Toon posts:

Bedankt beste NOS mensen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde als complete linux n00b ff de gehele crew van het NOS deel van GOT bedanken, samen met de mensen die als vaste users zover werk hebben gedaan om het intro topic te bakken.

Ik ben als systeembeheerder en computerverslaafde niet echt onbekend met computers en diverse OS'en maar ik liep me helemaal suf te beuken tegen de diverse malen dat ik linux heb geinstaleerd en er maar niet uit kwam.
(terwijl ik wel Olivetti Unix (Een system V variant), Win98 NT en 2000 beheers.)

Tot ik dit board en dat geweldige (nee ik slijm niet, ik ben echt enthausiast) "Linux op de desktop" topic tegenkwam.
ik ben voor de eerste keer op mijn systeem met Linux (Suse 7.2) bezig dat ik er er uit kom, ik kan allemaal dingen die ik niet voor elkaar kreeg in de voorgaande delen.
Nu kom ik dankzij behulpzame users en Mods (En natuurlijk #linux) wel op weg.

Ik kan er niet over uit hoe blij ik ben met de mensen die me vertellen waar iets zit.
Want dat is mijn probleem altijd geweest, niet gebrek aan kennis van hoe iets werk maar waar ik moet wezen om iets in te stellen, daarna kom ik er meestal zelf wel uit.
Bij deze dus mijn dank, ik kan als Micro$oft gebruiker eindelijk beginnen aan mijn echte overstap op Linux.
Ik hoop binnenkort ook zelf te gaan bijdragen aan het forum en andere mensen te helpen het licht te zien.

:9~ applaus voor je zelf :9~

P.S. ik hoop niet dat ik een regel heb gebroken van het forum oid, maar ik dacht dat jullie een enthausiaste replie wel eens op prijs zouden stellen ipv het maar ik kan dit niet en dat niet en linux is dus K*T ofzo.

Verwijderd

wij danken u... :P (namens alle NOS'ers)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik wil ook nog eens (opnieuw) beginnen met Linux.... heb het een keer geprobeerd maar toen moest alles snel snel en had ik geen geduld |:( :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Kijk, dat is nou toch wel leuk om te horen, vooral voor iedereen die daar z'n (kostbare?) tijd in heeft gestoken. Er zijn dus echt mensen die er wat aan hebben. Woohoo!! Daar doen we het voor :D

(Zeg ik, iemand die er zelf niet echt aan heeft meegewerkt, behalve dan een beetje meekijken welke kant het opging en een beetje doorgelezen om te kijken of het goed in elkaar zat, etc.)

Verwijderd

O+

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Weer een schaap over de dam, er zullen hopelijk nog velen volgen :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:* :)

you're welcome! (ook op #linux) ;)

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op vrijdag 19 april 2002 14:56 schreef banaan-X het volgende:
:* :)

you're welcome! (ook op #linux) ;)
Op de t.net servers over dalnet/undernet etc.... :?

My weblog

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 15:09 schreef capedro het volgende:

[..]

Op de t.net servers over dalnet/undernet etc.... :?
irc.tweakers.net #linux
(* banaan-X heet daar peer)

Verwijderd

Topicstarter
Peer?

PEER!!

Dat vervelende mannetje die telkens mijn connectie reset?

(Of was dat slechts je inspiratie voor je naam?) ;)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik vind dat als iemand een probleem heeft en een ander kan ermee helpen dan moet dat zeker gedaan worden, want jij kan misschien die andere weer helpen enz.

Jammer dat ik alleen niet veen in NOS kan helpe, kweet wel veel van linux maar niet echt van problemen met linux ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Ik ben ook door de reviews hier weer over de streep getrokken om met Linux aan de slag te gaan. Momenteel houdt dat echter alleen nog in dat ik een server met Debian geinstalleerd heb (IMAP, web, ftp), ik wil nu op m'n desktop-PC ook debian gaan installeren, en ik denk dat de reviews me daar ook aardig bij kunnen gaan helpen.

