Divx downloaden in 18 uur ???????

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01
Hallo allemaal,

Van de week heb ik m'n eerste divx film gedownload. Hoewel ik kabelinternet heb duurde het 18 uur voor de volledige film binnen was. En de extensie was .avi
Is het dan wel een divx film. Ik dacht dat die films zo groot/klein zijn dat ze op een cdtje kunnen, dan hoeft downloaden toch niet zo lang te duren? Of zie ik dat verkeerd.

Als ik deze film nu afspeel op m'n monitor (Win Mediaplayer) is het beeld heel erg donker. Iemand een tip om daar iets aan te doen.

Ik wil graag films op m'n tv kijken. Maar heb geen tv out.
Iemand suggesties?
M'n systeem is PII 300 MMX, 64Mb en een 8 Mb Matrox Videokaart. In de toekomst wil ik een dvd speler kopen.

Bedankt

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 13:57

Flotter

Pelipper!

Divx films hebben idd de extensie .AVI en zouden op een cd kunnen passen (hangt helemaal af van de lengte van de film, hoe sterk het gecomprimeerd is e.d.). 18 Uur is best lang, maar dat hangt ook af van de grootte en de site/server.

Zou je er trouwens even bij kunnen zetten hoe groot ie is? (rechtsklikken op het bestand en dan eigenschappen (of properties))

Wat betreft dat donkere beeld, de enige tip die ik je kan geven is om het contrast en de brightness van je monitor wat op te krikken.

Verder zijn er wel gadgets die je monitorsignaal om kunnen zetten naar tv-signaal, maar die zijn nogal duur en de kwaliteit is ook niet echt super. Wat je beter kunt doen is een kaart kopen die zoiets mogelijk maakt (weet niet zo niet wat voor soort je dan zou moeten hebben)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• miles
Hoi Flotter,

Het bestand is 469 MB
Past dus wel op een cdtje, zie ik nu.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ligt eraan van wie/wat je de Film hebt gedownload. Als je het van een kabelaar(@homer/Chello-er/enz.....) download dan duurt dit inderdaad zo'n 18 uur (gemiddeld) download je het van een iemand die verbonden is met het netwerk van een universiteit(studentenhuizen e.d.) dan heb je de film binnen enkele uren binnen.
Het is dus echt afhankelijk van de verbinding van de andere kant.

De DVD-DiVX films zijn meestal zo rond de 700 MB.
Je kunt zien of het bestand een DiVX-film is door naar de properties van het bestand te kijken, staat er bij Video-compressie DIVX of MPEGv4 (oid), dan heb je er eentje van dit soort.

Als je de films op TV wilt bekijken dan kan kun je overwegen om een Matrox G400 met DualHead aan te schaffen. Let er wel op dat deze niet alle DiVX-films kan projecteren op je TV, dit ligt aan de compressiemethode. De processor op deze vid-kaart herkent enkele methodes niet.

Dat de film zo donker is kan zijn, doordat de film van het bioscoopscherm is gecopieerd en niet is gekopieerd van een DVD.

------

pfff vingers worden een beetje moe

-

• miles
Hmmmmmmmmmmm, eigenlijk ben ik nog best wel tevreden over m'n huidige videokaart.
(behalve dan de makke van geen tv out) Is het een optie om een goedkope tv kaart te kopen met daarop een tv out. Of misschien een mpeg2 kaartje, en daarmee alvast vooruit te lopen op de aanschaf van een DVD speler in de toekomst. (M'n systeem is niet meer voorzien van de allernieuwste/snelste toepassingen, ik kan me indenken dat dat bij het afspelen van DVD's problemen zou kunnen gaan geven)

Zo'n Matrox dualhead kaartje kost hier bij Tweakers prijsoverzicht vanaf 316 gulden, terwijl er TV kaartjes vanaf 125 zijn en MPEG2 vanaf 169 gulden.
M'n budget is niet zo heel groot nl, maar ik wil het liefst wel zoveel mogelijk waar voor m'n geld.

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

met een mpeg2 kaart of tv kaart kun je geen divx kijken op je tv. Een mpeg2 kaart kan alleen mpeg2 laten zien, en divx is mpeg4. Een tvkaart (zo'n ding van 125 piek) laat tv beeld zien op je pc, niet vice versa

Laten we lekker link gaan doen...

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
tip: er zijn PII300 die zeer goed overklokbaar zijn
hiero 300@450 zonder voltage tweaking

Verwijderd

SHIT:( ben ik xmen aan het downen kapt die server ermee.
Ik heb dus gewoon 1,37gig en een heleboel files gedown voor niets :(:(
net wanneer ik alleen nog maar 3 files .r18 .r21 .rarhoefde:(
ben er verdomme 4 dagen mee bezig geweest

DAMDAMDAMDAMDAM dit is eeeecht shit zeg

• miles
Hoi PM,

Het is mijn bedoeling dat een evt mpeg2 kaart of een tv kaart dan ook een tv out mogelijkheid heeft.
Pagina: 1