Toon posts:

Zonnet ISDN 30x inbellen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik weer!
Ik had ff een vragie over het volgende:
Ik zit hier bij iemand de computer te fixxen want er is iets vaags. Er zit een isdn modem in die verbinding moet maken met Zonnet. Nu is het soms (vaak!) zo dat je echt minstens 10 keer moet proberen voordat ie eindelijk goed inbelt.. Nuvroeg ik me ff af: waar kan dit aan liggen??
A. Aan het ISDN Modem
B. Aan de ISDN verbinding in huis
C. Aan Zonnet
D. Anders, nl...........

Msslz, Rogier

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In principe aan alles, maar als je een andere provider of inbelverbinding probeert die geen problemen geeft, dan zal 't aan zonnet liggen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 14:15 schreef blackd het volgende:
In principe aan alles, maar als je een andere provider of inbelverbinding probeert die geen problemen geeft, dan zal 't aan zonnet liggen.
Ja oke, maar ik heb hier zo gauw ff geen andere provider liggen ofsow, dus graag wat ervaringen ed. ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 14:42 schreef WebMasterMike het volgende:

[..]

Ja oke, maar ik heb hier zo gauw ff geen andere provider liggen ofsow, dus graag wat ervaringen ed. ;)
Volgens mij heeft Zonnet nou niet echt de reputatie van 'snel inbellen' e.d., toch? Of is dat de laatste tijd stukken beter?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

als je via de dun (externe toegang) voor de eerste x verbinding maakt moet je kijken wat je uiteindelijk voor foutmelding krijgt, die kan je opzoeken op www.modemhelp.net daar staat ook de oplossing voor je probleem. wat vaakt help is:

in de dun

volledige inbelnummer bij telnr
netnr niks
vinkje weg netnr kieseigenschappen gebruiken (if win me 98 95) xp en 2000 is dat niet meer zo.... suc6.. vermeld anders ff je foutmelding dan kan ik kijken

check ook ff je netwerk settings in config panel
geen vpn shit moet er in zijn,

mocht niet helpen dan het volgende
netwerk leeg kieperen
reboot, geeft aan isdn kaart gevonden
en je dun (verbinding ff vervangen)
dan moet het werken

mensen denken dat het vaak aan de isp ligt maar het zijn meer de settings op je computer

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 15:52 schreef Tommy4u het volgende:
als je via de dun (externe toegang) voor de eerste x verbinding maakt moet je kijken wat je uiteindelijk voor foutmelding krijgt, die kan je opzoeken op www.modemhelp.net daar staat ook de oplossing voor je probleem. wat vaakt help is:

in de dun

volledige inbelnummer bij telnr
netnr niks
vinkje weg netnr kieseigenschappen gebruiken (if win me 98 95) xp en 2000 is dat niet meer zo.... suc6.. vermeld anders ff je foutmelding dan kan ik kijken

check ook ff je netwerk settings in config panel
geen vpn shit moet er in zijn,

mocht niet helpen dan het volgende
netwerk leeg kieperen
reboot, geeft aan isdn kaart gevonden
en je dun (verbinding ff vervangen)
dan moet het werken

mensen denken dat het vaak aan de isp ligt maar het zijn meer de settings op je computer
Ey tnx! Ik zal dat ene ff proberen als ik er weer ben. Ik heb trouwens al wel ff geinformeerd naar de error en dat was error #629. Kan je hier wat mee??

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
had ik ook altijd met zonnet. Is gewoon een brak netwerk! kost je toch elke keer een start duppie!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 20:12
Ik bel wel altijd in 1x in bij zonnet.

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
toen ik zonnet had (voor ik @work had), was ik altijd reuze tevreden over zonnet..

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 18:41
Gebruik je wel het nieuwe nummer ??

Verwijderd

heb NOOIT gezeik gehad met zonnet

gebruik je het nieuwe nummer wel 0676075030 (ken ik uit me hoofd)

toon\puls keuze verkeerd ingesteld

probeert eerst een 0 te keizen terwijl ie dat neit meot doen?????

(zijn mar een paar ideen waarna je eve kan kijke)

Verwijderd

629 betekent toch vaak dat de isdn software niet goed geinstalleerd is, dit kan niet aan de provider liggen. als je echt alles goed hebt ingevuld moet het werken.

bij verbinden via in je dun heb je als het goed is ook nog verschillende mogelijkheden, welke heb je daar?

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 22:07 schreef Tommy4u het volgende:
629 betekent toch vaak dat de isdn software niet goed geinstalleerd is, dit kan niet aan de provider liggen. als je echt alles goed hebt ingevuld moet het werken.

bij verbinden via in je dun heb je als het goed is ook nog verschillende mogelijkheden, welke heb je daar?
Klopt.. 629 is vaak een modemprobleem. Kijk ook op www.modemhelp.net voor meer info over foutcodes.
Pagina: 1