Waarom Athlon XP Packaging soms groen ipv bruin

Pagina: 1
Acties:

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit vraag ik me al langer af.

Zo nu en dan krijg ik AMD Athlon XP (1800+) processoren onder ogen die een groene packaging hebben ipv de gebruikelijke bruine kleur.

Weet iemand ook of er nog verschil tussen deze uitvoeringen zit.. (afgezien van de kleur).
En waarom dat kleurverschil er dan is?

Misschien een nutteloze vraag, maar ik wil mijn nieuwsgierigheid graag een keer bevredigd zien, en de search bood wat dit aangaat geen uitkomst.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
AMD is overgegaan op een groene behuizing voor de cpu's. Alle nieuwe cpu's zijn dus groen en de wat oudere zijn nog bruin.

Waarom precies weet ik niet. De bruine en groene zijn bijde van organisch matriaal gemaakt en verder identiek.

Wat zou kunnen maar das mijn idee is dat amd ze groen heeft gemaakt vanwege hun groene logo. Ze verkopen nu namelijk ook in de box cpu's met een groene koeler erbij. Misschien willen ze de consument wijs maken dat de cpu weinig stroom verbruikt, dus beter voor t milieu is en dus groen is :P

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Op vrijdag 19 april 2002 16:09 schreef jhead22 het volgende:
AMD is overgegaan op een groene behuizing voor de cpu's. Alle nieuwe cpu's zijn dus groen en de wat oudere zijn nog bruin.

Waarom precies weet ik niet. De bruine en groene zijn bijde van organisch matriaal gemaakt en verder identiek.

Wat zou kunnen maar das mijn idee is dat amd ze groen heeft gemaakt vanwege hun groene logo. Ze verkopen nu namelijk ook in de box cpu's met een groene koeler erbij. Misschien willen ze de consument wijs maken dat de cpu weinig stroom verbruikt, dus beter voor t milieu is en dus groen is :P
hahaha LOL :D
Goh de AMD is groen zal wel goed voor het milieu zijn :+

• T.S.
  • Niet online
Dank u.. nu weet ik iig al wat meer.

bruin = oud
groen = nieuw (+ goed voor milieu)

Zal gelijk eens kijken of er nog wat te halen valt ivm de energiepremie :)

Maar als de nieuwe groen zijn, zullen deze gemiddeld genomen wel beter te overklokken zijn dan hun bruine broertjes, ivm met de recentere stepping.
Afgezien van dat is 'nieuwer' sowieso (bijna) altijd beter.

groen is dus: energiepremie + nieuwer = betere overklokbaarheid + fraaie kleur (als je van groen houdt en de koeler er nog niet op zit)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Wat de reden is van de overstap van een bruine organic pin grid array naar een groene OPGA packaging is niet bekend, maar het ziet er in iedergeval wel leuk uit :P

* silentsnow heeft een groene AthlonXp2100+

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:36
ja klopt allemaal en de groene hebben net weer iets meer rekenkracht

Verwijderd

Groen door schimmels? :+ *D

Misschien heeft ie iets te maken met OLGA ofzo.

• majic
  • Laatst online: 20-07 13:52
Wil weer niet vervelend doen enzo maarrreee....

Mijn Athlon Xp1600+ van week 4 clockt a) verder over, en b) heeft is GROEN ivm met mn Athlon Xp1700+ (BRUIN!) van week 6!

• Xof

Xof

Op vrijdag 19 april 2002 20:56 schreef majic het volgende:
Wil weer niet vervelend doen enzo maarrreee....

Mijn Athlon Xp1600+ van week 4 clockt a) verder over, en b) heeft is GROEN ivm met mn Athlon Xp1700+ (BRUIN!) van week 6!
Er is ook helemaal geen verschil :)

• T.S.
  • Niet online
Hmmmm, aangezien ik op het forum geen 100% zekerheid kan verkrijgen (tegenstrijdige beweringen) heb ik AMD maar een mail gestuurd.

