd van andere pc).
ik gan naar de directory waar *.pst staat, maar ik kan niet op ok klikken blijft grijs

The one, the only, the original ICW

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op zaterdag 20 april 2002 02:01 schreef TepelStreeltje het volgende:

Bij Chello heb je maar 1 mailadres, die ander is een alias! Het account is hetzelfde.....

Verwijderd

Spuit 11 hier maar er is een oplossing voor dit probleem 8)7

Aangezien je bij Archief map niet naar een netwerk schijf mag linken zou je het anders kunnen doen. Je moet dan alleen even met regedit klooien.

Hier de oplossing

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Outlook is geen Outlook Express, de link gaat over OE5 en het topic is 4 jaar oud. Ik denk niet dat de topicstarter hier op zit te wachten. :|

[ Voor 38% gewijzigd door Lustucru op 02-06-2006 19:03 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.