Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Alleen uhm ik heb voor maar 1 intake, en achter-bovenin 2 stuks (heb een AOpen HQ08), de hitte komt bij mij volgens mij niet goed weg uit dat onderste compartiment, dus wil ik daar 2 fans maken
zo ja --> daar eentje plaatsen... moet ie natuurlijk niet onder een plank staan
¯\_(ツ)_/¯
Alleen is de kast nogal hoog, en zijn het maar 80mm fans. Dus zou dat uitmaken ?
Zit nl ook nog een fan bovenin, boven de voeding(niet op het plaatje ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
by the way die optie 1 is best wel useless imho
¯\_(ツ)_/¯
Moah ... er wordt dan toch warme lucht af gezogen van de CPU ...Op vrijdag 19 april 2002 16:20 schreef beschuitfluiter het volgende:
80mm maakt best wel uit hoor!
by the way die optie 1 is best wel useless imho
En de intake daaronder blaast dan koude lucht over me PCI sloten ... en ook AGP ...
Verwijderd
moet je wel ff een fanduct maken om de warme lucht effiecient af te laten zuigenOp vrijdag 19 april 2002 16:54 schreef TheDarkLord666 het volgende:
[..]
Moah ... er wordt dan toch warme lucht af gezogen van de CPU ...
En de intake daaronder blaast dan koude lucht over me PCI sloten ... en ook AGP ...
En de fan op je heatsink omdraaien, anders werken ze mekaar tegen.Op vrijdag 19 april 2002 17:00 schreef Emphelator het volgende:
[..]
moet je wel ff een fanduct maken om de warme lucht effiecient af te laten zuigen
Andere fan zoals gezegd bovenaan, dan krijg je een mooie luchtstroom van voor en de zijkant naar achter en boven. In theorie zou dat zo goed als alle hot spots moeten elimineren.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Verwijderd
optie 1 heeft niet veel zin omdat je outtake te laag staat in je kast...
Als je koele lucht erin pompt heb je nl meer koeling dan als je onderin de warme eruit zuigt...
(warme lucht gaat up uknow
Uhm, jah,
owjah, een cpu fan die blaast over je cpu heen, dus als je een fan via een buis oid de lucht daar weg laat zuigen gaan ze mekaar tegenwerken...
Ik zou zeggen: onderin intake, blaasblaas
bovenin outtake (lucht is immers in de kast geblazen, stroomt langs kaarten, mobo, cpu, etc) = duz warm geworden dus gaat up naar de voeding fan,
waar het naar buiten wordt afgevoerd...
maargoed, daz hoe ik het zou doen
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
Fans onderin moeten altijd blazen, staat expliciet in de FAQ. Duh!!Op vrijdag 19 april 2002 15:21 schreef De_Bastaard het volgende:
ik zit met het zelfde probleemmaar ik maak gewoon 2 van die 80mm's onder elkaar, dan koelt ik de videokaart ook goed, alleen moet ik ze laten zuigen of blazen ?
Alleen uhm ik heb voor maar 1 intake, en achter-bovenin 2 stuks (heb een AOpen HQ08), de hitte komt bij mij volgens mij niet goed weg uit dat onderste compartiment, dus wil ik daar 2 fans maken
[serious mode]
Warme lucht stijgt, dus onderin lucht uit je kast zuigen heeft weinig zin, dan zuig je de koelste lucht weg
[/serious mode]
Verwijderd