Nu hopen dat ze het waardevol genoeg vinden om te reageren op zo'n irrelevante vraag :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een groene xp1700 uit week 4, AGNGA stepping.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

MartNL

Ik heb een groene .
Hij werkt maar daar is ook alles mee gezegt.
Het xptje (2000+) wil niet verder dan 1850mhz. :r

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik ga snel al m'n rooie ledjes vervangen voor groene, da's beter voor het milieu!!!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Volgens mij is het afhankelijk van de fabriek waar die dingen uitkomen, want ik zie in de winkel waar ik werk gewoon groen en bruin naast elkaar langskomen (allemaal gewoon recente weeknummers op de CPU's)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 20:39
De groene schijnen ook beter te zijn...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

[leuk modus]
*snotter* Nou... *snif* Ik werk bij AMD... *snuif* en soms... *snuf* BWAAAHTSJOE!!!
'xcuse me... *snif*
[/leuk modus]

Forget your fears...
...and want to know more...

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
bij de duron cores waren ze ook groen of rood,
en ze hebben een test gedaan, en de conclusie was dat er bijna geen verschil was in overclockbaarheid.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05
Op zaterdag 20 april 2002 01:45 schreef Aetje het volgende:
[leuk modus]
*snotter* Nou... *snif* Ik werk bij AMD... *snuif* en soms... *snuf* BWAAAHTSJOE!!!
'xcuse me... *snif*
[/leuk modus]
:?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op zaterdag 20 april 2002 10:21 schreef internetinfo het volgende:

[..]

:?
Grap uitleg
Snot = groen......
Hij verkouden
Niest op cpu :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

nee ze hebben hem groen gemaakt dan mag je hem in de groene container gooien.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik dacht dat die groene kleur puur cosmetisch was. Eerst had AMD van die keramische, paarsachtige dingen, maar is men overgestapt op glasfiber. Hierdoor was het spul wat steviger (de keramische packaging wilde wel eens breken tijdens het plaatsen v.e. heatsink) en de weerstand werd verlaagd. Alleen zaten ze met zo'n , zeg maar, non-aantrekkelijke bruine kleur opgescheept. Toen dat later simpel verholpen kon worden hebben ze er direct maar een mooie groene (AMD heeft tenslotte ook groen in het Logo) kleur van gemaakt.

Misschien ideetje dat ze nog limited, goed over te clocken, editions gaan uitbrengen in het rood, zwart of blauw? :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Jake Blues
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 20 april 2002 10:31 schreef Abbadon het volgende:
Misschien ideetje dat ze nog limited, goed over te clocken, editions gaan uitbrengen in het rood, zwart of blauw? :P
Blauw is de kleur van die andere chipbakker, dus da's niet zo'n goed idee.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Die kleur van de cores zijn toen wilde verhalen overgeweest dat die dingen een verbeterde core hadden en dat ze verder overgeclocked konden worden enzo, waarna AMD vertelde dat ze gewoon de coating bij een andere leverancier hadden ingekocht, waardoor de kleur veranderd was. Nix verbetering...

Volgens mij is dat precies hetzelfde met de kleur van de CPU zelf: iedereen blaat wel dat die groene allemaal sneller zijn enzo, maar volgens mij gebruiken ze gewoon andere verf en maakt het voor de prestaties 0,0 uit...

Verwijderd

Zit er nou prestatie verschil in want ik heb net mijn XP 2100+ binnen van perfect systems en die is toch bruin..? Terug sturen en om een groene vragen?

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 20 april 2002 12:22 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Zit er nou prestatie verschil in want ik heb net mijn XP 2100+ binnen van perfect systems en die is toch bruin..? Terug sturen en om een groene vragen?
Wat denk je nu zelf? |:(

Een kleur kan toch geen verschil in prestatie betekenen? Misschien heeft die winkel niet eens groene CPU's, want het ligt er maar net aan waar zij hun CPU's inkopen...

Jeez, wat een zeikdraad weer...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tuurlijk niet |:(

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Da's hetzelfde als: "Ik heb een bruine en een groene auto van hetzelfde merk met dezelfde specs, welke gaat harder?"

:Z

iStockphoto

• T.S.
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 12:27 schreef Moartn het volgende:

[..]

Wat denk je nu zelf? |:(

Een kleur kan toch geen verschil in prestatie betekenen? Misschien heeft die winkel niet eens groene CPU's, want het ligt er maar net aan waar zij hun CPU's inkopen...

