Video-Out ondertiteling probleem!

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Als ik op mijn videokaart(nivdia geforce mmx100/200) de mogelijkheid kies van kloon, dus de videouitgang richting tv, verlies ik de mogelijkheid om de ondertiteling te
selecteren.

De software van mijn dvd speler(Cyberlink PowerDVD) geeft een waarschuwing dat hij overschakelt op ddraw offscreen. De recommended is ddraw overlay.

Nu is mijn vraag wat ik moet doen om ook de ondertiteling te krijgen op TV als ik een dvd afspeel? :? Ter aanvulling: ik gebruik windows XP.

Alvast bedankt! ;)

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:23

joker1977

Tweakert

Doe es niet kloon, maar Uitbreiden van je desktop naar TV en dan bij video-spiegel/overlay-instellingen in je driver daar even aangeven dat je dat wilt gebruiken. Zo doe ik het ook en dat heeft talloze voordelen, waaronder vlekkeloze DVD-weergave.

Overigens: Gebruik wel een recente driver.

• Gash
De vraag die ik stelde was eigenlijk van een kennis van mij...maar ik zal het doorgeven: het lijkt mij ook niet een probleem die onoplosbaar is iig! :) Bedankt!

• Gash
Ik had je advies doorgestuurd en kreeg dit antwoord:

Als ik kloon uitschakel en vervolgens het tweede beeldscherm koppel aan het eerste(monitor), dan krijg
ik alleen mijn bureaublad achtergrond op mijn tv.

Nu weet ik niet hoe ik bij de video/overlay-instellingen van mijn driver kom. Waarschijnlijk is dat het probleem.

Als je me dat kunt uitleggen dan kan ik misschien verder komen.

Weet iemand hoe die kennis van mij verder kan komen? :? Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Is het nodig, dat je kloont? Ik bedoel, als je een DVD op je tv kijkt hoef je hem niet ook op je PC te zien, toch.

Probeer alleen TV eens.

• Gash
Volgens mij gaat dat niet lukken. Hij krijgt namelijk wel film-beeld maar geen ondertiteling.....
Pagina: 1