het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Ik ga hem dit weekend halen
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
Waarom niet kopen
Antwoord:
Alle upgrades die ik op mijn server wil uitvoeren... kan je gewoon downloaden.
• nieuwe kernel,
• nieuwe samba,
• nieuwe ...
Verwijderd
Echter verwacht ik dat je er met een server niet veel last van zult hebben. De meeste servers hebben namelijk geen grafische desktops geinstalleerd, of slechts een simpele desktop... de noodzakelijke updates werken wel gewoon, dus...
.
Je kan het net zo goed meteen kopen, updates en patches kun je vervolgens via de online update verkrijgen.
Het pakket zal niet veel veranderen.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Hij kost €45 en is niet (herhaling: niet) in zijn geheel te downloaden. Wel een paar losse install flops, zodat je over ftp kunt installen.Op vrijdag 19 april 2002 16:38 schreef AkroBatik het volgende:
Wat kost ie? Of is ie te downloaden?
Weet ik het, hij staat straks iig bij de Dynabyte voor dat bedrag en die wat software betreft redelijk goedkoop.Op vrijdag 19 april 2002 16:57 schreef Ceyene het volgende:
45 euro? voor de... upgrade versie?
btw:
als in: dit weekend kun je nog lekker in de tuin gaan zittenVan www.suse.com:
SuSE Linux 8.0 available on April 22nd
Version 8.0 Features 3-step Installation, Security, Desktop and Multimedia features
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Verwijderd
Ow: is de personal versie (de beperkte versie zeg maar)Op vrijdag 19 april 2002 17:00 schreef wzzrd het volgende:
[..]
Weet ik het, hij staat straks iig bij de Dynabyte voor dat bedrag en die wat software betreft redelijk goedkoop.
hehe... hier in nederland is ie gisteren uitgekomen lieverdals in: dit weekend kun je nog lekker in de tuin gaan zitten
moet zijn:Op vrijdag 19 april 2002 16:56 schreef wzzrd het volgende:
[..]
Hij kost €45 en is niet (herhaling: niet) in zijn geheel te downloaden. Wel een paar losse install flops, zodat je over ftp kunt installen.
Hehehehe.... en als je wil trek je die gehele ftp gewoon naar binnen.... hij is wel aan het downloaden ff... maar je hebt dan wel de ftp versieOp vrijdag 19 april 2002 16:56 schreef wzzrd het volgende:
[..]
Hij kost €45 en is niet (herhaling: niet) WEL in zijn geheel te downloaden. Wel een paar losse install flops, zodat je over ftp kunt installen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > du -h -s ./ 5.9G . root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > ls ARCHIVES.gz INDEX.gz README.lastminute full-names suse COPYING LIESMICH SuSEgo.ico ls-lR.gz unsorted COPYING.tex LIESMICH.DOS autorun.inf pubring.gpg COPYRIGHT README disks setup COPYRIGHT.yast README.DOS docu setup.exe ChangeLog README.FTP dosutils setup.mnu root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > cat .S cat: .S: No such file or directory root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > cat .S* SuSE-Linux-FTP-i386 Version 7.3 root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > du -h -s ./ 5.9G . root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > |
Ff met sitecopy naar binnen gelootst:
1
2
3
4
5
6
7
| site suse server dl.xs4all.nl username anonymous password download@*****.net remote /pub/mirror/suse/i386/7.3/ local /sites/ftp/pub/SuSE/7.3/ symlinks follow |
Hoezo niet te downloaden
Suse 8.0 zal NOOIT bijgewerkt met patches opnieuw uitgebracht worden, deze dien je via de YaST2 Control centre te downloaden.
Ikzelf heb hem vanmiddag gekocht (www.comcol.nl) en ben hem nu aan het installeren, ik had net 3 maanden 7.3 Professional gekocht en geinstalleerd en was er ZEEEER tevreden over.
Het voordeel van Linux is de ontzettende hoeveelheid aan grafische tools om je systeem te configureren (deze tools worden door SuSE zelf gemaakt en zijn daarom ook allemaal vergelijkbaar hetzelfde, de werking en de interface).
Ik zal later vertellen wat mijn ervaringen waren.
De professional kost trouwens 84,xx Euro, de upgrade kost rond de 48 Euro en de home kost rond de 20/25 Euro.
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Hij is dus NIET te downloaden, kijk eens goed naar je bericht je hebt het hier over 7.3, dit is de OUDE versie 8.0 zal je NIET kunnen downloaden (alleen als trial deze is dus beperkt)Op vrijdag 19 april 2002 23:17 schreef capedro het volgende:
[..]
moet zijn:
[..]