Jeez, wat een zeikdraad weer...
Eerst serieus reageren om vervolgens te concluderen dat het een zeikdraad is :)

Ik bestel wekelijks XP CPU's, alles bij dezelfde leverancier. Meestal krijg ik de bruine, maar soms groenen.

Nu kan ik me er zelf niet druk om maken welke kleur op mijn moederbord prijkt, maar nieuwsgierig was ik wel naar de reden van de kleurverandering.

En BlizzarD.. iedereen weet toch dat blauwe auto's sneller zijn dan paarse!

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 13:44 schreef T.S. het volgende:

[..]

Eerst serieus reageren om vervolgens te concluderen dat het een zeikdraad is :)

Ik bestel wekelijks XP CPU's, alles bij dezelfde leverancier. Meestal krijg ik de bruine, maar soms groenen.

Nu kan ik me er zelf niet druk om maken welke kleur op mijn moederbord prijkt, maar nieuwsgierig was ik wel naar de reden van de kleurverandering.

En BlizzarD.. iedereen weet toch dat blauwe auto's sneller zijn dan paarse!
oja paars heeft iets meer kleuren volgens mij daarom gaat blauw iets harder

Verwijderd

AMD heeft wel degelijk bekend gemaakt dat het gaat overstappen naar groen voor de package van zijn cpu's, dit inderdaad omwille van het groene logo. Ik heb dit persoonlijk van amd vernomen (via de reseller newsmailings die ze sturen).
In de toekomst zullen alle athlons dus zeker groen gaan zijn, ik veronderstel de durons ook, maar daarvan kan ik geen 100% bevestiging geven.
Buiten de kleur is de cpu overigens indentiek, dus spijtig genoeg zit er geen performanceverschil op, en zijn ze niet milieu vriendelijker... :)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 20 april 2002 14:04 schreef redbullwaning het volgende:

[..]

oja paars heeft iets meer kleuren volgens mij daarom gaat blauw iets harder
Misschien is de paarse verf wel zwaarder dan de blauwe, en dan maakt het wel degelijk wat uit :P

[/zwaar offtopic]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

[leuk modus]
Nee, paars houdt er na bijna 8 jaar mee op :+, dus pas op indien je die chip wat langer wil gebruiken :P
[/leuk modus]

Forget your fears...
...and want to know more...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
pfff reageer nou eens normaal :)

zou toch kunnen dat de groene CPU's een nieuwere stepping zijn en daarom beter kunnen overklokken?

Om daar nou een vergelijking met auto's over te maken is natuurlijk bullshit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Tja idd, het was gewoon een serieuze reactie.. Mischien waren de groene nieuwe modellen idd.. terwijl de bruine mischien anders specs hadden.

Maar goed, ik weet nu dat het niet uit maakt.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zaterdag 20 april 2002 15:57 schreef Tampie2000 het volgende:
pfff reageer nou eens normaal :)

zou toch kunnen dat de groene CPU's een nieuwere stepping zijn en daarom beter kunnen overklokken?

LOL, dit is meer een HK topic.

Ben wel benieuwd of of AMD een brief terug stuurd :P

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Op zaterdag 20 april 2002 01:27 schreef onok het volgende:
De groene schijnen ook beter te zijn...
absoluut niet waar ze zijn echt identiek op die kleur dan na ze presteren echt even goed gaan even snel stuk en worden ook even warm

Sommige mensen....

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

MartNL

De gouden amdtjes zijn veel beter.
Die halen allemaal meer als 50% overklok.

• Xof

Xof

Op zondag 21 april 2002 23:41 schreef MartNL het volgende:
De gouden amdtjes zijn veel beter.
Die halen allemaal meer als 50% overklok.
Dan heb je die AMD die van platinum zijn gemaakt nog niet gezien :9

Verwijderd

Volgens mij zitten jullie d'r allemaal naast. Het mooie groene kleurtje vloekt veel minder bij de meeste computers dan dat ouderwetse bruin. Ik denk dat het er gewoon puur om gaat dat groen estethisch beter verantwoord is. Een andere verklaring is wellicht gewoon dat de bruine verf op was :+ ??

