[Director] fade out in werking in verkeerde movie

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik laat 2 movies bij elkaar en daarvan loop movie 1 een achtergrond geluid. nu laat ik deze via een fade out script zachter worden. nu is dus het nadeel met movie 2 dat ie daar pas het geluid zachter gaat worden in plaats van movie 1.
gevolg telefoon die afgaat in movie 2 wordt zachter en geluid word compleet uitgezet in die gehele movie.
code:
1
2
3
on stopMovie  
    Snd_StopAll(#fadeitout, 2000)
end stopMovie

dit is het Snd_StopAll script
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
on Snd_StopAll WayToStop, DurationFade
  -- stopt alle geluiden in de movie volgens WayToStop
  repeat with TheChannel =1 to 8
    ResultStop = Snd_Stop_ByChan(Thechannel,WayToStop,DurationFade)
    if (ResultStop = -1) then exit repeat
  end repeat
  return Resultstop
end

nu is mijn vraag heeft iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg dat de fadeOut in movie 1 plaats vind en niet in movie 2.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Je vraag is niet helemaal duidelijk aan mijn kant... Heb wel een idee wat je wilt bereiken maar ik denk dat je wat meer adem moet nemen terwijl je aan het schrijven bent :{ Ik neem aan dat je met die telefoon bedoeld dat als er in de andere movie een geluid begint je het achtergrond muziekje oid wilt laten uitfaden.

Ik vraag me af waarom je dat muziekje in een geheel andere movie wilt afspelen. In Director heb je acht geluidskanalen en die moeten volgens mij met een beetje leuk knutselen altijd afdoende zijn. Als je het muziekje nu in een spoor af laat spelen is het een stuk makkelijker te realiseren lijkt me.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ok ik zal het duidelijker zeggen..

ik heb 2 movies. ik noem de eerste movie, 'movie 1' en tweede movie, 'movie 2' duidelijk lijkt mij.

ik laat een spannend/sfeer geluid loopen in movie 1. deze moet wanneer ik naar movie 2 gaat stoppen. dus langzaam mooi zachter worden.

wat gebeurt er. in movie 2 gaat het geluid langzaam zachter. daarop volgt dus dat de telefoon die in movie 2 afgaat ook zachter wordt ipv dat hij even hard blijft..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..