Hehehehe.... en als je wil trek je die gehele ftp gewoon naar binnen.... hij is wel aan het downloaden ff... maar je hebt dan wel de ftp versie
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > du -h -s ./ 5.9G . root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > ls ARCHIVES.gz INDEX.gz README.lastminute full-names suse COPYING LIESMICH SuSEgo.ico ls-lR.gz unsorted COPYING.tex LIESMICH.DOS autorun.inf pubring.gpg COPYRIGHT README disks setup COPYRIGHT.yast README.DOS docu setup.exe ChangeLog README.FTP dosutils setup.mnu root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > cat .S cat: .S: No such file or directory root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > cat .S* SuSE-Linux-FTP-i386 Version 7.3 root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 > du -h -s ./ 5.9G . root@athos:/sites/ftp/pub/SuSE/7.3 >
Ff met sitecopy naar binnen gelootst:
code:
1 2 3 4 5 6 7 site suse server dl.xs4all.nl username anonymous password download@*****.net remote /pub/mirror/suse/i386/7.3/ local /sites/ftp/pub/SuSE/7.3/ symlinks follow
Hoezo niet te downloaden
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
* capedro is niet blondOp vrijdag 19 april 2002 23:24 schreef ronaldmathies het volgende:
*KNIP*
* capedro kan ook lezen (zeker al zo'n 16 jaar
Maar de verhalen dat 7.3 niet te downloaden was is ook rond gegaan
De trialversion == ISO... ik heb het hier over de FTP versie en inderdaad 7.3 is ook niet als ISO te downloaden

Eerst zien... dan pas geloven
En dat kunstje kan dus ook flikken met sitecopy... die trekt alle bestanden naar je toe... en dan ook echt ALLE bestandenOp vrijdag 19 april 2002 16:56 schreef wzzrd het volgende:
[..]
Hij kost €45 en is niet (herhaling: niet) in zijn geheel te downloaden. Wel een paar losse install flops, zodat je over ftp kunt installen.

Tenzij SuSE echt besluit om de FTP-versie niet meer aan te bieden
Maar we wachten wel af.... ik koop um in ieder geval niet
* capedro besluit om de vervolg reacties alleen maar ontopic te houden... we dwalen (imho) af
Ik heb alleen (nog)geen dvd-speler.... ga ik dan veel missen?Op vrijdag 19 april 2002 23:21 schreef ronaldmathies het volgende:
Suse 8.0 is NIET te downloaden (alleen de trial editie), binnen kort of nu is 7.3 beschikbaar voor downloaden.
Suse 8.0 zal NOOIT bijgewerkt met patches opnieuw uitgebracht worden, deze dien je via de YaST2 Control centre te downloaden.
Ikzelf heb hem vanmiddag gekocht (www.comcol.nl) en ben hem nu aan het installeren, ik had net 3 maanden 7.3 Professional gekocht en geinstalleerd en was er ZEEEER tevreden over.
Het voordeel van Linux is de ontzettende hoeveelheid aan grafische tools om je systeem te configureren (deze tools worden door SuSE zelf gemaakt en zijn daarom ook allemaal vergelijkbaar hetzelfde, de werking en de interface).
Ik zal later vertellen wat mijn ervaringen waren.
edit:
De professional kost trouwens 84,xx Euro, de upgrade kost rond de 48 Euro en de home kost rond de 20/25 Euro.
Ik wil hem als desktop gaan draaien.... servertje draait nog primaOp vrijdag 19 april 2002 15:50 schreef Ceyene het volgende:
Bedenk alleen wel dat er een aantal kleine probleempjes zijn omtrent SuSE 7.x... niet alles werkt namelijk even goed. Om maar een voorbeeld te noemen: KDE3... het schijnt dat de helft van KDE3 niet goed schijnt te werken... helaas. Ik gebruik op dit moment ook nog 7.3, en dacht tot een paar dagen geleden hetzelfde als jij, maar toch heb ik uiteindelijk besloten om 8.0 aan te schaffen om bovenstaande redenen...
Echter verwacht ik dat je er met een server niet veel last van zult hebben. De meeste servers hebben namelijk geen grafische desktops geinstalleerd, of slechts een simpele desktop... de noodzakelijke updates werken wel gewoon, dus...
Nee... niet echt... je wordt dan alleen een DJ... cd-in cd-uit cd-in cd-uitOp zaterdag 20 april 2002 10:39 schreef zomer het volgende:
[..]
Ik heb alleen (nog)geen dvd-speler.... ga ik dan veel missen?
En met DVD is het 1 schijfje er in proppen en draaien maar!
* capedro heeft destijds speciaal een DVD-Speler gekocht om van dat DJ gedoe af te zijn
Zal ik gaan voor Personal of Proffesional?
Ik wil 'm het meest gaan gebruiken als workstation, want voor mijn server gebruik ik wel Mandrake 8.2.
20*350ZO45°
Dat staat wel op www.suse.com hoorOp zaterdag 20 april 2002 10:56 schreef Phuck het volgende:
wat is nu echt het verschil tussen de Personal of Proffesional editie ?
[behalve de prijs dan]
Verwijderd
[mierenneukmode]Op vrijdag 19 april 2002 23:21 schreef ronaldmathies het volgende:
Eeej... we hebben het niet over windhoos hoor! Het is de professional of de personal versie...
