[VB] Beamer op PC, paar vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik moet bij ons op school met de eindexamen stunt een beamer op mijn pc aansluiten. Mijn PC is een P4 1700Mhz, 512MBRimm, GeForce 2MX 400 64MB + TVout (plaatje). Hoe moet ik dit doen om NIET zo'n windows scherm zeg maar te laten zien? Nog een 4mb vdokaartje bijgooien en dan 2 monitors erop ofzo :? ? Keb al een bietje gesearched maar nog niet alles snap ik...

Edit:

Ik moet een Flash movietje afspelen en nog een AVI film..

Verwijderd

Wat je kan doen is gewoon de beamer op je videokaart aansluiten dan moet je gewoon op de beamer werken. Wat ook kan is een splitkabel halen zodat je 2 monitor aansluitingen heb, kun je dus op 1 de beamer doen en op de ander de monitor. Of als je met Windows ME blauwe schermen wil voorkomen (als je die heb) sluit je eerst een monitor aan, wacht je totdat je in Windows zit en sluit dan de beamer aan en haal de monitor eraf. Succes

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Hand voor de beamer. Of een schakellaar tussen de kabel.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Go0s
Maar ik haal die monitor er liever niet af omdat we met de computer ook muziek mee af moeten spelen. Dus misschien een vdokaart erbij en dan de ene monitor op die oude vdokaart en die beamer op die GeForce?

Verwijderd

inprikken die 2e vidkaart, op 800x600 zetten (meeste beamers trekken niet meer) rechtsklik desktop, "extend the desktop to this screen" aanvinken, en klaar.

start je te showen app, sleep naar tweede schermpje, en fullscreen maken.

overigens je beamer op je geforce porren heeft alleen zin als je quake3 gaat showen in 800x600. let er even op dat een beamer wel veeeeeel inches beeld geeft maar NIET de bijbehorende 16000x12000 resoluties :) normaliter blijft het hangen op 800x600.
kan dus meestal beter de ouwe kaart aan je beamer hangen en gamen op je monitor ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.deheus.demon.nl/aart/2schermen.jpg
zo, mocht er nog enige resterende vorm van niet geheel duidleijkheid tevoorschijn kunnen komen, dan moet dit toch wel de duidelijkheid bieden die je nog miste. sorry voor de kleurtjes, m'n desktop is nat.

edit2: wtf, me plaatje?!
edit3: *MEP*
edit4: ha, hij staat er :)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Als je een laptop kan regelen is het nog beter ;)
Daar kan je nl switchen tussen je laptop scherm en de vga-out. En kan je dus als je dat niet wilt geen signaal op de vga zetten.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

als je laptop dat ondersteunt ja. sommige laptops hebben ook gewoon de instelling dat de beamer een tweede scherm is (net als met 2 video boarden dus) das wel fijn. maar als je zowel normale windows dingen moet doen als plaatjes showen is er gewoon geen alternatief voor meerdere displays.

als je twee beamers hebt kun je trouwens heel cool breedbeldfilmpjes showen door 2 videoborden bij te prikken. wel ff je overbodige kaarten eruit anders gaan je IRQs op :)

• Go0s
Op vrijdag 19 april 2002 15:34 schreef KnetterGek het volgende:
inprikken die 2e vidkaart, op 800x600 zetten (meeste beamers trekken niet meer) rechtsklik desktop, "extend the desktop to this screen" aanvinken, en klaar.

start je te showen app, sleep naar tweede schermpje, en fullscreen maken.

overigens je beamer op je geforce porren heeft alleen zin als je quake3 gaat showen in 800x600. let er even op dat een beamer wel veeeeeel inches beeld geeft maar NIET de bijbehorende 16000x12000 resoluties :) normaliter blijft het hangen op 800x600.
kan dus meestal beter de ouwe kaart aan je beamer hangen en gamen op je monitor ;)

[afbeelding]
zo, mocht er nog enige resterende vorm van niet geheel duidleijkheid tevoorschijn kunnen komen, dan moet dit toch wel de duidelijkheid bieden die je nog miste. sorry voor de kleurtjes, m'n desktop is nat.

edit2: wtf, me plaatje?!
edit3: *MEP*
edit4: ha, hij staat er :)
Wat voor aansluiting heeft zo'n beamer dan :? Tulip of net zoals je monitor? En ik speel er geen games mee af, maar films enzo. Dus die beamer op een 4MB kaart en een gewone monitor op die GeForce....
Pagina: 1