Dus review schrijvers, [barry stevens mode]Vooral doorgaan![/barry stevens mode]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

O+
Leuk dat mensen er gebruik van maken, dan zie je er echt nut van terug. Ik hoorde van Nelske (nelske? elske? :P) dat er iemand is die het gebruikt heeft voor een presentatie over GNU/Linux, ook leuk om te horen.
Volgende week is het tentamenweek, maar daarna heb ik twee weken vakantie waarin ik naar ik hoop weer een nieuw stuk voor de serie kan schrijven. En ons Lief M{od,eis}je heeft dan ook weer wat tijd postte hij een tijdje geleden, dus misschien dat de reeks weer wat uitgebreid kan worden :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook erg veel hielp aan de Linux up de desktop serie posts is dat je een hele serie apps krijgt aangedragen uiit de ervaring van heel veel mensen.
Dat is ook erg makkelijk want ik merkte vooral dat ik door de veelheid aan apps voor dezelfde functie uit het lood werd geslagen.
Nu weet ik welke player ik voor mijn MP3's kan gebruiken, welke IRC client, hoe ik een icq/msn/yahoo client draai etc. etc.
Allemaal dingen de je niet wil missen tijdens je "overstap periode".
Je wil namelijk ook lekker door kunnen met je andere online bezigheden terwijl je aan het linuxen bent.
Zo kom ik langzaam maar zeker steeds dichter bij een volledige vervanging van winblows. (natuurlijk nogsteeds minus de meeste games, al weet ik dat er een boel wel werken al.)
Ik besteed zo in ieder geval geen tijd aan het zoeken naar de juiste app. voor een bepaald doel, en als ik eenmaal ervaren gebruiker ben kan ik makkelijk andere varianten op applicaties proberen. Als je eenmaal comfortabel voelt in je OS is dat geen probleem meer.

(Note: Jammer dat ik geen Greets Krewl onder mijn posts mag zeggen, doe ik nogmaal altijd namelijk op andere boards.)
(Note2: Vooral bedankt nazghul je hulp wordt op prijs gesteld. En je kan er op rekeken dat ik je nog wel lastig ga vallen later. >:) )

Verwijderd

ik heb ook sinds een paar dagen linux op me desktop en de combinatie van de sticky topics in wos en linuxnewbie.nl geeft me beina alle antwoorden, en als ik het daar niet vind gaat ik googlen, en als dat ook niet lukt post ik ee topic, altijd binnen een uur me antwoord :)

dus ook ik wil ff iedereen bedanken :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 19 april 2002 13:01 schreef Krewl het volgende:
Tot ik dit board en dat geweldige (nee ik slijm niet, ik ben echt enthausiast) "Linux op de desktop" topic tegenkwam.
ik ben voor de eerste keer op mijn systeem met Linux (Suse 7.2) bezig dat ik er er uit kom, ik kan allemaal dingen die ik niet voor elkaar kreeg in de voorgaande delen.
Nu kom ik dankzij behulpzame users en Mods (En natuurlijk #linux) wel op weg.
Sjees, da's het review van mij *D

Choeso jei :* O+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 13:52 schreef Skinkie het volgende:
Weer een schaap over de dam, er zullen hopelijk nog velen volgen :)
Dit schaap hier is ook al zo'n 2 weken over de dam :)

En die artikelen hebben daar ook een beetje bij geholpen.
Niet in de zin dat ik er nog niets van wist (heb 1 en 2 jaar geleden ook al met Linux zitten prutsen) maar door ze te lezen kreeg ik wel zin om Linux weer eens te installeren en te kijken hoe ver alles nu was.

Op dit moment heb ik ook al 2 weken geen Windows meer gezien, en als ik eerlijk moet wezen mis ik het ook helemaal niet :7

En er zullen er nog meer volgen, want een paar mensen die ik ken hebben ook interesse gekregen in Linux na 't zien van mijn desktop en de geweldige verhalen over hoe stabiel het wel niet is :P

Tux will finally konquer the world! :7 ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Met een K nog wel ;)
Laat die Gnome mensen het maar niet horen :+

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Och, hij had het in ieder geval nog over Tux, niet over Konqi >:)...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Tux is ook veel leuker dan dat domme draakje :P

