Bij logon meteen updates ophalen bij microsoft.

Pagina: 1
Acties:

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik denk dat het hier hoort, maar ik weet het niet zeker, verplaats anders maar. :)

Ik werk/loop stage, bij een bedrijf in Engeland. Maar het probleem is dat als er nieuwe critical updates zijn, we ze graag automatisch zouden willen downloaden door een regel aan de logon.bat willen toevoegen omdat als er nu een is, we telkens heel het kantoor langs moeten. Ik zou graag willen weten of iemand dit al eens gedaan heeft, en of het mogelijk is. Het moet namelijk alleen gebeuren als er een critical update is.
We hebben een Linux server draaien, gebaseerd op Red Hat 7.2, met samba. De meeste werkstations zijn 98, en een paar XP machines.
Thnx.

Verwijderd

zoek eens op technet

• MADG0BLIN
Op vrijdag 19 april 2002 14:06 schreef spudsimon het volgende:
zoek eens op technet
Heb ik gedaan, maar daar staat niet echt wat.

• MADG0BLIN
Niemand? :'(

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Misschien een idee,
Je kan die updates downloaden en op de linux server zetten.

Van daar uit kan je in je login.bat zetten dat die die update moet uitvoeren?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• MADG0BLIN
Op vrijdag 19 april 2002 15:50 schreef wica het volgende:
Misschien een idee,
Je kan die updates downloaden en op de linux server zetten.

Van daar uit kan je in je login.bat zetten dat die die update moet uitvoeren?
Dat is dus het probleem. Ik had daar ook al aan gedacht, maar je kan dus die updates niet zomaar downloaden, dat gebeurt d.m.v windows update. Of heb ik dat mis.
En in dat geval, we gebruiken win98 en winXp, dus dan moet je ook twee verschillende logon.bats maken. of niet?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:22
Nee, hoeft niet.

Je kunt kijken welke soort besturingssysteem het is en dan naar elk een apart deel van de logon.bat gaan.

De grote (grootste :) ) vraag is waar de bestanden van de Windows Update als aparte bestanden/programma's te halen zijn. Als je dat weet kun je die dan downloaden en dan installeren.

let the past be the past.

• MADG0BLIN
Op vrijdag 19 april 2002 16:01 schreef SPee het volgende:
Nee, hoeft niet.

Je kunt kijken welke soort besturingssysteem het is en dan naar elk een apart deel van de logon.bat gaan.

De grote (grootste :) ) vraag is waar de bestanden van de Windows Update als aparte bestanden/programma's te halen zijn. Als je dat weet kun je die dan downloaden en dan installeren.
En dat weet je toevallig niet. :) Want idd, daarna is het niet al te moeilijk meer.

Verwijderd

Mbv kixstart, vb script, [vulmaarin] kan je zorgen dat ie bv. bij windows XP updatexp.bat draait en bij Windows 98 update98.bat.
De updates zijn ook handmatig te downloaden. Als je de q nummers (bv Q311967) bij windowsupdate noteert en daarnaar zoek bij http://download.microsoft.com vind je de losse update. Meestal zijn de exe's die je daar vind met behulp van commandline switches (update.exe /a /b /c) wel automatisch te updaten. ff "update.exe /?" doen voor meer info.

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

De meeste updates/patches van MS zijn gewoon te vinden op het downloadcenter van MS

edit
Bagger was me voor
/edit

ComputerSpecs

• MADG0BLIN
Heb ze gevonden. Zal eens aan de slag gaan hiermee en kijken hoe ver ik hier mee kom. Bedankt alvast. :)
Pagina: 1