Toon posts:

HELP!!!!, Welke printer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraag 1: Hoi, ik zit in een probleempje, ik wil een goede printer kopen, maar ik weet nog steeds niet welke. De Epson lijkt me erg goed, de inktpatronen zijn lekker goedkoop en goede kwalitiet. Ook HP is goed, maar...*help*
Ik heb een prijs van rond de 500 gulden in me hoofd, welke (of ander merk_ adviseren jullie me?

Vraag2: Wat is het verschil tussen een fotoprinter en een colorprinter? Als je een goede Colorprinter koopt (hogere versie als die colorprinter en dan nog goedkoper ook) zou die al mooie plaatjes kunnen printen...
Dit is dus voor mij nog niet helemaal duidelijk.

Alvast Bedankt!!!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
HP Deskjet 930C !

Groeten seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:38
Kijk eens naar de Epson Photo Stylus 750
Te gekke printer, en onderhand ook wel betaalbaar. Of de 740, heel goed maar zit net iets onder de 750 (Weet de prijs op het moment niet)

Verwijderd

HP 840 C

die heeft me pa ook en hij drukt best snel af en de kwaliteit ligt waanzinnig hoog..
het enige nadeel is dat de cartridges vrij prijzig zijn.. maar hij drukt wel veel af voor ie leeg is.

Suc6

Barracuda

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
voor het relatieve prijsverschil in de patronenn kun je beter kiezen voor de 930 die is relatief gezien evenduur en heeft een 2x zo hoge resolutie (maar daar merk je niets van op gewoon papier)

Persoonlijk vind ik HP beter dan epson, printkop niet vast in de printer maar aan de patronen, dus altijd verse printkop (minder kans op verstoppingen) en betere afdruk kwaliteit op gewoon papier

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Ik ga geen 1 model of merk noemen, want die afweging moet je zelf maken. Neem wel HP, Epson, Xerox of Canon want die patronen kan je overal krijgen. Let er op dat je een model neemt waar je de patronen per kleur kan vervangen (is goedkoper). Heel belangrijk: let niet alleen op de aanschafprijs maar ook op de prijs van de inktpatronen. Verder heeft een photoprinter extra kleuren voor de nuances. Ik moet zeggen dat "gewone" kleuren printers ook best mooi foto's kunnen printen. Kijk wat je wilt printen en hoeveel je wilt afdrukken. Hoe meer je print hoe verstandiger het is om een duurder model te nemen ivm de kosten. Verder vind ik persoonlijk de snelheid van een printer voor thuisgebruik niet super-belangrijk als de kwaliteit maar goed is.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
per kleur vervangen is een beetje onzin.. tenzij je een of ander logo in exact 1 van de primaire kleuren hebt, want bijna alle kleuren zijn mengkleuren.....

Verwijderd

Ik heb een HP Deskjet 950C. Die heeft geen apart fotopatroon, gewoon een zwarte en een kleuren, nou dat ding print echt op fotokwaliteit op gewoon papier. Maar dat mag ook wel want hij was best wel duur.

Verwijderd

Dat foto gedoel is bullshit dat doen ze allemaal wel..

Wat moet je niet hebben:
Canon, Lexmark HP690 of iets anders uit
HP600 series

Wat moet je WEL hebben:
Epson
HP 930c, 950c of 970cxi

de 800 series (830,870 ed...) zijn verouderde modellen (wel goed hoor, maar beter een 900 series (930, 950, 970cxi)

Verwijderd

Topicstarter
de Hp690, dat was me oude printer en die moet je inderdaad niet hebben, alles doet hij behalve printen....

ps: ik heb me keuze genomen en ik ga door voor de HP930C. Deze kwam overal goed uit de testen en ik ken toevallig iemand die me een paar printjes liet zien. Ook werd hij hier een keertje genoemd

Tnxs all!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 12:22 schreef seq_uence het volgende:
HP Deskjet 930C ![/quote]Yup deze is goed en niet zo duur. Heb hem zelf een paar weken geleden gekocht. Hij is stil, snel en zeer goede afdruk kwaliteit.

Aanrader!

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Pagina: 1