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 19:39
Op vrijdag 19 april 2002 16:47 schreef paasklaas het volgende:
Tux is ook veel leuker dan dat domme draakje :P
helemaal mee eens :)nofi

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op vrijdag 19 april 2002 16:30 schreef Jotti het volgende:
Met een K nog wel ;)
Laat die Gnome mensen het maar niet horen :+
*MOORD! BRAND!* :P

* Valium heeft een tux op z'n monitor staan te prijken. Net als velen hier denkik. :)

Het is altijd erg leuk om te horen dat de inzet zo gewaardeerd wordt. Het is dan ook een zeer goed stukje.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 17:04 schreef Valium het volgende:
* Valium heeft een tux op z'n monitor staan te prijken. Net als velen hier denkik. :)
Nee, die van mij staat op de printer. :P.

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
O+ :D
* BezurK is ook meerdere keren ERG blij geweest met GoT
Ben het trouwens nog steeds elke dag, andere mensen helpen is en blijft gewoon leuk!
En als je dan zelf een keer wat heb krijg je hulp terug, mooi systeempje :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op vrijdag 19 april 2002 17:18 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Nee, die van mij staat op de printer. :P.
Die van mij ook op m'n monitor, samen met mijn tux sleutelhanger, liev :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Leuk om te horen, weten we tenminste dat we wat eer van ons werk hebben :)
Op vrijdag 19 april 2002 17:04 schreef Valium het volgende:
Egnie! Naast mijn monitor. :P

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 13:01 schreef Krewl het volgende:
:9~ applaus voor je zelf :9~

P.S. ik hoop niet dat ik een regel heb gebroken van het forum oid, maar ik dacht dat jullie een enthausiaste replie wel eens op prijs zouden stellen ipv het maar ik kan dit niet en dat niet en linux is dus K*T ofzo.
Krewl, leuk om te horen. :)

Ik moet zeggen dat de reacties die ik tot nog toe gehoord heb allemaal enorm positief zijn :)
Inderdaad krijg ik af en toe reacties van mensen die het voor een presentatie/verslag o.i.d. gebruikt hebben of mensen die er gewoon veel aan gehad hebben om het te lezen. Dat soort reacties zijn uiteraard altijd leuk om te krijgen :)

Nu moet ik even een schuldcomplex bij mezelf neer gaan leggen. Een heleboel mensen hebben misschien enigszins gemerkt, dat ik het afgelopen 1,5 maand tamelijk druk gehad heb en zodoende misschien iets minder zichtbaar aanwezig was. Helaas betekende dat ook dat ik het hele review idee even op een laag pitje moest zetten, aangezien andere dingen toch echt voorrang hebben (en blijven houden) bij mij.

De positieve noot, is dat ik vanaf nu (zoals ik reeds eerder al opgemerkt heb) wat meer tijd heb en ik ook zeker weer aktief met het review inititiatief aan de gang wil gaan. Gezien de tussenstand van de grote GoT-enquete (die jullie allemaal in moeten vullen ;) http://enquete.tweakers.net/index.php?enqueteid=4 ) is er enorm veel vraag naar de reviews. Dat valt eigenlijk ook wel uit het aantal pageviews te halen. Er is zelfs zoveel vraag, dat de overgrote meerderheid graag een serie op de frontpage zou zien (www.tweakers.net) en ook een overgroot merendeel in de toekomst graag een review-serie over "Linux op de server" zou willen zien. Allemaal goed nieuws dus. :)

Ik hoop zondag (Beetja afhankelijk van mijn planning) verder te gaan waar ik een tijdje geleden gestopt ben. Dat is namelijk de plaatjes uit de reviews te verkleinen qua grootte, aangezien ze nu af en toe absurd groot zijn, daarnaast ga ik de offline versies hopenlijk af krijgen. Waarschijnlijk wordt dit zowel pdf alsook HTML in zowel zip vorm als in een tarballetje o.i.d..

Daarna ga ik de NOS FAQ aanpassen om ook te spreken over het review initiatief.

Als ik dat klaar heb ga ik in ieder geval verder aan mijn volgende review en ik hoop dat moto-moi's review tegen die tijd ook een heel eind zal zijn, zodat eindelijk acq's review (dat veel te lang heeft staan wachten, waarvoor excuses) geplaatst kan worden.