[/mierenneukmode]
De Dyna heeft hem al wel!
Meteen ff halen
Verwijderd
hehe... je weet toch hopelijk wel dat dat de 'beperkte' versie, ofwel de Personal edition is?Op zaterdag 20 april 2002 14:06 schreef wzzrd het volgende:
Eeeeeeeeejjjjjjjjj!
De Dyna heeft hem al wel!
Meteen ff halen
tenminste, zo was het met 7.x
verder vind ik suse gewoon een te groot pakket. ook bij de standaart installatie word way te veel troep meegeinstalleerd dat je toch nooit gebruikt.
ik zou eens mandrake downloaden f zo.
Verwijderd
Ik vind dit eigenlijk wel positief. Op linux neemt het toch geen extra RAM in en HD ruimte heeft iedereen toch wel (enkele GBOp zaterdag 20 april 2002 14:35 schreef weareborg het volgende:
verder vind ik suse gewoon een te groot pakket. ook bij de standaart installatie word way te veel troep meegeinstalleerd dat je toch nooit gebruikt.
Verwijderd
hehe... wel eens van een custom install gehoord? Je kan ook zelf packages selecteren... alles wat je niet nodig hebt installeer je gewoon niet (custom install houdt je trouwens wel even zoet, je moet een verdomd lange lijst doorlopenOp zaterdag 20 april 2002 14:35 schreef weareborg het volgende:

F*CK! Ze hebben hem toch nog nietOp zaterdag 20 april 2002 14:29 schreef Ceyene het volgende:
[..]
hehe... je weet toch hopelijk wel dat dat de 'beperkte' versie, ofwel de Personal edition is?![]()
Kweenie of dat de personal is, hoor, ik denk eerlijk gezegd dat het de upgrade is. Anders is het prijsverschil tussen de VS en Nederland wel héél groot
Verwijderd
Rechtstreeks ge-CTRL+C-ed van dynabyte.nl:
Suse 8.0 Standaard NL
De 'beperkte' versie dus... en dit is overigens de enige versie die op de site staat...
Bastaards!
Dynabyte heeft alleen idd. personal! Dat wil dus zeggen:
SuSE Personal ($39.95 in de VS) kost €49.95 in Nederland, is zónder de DVD, 4 CD's minder en -minder belangijk- een maand minder support én een handleiding minder!SuSE Linux 8.0 Personal US $ 39.95
3 CDROMs, 2 Manuals (Basics, Applications), 60 days of installation support
--------------------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.0 Professional US $ 79.95
7 CDROMs, 1 DVD, 3 manuals (Basics, Applications, The Reference), 90 days of Installation support
Dat wordt dus een FTP install. Jammer voor SuSE, ik had ze graag gesponsord, maar dit gaat me te ver
Verwijderd
De personal hadden ze daar niet eens.(upgrade helaas ook niet)
Heb alleen nog het probleem dat 3d acceleratie niet aan wil blijven staan. Heb een ati radeon 45mb vivo.
Iemand een idee hoe ik dat oplos?
(met mandrake werkte het wel...)
WTF??? Ik heb vanmiddag de Dyna hier in Amsterdam aan de lijn gehad, en die zeiden dat ze hem op dinsdag pas gingen verkopenOp zaterdag 20 april 2002 17:28 schreef kaminio het volgende:
Vanmiddag heb ik suse linux 8.0 Proffesional gekocht bij Dynabyte in groningen.
Heb alleen nog het probleem dat 3d acceleratie niet aan wil blijven staan. Heb een ati radeon 45mb vivo.
Okay, je loopt hier nog niet zo lang rond en zo, maar dit soort vragen had je na het lezen van de NOS FAQ en / of een paar andere topics over SuSE achterwege kunnen laten.Op maandag 22 april 2002 13:51 schreef Mmore-323 het volgende:
Is ie al op ftp uit? (en zo ja waar?)
"geen warez request"
NEE, SuSE 8 is niet uit op FTP, komt in ISO formaat ook niet uit op FTP en als je een ftp install wilt doen, moet je gewoon ff zoeken, maar ik geef je weinig kans want de mensen van SuSE zetten hun nieuwste pakketje meestal niet zo heel snel op een ftp.
Alleen is die DVD hetzelfde als die 7 cd's (dus als ik em met z'n 2en koop kan dan de 1 de DVD gebruiken en de ander de 7 cd's?)
dit probleem had ik ook er mist een package ik he deze geinstalleerd en alles werkt nu perfect ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/supplementary/X/XFree86/XFree86-4.2.0-SuSE/suse73/DRI/xf86_glx-4.2.0-64.i386.rpmOp zaterdag 20 april 2002 17:28 schreef kaminio het volgende:
Vanmiddag heb ik suse linux 8.0 Proffesional gekocht bij Dynabyte in groningen.
heb suse al effe gamaild