TCP connecties forwarden (voor FTP'tje)

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Ik deel mijn internet verbinding met windows '98 internet sharing. Nu wil ik op een client PC een FTP server draaien, maar dan moet ik dus eerst poort 21 mappen naar die client op de "server" pc. Kent iemand zo'n proggie (ik weet dat het moet bestaan).

Enne, als ik Winroute draai en ik draai een FTP server op de server doetie het niet. Als ik dan poort 21 map naar zichzelf, dus winroute mapt een poort naar de PC waarop die draait doetie het. Maar als ik nou een FTP op een client opzet en ik map in winroute een poort daarheen dan doetie het opeens niet. Ik draai aan de internet zijde (natuurlijk) onder NAT. Wie weet raad :?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

FTP gebruikt nog een andere poort om verbinding te krijgen (volgens mij 20) dus die moet je ook open zetten...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Met winroute en een ftp server op dezelfde server heb ik geen enkel probleem (NT4 server)? Raar dat jij de port naar dezelfde machine moet mappen...
Ik heb hier ook een ftp server op m'n workstation draaien, en heb alleen port XXX gemapped naar het ip van m'n workstation. Ik heb verder geen extra porten hoeven te mappen.
Enigste nadeel is dat de client geen PASV mode kan gebruiken.

Exact expert nodig?