Toon posts:

M'n koetje graast wel 100% maar bencht 95% ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderstaand plaatje. M'n }:O graast in 't dagelijks leven RC5. Als ik gewoon dat ding laat grazen gaat 99%-100% naar de }:O. Maar als ik bench dan wordt er ineens niet meer dan 95% CPU-cycles gebruikt. Die overige 5% blijft idle. Je ziet op het plaatje een RC5-long en daarna een RC5-short.

Wat is hier aan de hand? Het is build 463 trouwens, want die is 't snelst.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/koe_95procent.gif

En volgens mij was dit op 139 x 11,5 niet, en nu op 141 x 11,5 wel. (Ik ben nog aan het uitzoeken waar de CPU wil gaan. Het is een XP1800+. Ik wil 6 Mkeys zien >:))

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Wat boeit dat nou? Je gaat toch niet de hele dag zitten benchmarken? Als ie onder normaal grazen wel 100% pakt, let it be :) Dan moet je aan het einde van een wu ook best 6Mkeys kunnen zien hoor.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb hetzelfde hoewel een stuk minder diepe 'dalen' om het zo maar te zeggen.

Ach, geen idee waarom, het zal wel goed zijn :P

Verwijderd

ik heb nog niets veel vreemders.

mijn koetje (eccp @ duron 1 ghz op windows xp) gebruikt maar 50% van de cpu power.....

echt vaag

Verwijderd

Topicstarter
Het boeit me niet zo veel .. maar als ik bench om te zien wat ie dus bencht (heej, ik ben een tweaker) dan zie ik dus niet de echte max.

En da's jammer.

5.8 Mkeys in de bench is ook wel leuk hoor, daar niet van. :) Maar toch .. het moet harder kunnen. En ik kan het niet eens zien zo ;(

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:54

Jive

MooMooMastah

Op vrijdag 19 april 2002 16:59 schreef Vision het volgende:
mijn koetje (eccp @ duron 1 ghz op windows xp) gebruikt maar 50% van de cpu power.....
Ik wil ook een koetje die ECCP kan draaien ....
* Jive vind dat wel handig ....
Hoef ik nix te veranderen alsie na rc5 met ogr klaar is ... gaatie automatisch Eccp doen voor DPC >:)

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

heb je je client wel hoog genoeg ingesteld :z niet idle of zow maar high of time critical >:)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 19 april 2002 18:56 schreef ShinTsu het volgende:
heb je je client wel hoog genoeg ingesteld :z niet idle of zow maar high of time critical >:)
Dat maakt niks uit. Nou ja, het maakt wel wat uit, je moet het gewoon niet hoger dan idle zetten ;).

Verwijderd

nee oke dan dan is dat duidelijk :+
maar hij zal dus niet een paar sleuteltjes sneller graze?

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Op vrijdag 19 april 2002 18:53 schreef Jive het volgende:

[..]

Ik wil ook een koetje die ECCP kan draaien ....
* Jive vind dat wel handig ....
Hoef ik nix te veranderen alsie na rc5 met ogr klaar is ... gaatie automatisch Eccp doen voor DPC >:)
dat zal je niet gaan lukken want eccp gaat buiten d.net om :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm .. het ligt dus blijkbaar aan de FSB. Op 11,5 x 141 doet ie dus die 95%, op 139 doet ie 100%, en nu op 144 doet ie weer 96%-99% .. wazig :)
[Apr 19 18:22:46 UTC] Benchmark for RC5 core #6 (RG/HB ath)
0.00:00:16.14 [6,170,734.41 keys/sec]
Jeuj .. 6 Mkeys .. maar of dat 60C waard is :{
Ik ben nog aan het testen of het wel stabiel is. Ik heb al een paar blauwe schermen voor m'n kiezen gehad. Nu wat meer voltage.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 20:31 schreef HlpDsK het volgende:
Jeuj .. 6 Mkeys .. maar of dat 60C waard is :{
Ik ben nog aan het testen of het wel stabiel is. Ik heb al een paar blauwe schermen voor m'n kiezen gehad. Nu wat meer voltage.
Zal wel aan mij liggen, maar beter een koe die 5.8 Mkeys haalt dan een dode koe...

En het blijft fascinerend he : HlpDsK's overclockte XP1800+ die nog niet in de buurt komt van een standaard G4 733 (want die haalt hier rustig 7 Mkeys)...en voor de rest is zo'n G4 niet vooruit te krijgen :+

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 21:44 schreef _piranha_ het volgende:

[..]

Zal wel aan mij liggen, maar beter een koe die 5.8 Mkeys haalt dan een dode koe...

En het blijft fascinerend he : HlpDsK's overclockte XP1800+ die nog niet in de buurt komt van een standaard G4 733 (want die haalt hier rustig 7 Mkeys)...en voor de rest is zo'n G4 niet vooruit te krijgen :+
}:O is bijzaak. Geen hoofddoel. Ik wil die G4 wel eens zien trekken wat ik op een dag met een PC uitvreet. :7

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 22:55 schreef HlpDsK het volgende:
}:O is bijzaak. Geen hoofddoel. Ik wil die G4 wel eens zien trekken wat ik op een dag met een PC uitvreet. :7
Dat zeg ik net : die G4's zijn echt gebouwd op }:O en daarin zijn ze heer en meester met verve maar voor de rest zijn ze niet vooruit te krijgen. En ik kan het weten...

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Je benchmark gebeurt niet op een normale unit, maar uit een random unit. Die gaat altijd sneller dan een normale unit.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 00:13 schreef Peedjeeh het volgende:
Je benchmark gebeurt niet op een normale unit, maar uit een random unit. Die gaat altijd sneller dan een normale unit.
Dat zal best, maar daar gaat dit hele topic dus niet over ;)
Pagina: 1