Voor m'n storingdatabase (ja alweer) wil ik het aantal keer dat een storing voorkomt tellen.
Even goed uitgelegd: Ik pak strings uit een text file welke wordt aangemaakt door een monitoring tool. Na wat bewerkingen op de strings, zet ik deze in de database.
Nu wil ik dus, dat wanneer een storing al voorkomt deze niet opnieuw in de database wordt gezet, maar weer actief wordt gemaakt (actief betekend een bepaald veld weer op 0.)
Hoe kan ik nu bij het invoeren van een record checken of deze al bestaat, en zo nodig dus een Update query uitvoerd?
De code die ik nu gebruik om een storing in te voeren:
$active is dus de waarde om een storing weer actief te maken.
Even goed uitgelegd: Ik pak strings uit een text file welke wordt aangemaakt door een monitoring tool. Na wat bewerkingen op de strings, zet ik deze in de database.
Nu wil ik dus, dat wanneer een storing al voorkomt deze niet opnieuw in de database wordt gezet, maar weer actief wordt gemaakt (actief betekend een bepaald veld weer op 0.)
Hoe kan ik nu bij het invoeren van een record checken of deze al bestaat, en zo nodig dus een Update query uitvoerd?
De code die ik nu gebruik om een storing in te voeren:
PHP:
1
| <? if ( stristr( $storing, "FAILED" ) ) { $qid = db_query(" INSERT INTO storingen (name, description, o_timestamp, active, inige) VALUES ('$name','$description', getdate(), '$active', '$inige') "); ..........?> |
$active is dus de waarde om een storing weer actief te maken.
edit:
Shit titel niet afgemaakt....uuhm modje?
Shit titel niet afgemaakt....uuhm modje?