Toon posts:

[R8500]Standaard coolertje eraf...(vriezen?)

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wil van me Club3D Radeon8500 Pro de heatsink+fan eraf halen.. deze zit vastgeplakt... nu heb ik gehoord dat ik die eraf kan vriezen door een paar minuten in de diepvries te leggen...

kan iemand maybe ff uitleggen hoe lang ik hem er in moet leggen en waar ik nog meer rekening mee moet houden.. via search vond ik nix..

en hoe kan ik dan de nieuwe cooler (p3 socket 370 cooler @ 5000rpm) het beste er op monteren?

Verwijderd

Zorg dat je het luchtdicht verpakt. PLastic zak bijv. Dadelijk het je ijsvorming op je kaart en dat is niet zo goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 14:38 schreef Aico het volgende:
Zorg dat je het luchtdicht verpakt. PLastic zak bijv. Dadelijk het je ijsvorming op je kaart en dat is niet zo goed.
en hoelang er in laten liggen?? en gaat hij er dan gegarandeerd vanaf?

Verwijderd

Leg je geval in de vrieskist in een goed afgeschermde zak. Haal hem er maar na 15~30 minuten uit en probeer met een schroevedraaier de coreheatsink eraf te laten poppen (met een hefboombeweging, zorg dat je het printboard niet raakt!!).
Is het schroefjes vastgemaakt -> schroefjes los.
Voorzichtig met een standy/scheermesje de koelpasta eraf schrapen en gebruik hiervoor nog een sterke alcoholhoudende drank, zodat alles ontvet wordt (men raadt spiritus af omwille zijn olielaagje, maar met benzine kan het IMHO ook).
Breng hierna een nieuwe koelpasta laag aan (niet te dik, maar toch dunne laag en vlakke laag. Afplatten met pin-card ofzo).
Crorb/Orb/andere heatsink erop (kijk goed of ie 100% vast zit, recht tegen je core). Opstarten en Cha-Cha-Ching, oc'en...

Verwijderd

De post hierboven zegt al wel genoeg, maar wat ik nog had gedaan is eerst tussen je core en je fannetje een pasje doen (as in een bankpas). Hiermee voorkom je dat je met je schroevedraaier je core sloop of de chips eromheen enzo :)
Daarna gewoon voorzichtig hefbomen, stukkie voor stukkie en dan opeens leg ie eraf \o/

Verwijderd

Waar heb je op gezocht dan?
Er is echt zat over te vinden hoor volgens mij.
[topic=376212/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.