Verwijderd

Quote:
AMD heeft wel degelijk bekend gemaakt dat het gaat overstappen naar groen voor de package van zijn cpu's, dit inderdaad omwille van het groene logo. Ik heb dit persoonlijk van amd vernomen (via de reseller newsmailings die ze sturen).
In de toekomst zullen alle athlons dus zeker groen gaan zijn, ik veronderstel de durons ook, maar daarvan kan ik geen 100% bevestiging geven.
Buiten de kleur is de cpu overigens indentiek, dus spijtig genoeg zit er geen performanceverschil op, en zijn ze niet milieu vriendelijker...

Unquote:

In principe zijn de groene en bruine core's identiek. Maar het is goed te weten dat die groene voortaan gaan komen ipv de bruine.

Dit betekend concreet dat een winkel die bruine core's verkoopt wat ouder zijn als een shop met uitsluitend groene.
Groene core's zijn van een latere productiedatum, en aangezien de kwaliteit beter wordt naarmater ze later worden gemaakt in verloop van tijd, zal er met de groene core's een betere kans zijn op grotere overclocks dan met de bruine.

isse simpel... isse redeneren.... isse concluderen... ;)

• Toulinash
  • Laatst online: 21-02-2024
Op zaterdag 20 april 2002 15:57 schreef Tampie2000 het volgende:

echt niet, blauw is een primaire kleur dus dan heb je maar 1 wrijvings coëfficient, bij paars heb je meerdere kleuren met allebei hun eigen wrijvings coëfficient.....

(blaat)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op maandag 22 april 2002 19:39 schreef John_Hoek het volgende:
In principe zijn de groene en bruine core's identiek. Maar het is goed te weten dat die groene voortaan gaan komen ipv de bruine.

Dit betekend concreet dat een winkel die bruine core's verkoopt wat ouder zijn als een shop met uitsluitend groene.
Groene core's zijn van een latere productiedatum, en aangezien de kwaliteit beter wordt naarmater ze later worden gemaakt in verloop van tijd, zal er met de groene core's een betere kans zijn op grotere overclocks dan met de bruine.

isse simpel... isse redeneren.... isse concluderen... ;)
Niet helemaal waar... Die CPU's worden niet in 1 fabriek gemaakt, en ik kom nog regelmatig bruine XP's tegen die even oud (of nieuwer) zijn dan de groene...

• Xof

Xof

Langzame overschakeling, bruine en groen tegelijk produceren :)

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 20:04 schreef Moartn het volgende:
Niet helemaal waar... Die CPU's worden niet in 1 fabriek gemaakt, en ik kom nog regelmatig bruine XP's tegen die even oud (of nieuwer) zijn dan de groene...
Dat doen ze dus Expres :7

Ze mengen de boel gewoon een tijdje, oftewel alle nieuwe steppings vd core op zowel een bruine en een groene Packaging

Anders verkopen ze de bruine niet meer, omdat de groene een iets 'jongere' core hebben :+

Dusss zijn ze nu lekker aan het mengen [maar groen is persoonlijk iets vetter] :9

Verwijderd

Pentium 3's zijn ook groen. Misschien heeft dat er wat mee te maken. Toen ik voor het eerst die groene XPtjes onder ogen kreeg had ik elke keer een "Pentium 3 erlebnis".

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
maakt me geen donder uit of ze groen, bruin of pimpelpaars met een goud randje zijn, het gaat erom dat ze goed werken, en de CPU zie je toch zelden, want er zit een heatsink op, een fan, en bovendien zit dat IN je kast die in de meeste gevallen ook dicht zit.

• Kukel
  • Laatst online: 21-05 21:36
Op maandag 22 april 2002 23:30 schreef CyberTijn het volgende:
maakt me geen donder uit of ze groen, bruin of pimpelpaars met een goud randje zijn, het gaat erom dat ze goed werken, en de CPU zie je toch zelden, want er zit een heatsink op, een fan, en bovendien zit dat IN je kast die in de meeste gevallen ook dicht zit.
Amen! :D goed gesproken...
bruin, paars, wit, geel... what's the difference
Pagina: 1