Toon posts:

[P3 1Ghz] Wat is het minimum voltage

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een dual P3 sys maar het probleem is dat de 2de cpu achter de eeste zit en dus vrij heet wordt, nu heb ik het voltge van 1,75 velaagt naar 1.65 en hij is nog steeds super stabiel. (ik heb de laaste stepping P3 1ghz in fcpga2 verpakking maar is geen tualatin) hoe laag kan ik gaan? en is het schadelijk? (lager voltage)

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 22:30

NielsNL

DigiCow

Ik heb weleens gelezen dat je net zo lang je voltage moet verlagen tot ie niet meer stabiel loopt, en dan één stapje terug...
Kan weinig kwaad, als je voltage te laag is boot ie gewoon niet... ;)

Suc6!

M'n Oma is een site aan het haken.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zoals NelisNL ook al zei, gewoon zo laag mogelijk zetten, en kijken of ie nog stabiel is. Een lager voltage kan helemaal geen kwaad, het is in therorie zelfs beter :)

Verwijderd

Topicstarter
whieee 1,6 volt gan u op 1,55 en daarnaa op 1,5 proberen de temp is van cpu1 van 45naar 38 gegaan en cpu2 van 38 naar 35

Verwijderd

Topicstarter
helemaal super op 1,5volt temp cpu1 35 en cpu2 32 onder full load en super stabiel, ik denk nie dat ik nog lager ga proberen (kan tot 1,3 volt met de slot 1 convertor)

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
ik zou het gewoon proberen tot dat ie onstabiel wordt en dan 1 stap terug maar ik denk dat 1.5 wel het minimum is maar het kan nooit kwaad om te proberen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Net als 'hoe hoog kan ik overclocken' is er geen garantie voor 'hoe laag kan ik met de corespanning gaan'. Er is uiteraard een verband tussen die twee. Schadelijk is het niet, maar dat had je met de Search ook kunnen vinden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.