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 22:40

not-known

[BI] Crewmember

kewl, dat belooft weer wat voor de toekomst.
dan heb k weer genoeg te lezen als ik trug ben van vakantie ;)
k vin de reviews enzo ook erg handig om te lezen. ben eerst begonnen met linux op de server, maar linux is hier in huis nu bezig met een ware veldslag om alle pc's te veroveren >:)
ik kijk dus al uit naar de komende weken :D

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Verwijderd

Ik wil alleen maar zeggen dat ik dankzij de "Linux op de desktop" topic een heel eind verder ben gekomen met Linux op de pc. Kan nu tenminste voor de meeste tijd in Linux blijven. DVD's draaien, MP3's afspelen en zelfs divx-jes afspelen. Heb nu eindelijk windows alleen nog maar nodig voor de spellen.

Maar met al het goede niews dat ik hoor over Wine, kan dat misschien ook binnenkort tot het verleden horen.

In ieder geval bedankt voor de moeite die het de makers gekost heeft.

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Mooi om te lezen dat mensen er wat aan hebben en dat het allemaal zo goed ontvangen wordt. Goed idee van de topicstarter om dit te posten, aangezien nu de ervaringen van lezers te lezen zijn :)

Ik wil ook graag bij deze iedereen bedanken voor de informatie en antwoorden :)

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik vind dit persoonlijk ook het beste forum. Mensen zijn vriendelijk helpen elkaar goed en zeiken elkaar niet af !

Jullie verdienen een pluim !

http://www.xbmcfreak.nl/

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 16:30

Apache

amateur software devver

idd, het linux op de desktop topic is fantastisch, hopelijk verschijnt het binnenkort ook op de frontpage :)

Naar aanleiding hiervan geef ik morgen op school in Turnhout ook een demonstratie van linux op de desktop en op school, koffice, gnumeric, kdevelop, mozilla enz hopelijk dat ik daar ook nog enkele mensen kan bekeren :)

Aan de netstat teller te zien lijkt het wel of er iemand in Belgie die url zit te spammen >:) :X

If it ain't broken it doesn't have enough features

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Dank u O+

Verwijderd

Topicstarter
mag ik jou icoontje gebruiken LinuxUser?
Ik wil ook wel een mooi Suse beessie hebben namelijk :-)

Verwijderd

Bedankt 8-)

Het is altijd tof als ik iemand heb kunnen helpen.
Lekkere egoboost geeft dat hehe :9 ;)

Verwijderd

Mr. Uberlurker himself wil toch eigenlijk ook wel iedereen even bedanken.
Ik post dan wel zo goed als nooit hier, maar met de search en het Linux op de Desktop heb ik toch een groot deel van mijn problemen op kunnen lossen :)
Ik had ooit al eens Red Hat 5.2 of zo [lang geleden iig] uitgeprobeerd maar dat ging toch niet echt helemaal.
Ik heb al wel een tijdje een 486 met Slackware draaien als internetverdeler[install is niet dat je zegt netjes, maar ik heb zoiets van: als het werkt, afblijven :P] en sinds een paar weken nu Mandrake 8.2 op me desktop. Windows sindsdien niet meer teruggezien :)

Ga zo door! :D

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op woensdag 24 april 2002 14:13 schreef Krewl het volgende:
mag ik jou icoontje gebruiken LinuxUser?
Ik wil ook wel een mooi Suse beessie hebben namelijk :-)
Ik verleen u een licentie op mijn icon :+

Van mij mag je gebruiken. netjes dat je het vraagt.

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

uhm als we het toch over die review zooi hebben.

een vriend van mij was jarig, heb de installatie guide van slackware 8.0 uit gedraait en slackware 8.0 voor hem gebrand. was hij heel blij mee.

ik vond dat hij weer met linux moest gaan beginnen.

hij vond het vroeger een uitdaging en nu weer :)

janjanjansen nog bedankt voor de goed bruikbare install guide :)

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

Verwijderd

Graag gedaan :)
Pagina: 1