Ik draai een dual P3 sys maar het probleem is dat de 2de cpu achter de eeste zit en dus vrij heet wordt, nu heb ik het voltge van 1,75 velaagt naar 1.65 en hij is nog steeds super stabiel. (ik heb de laaste stepping P3 1ghz in fcpga2 verpakking maar is geen tualatin) hoe laag kan ik gaan? en is het schadelijk? (lager voltage)
Ik heb weleens gelezen dat je net zo lang je voltage moet verlagen tot ie niet meer stabiel loopt, en dan één stapje terug...
Kan weinig kwaad, als je voltage te laag is boot ie gewoon niet...
Suc6!
Kan weinig kwaad, als je voltage te laag is boot ie gewoon niet...
Suc6!
M'n Oma is een site aan het haken.
zoals NelisNL ook al zei, gewoon zo laag mogelijk zetten, en kijken of ie nog stabiel is. Een lager voltage kan helemaal geen kwaad, het is in therorie zelfs beter
whieee 1,6 volt gan u op 1,55 en daarnaa op 1,5 proberen de temp is van cpu1 van 45naar 38 gegaan en cpu2 van 38 naar 35
ik zou het gewoon proberen tot dat ie onstabiel wordt en dan 1 stap terug maar ik denk dat 1.5 wel het minimum is maar het kan nooit kwaad om te proberen
Net als 'hoe hoog kan ik overclocken' is er geen garantie voor 'hoe laag kan ik met de corespanning gaan'. Er is uiteraard een verband tussen die twee. Schadelijk is het niet, maar dat had je met de Search ook kunnen vinden
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()