samsung video; brak scart-contact

Pagina: 1
Acties:

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een samsung videorecorder type 625

al een tijdje sneeuwde het beeld nogal en piepte het geluid. Ik kwam er achter dat als ik aan de scart ga duween en trekken dat het beeld weer goed werd. Mijn scartkabel is in orde. Ik mijn video openschroeven en ik kwam er achter dat als ik de printplaat bij de scartaansluiting indrukte dat het beeld perfect werd. ik denk dat de aansluiting van de scartplug op de printplaat niet goed vast zit. Ik kan er alleen niet bijkomen. Iemand suggesties??? ervaring hiermee???

do or do not, there is no try

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Naar een tv-video reparatiezaakje brengen ?
Voor een paar euro fixen ze dat voor je (ik bedoel dus niet de winkel van aanschaf he).

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb hem al eens laten repareren, maar dat zijn over het algemeen afzetters, want ze maken alleen je koppen schoon (maar dat zeggen ze niet) en laten je meer dan 80 piek betalen. Na 2 maanden was het weer zelfde verhaal en was mijn garantie op de reparatie verlopen. ( ben hard genaaid }:O)

do or do not, there is no try

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Er zal wel een haarscheurtje in een van de printsporen zitten. Die krengen zijn vaak absoluut niet te zien, maar verknoeien wel het contact. Vooral rondom connectors, waar nogal eens mechanische krachten op de print worden uitgeoefend, komt het vaak voor. De remedie is een draadbrug over het kapotte spoortje te solderen. Dat is het simpele deel. Het moeilijke is het vinden van het kapotte spoor. Je kunt proberen door op verschillende plaatsen te drukken het te localiseren. Met een multimeter meten welke onderbroken is is de beste manier. Voorzover ik het begrepen heb is hij bij jou in rusttoestand onderbroken, dus het moet te doen zijn.