Programmer - an organism that turns coffee into software.
/etc == "Host-Specific System Configuration"
Maar waar staat de E nou voor en waarom is het geen /hsc ?
Verwijderd
Een standaard is gewoon gebaseerd op afspraken. Een vergelijkbare vraag zou zijn : waarom is 1+1 2 en niet 3 ?
Je moet wat afspreken en op basis van discussies tussen betrokkenen is er gekozen voor /etc . Dus staan op elk systeem dat voldoet aan de fhs alle configfiles in /etc .
Je moet wat afspreken en op basis van discussies tussen betrokkenen is er gekozen voor /etc . Dus staan op elk systeem dat voldoet aan de fhs alle configfiles in /etc .
Dat begrijp ik.... Maar soms wil je wel een weten waarom 1+1 2 is en niet 3.Op vrijdag 19 april 2002 13:10 schreef janjanjansen het volgende:
Een standaard is gewoon gebaseerd op afspraken. Een vergelijkbare vraag zou zijn : waarom is 1+1 2 en niet 3 ?
Waarom is gekozen voor het woord etc en niet bv voor conf wat in mijn opzicht logischer lijkt. (niet dat ik van plan ben mijn systeem te veranderen dat mijn config files voortaan in de /conf ).
lijkt me logisch, dat character is daar gewoon voor gekozen (ff besides de waardeOp vrijdag 19 april 2002 13:18 schreef LuCarD het volgende:
Dat begrijp ik.... Maar soms wil je wel een weten waarom 1+1 2 is en niet 3.
...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
etc = et cetera ...Op vrijdag 19 april 2002 13:05 schreef LuCarD het volgende:
thx
/etc == "Host-Specific System Configuration"
Maar waar staat de E nou voor en waarom is het geen /hsc ?
zeg maar: hmm, het past nergens, we pleuren het maar in deze directory
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Niet waar, /etc is voor system-wide config files en niet voor zooi...Op vrijdag 19 april 2002 14:41 schreef mithalph het volgende:
[..]
etc = et cetera ...
Overigens is het VFS model (het '/'-systeem) al ruim 30 jaar oud, uit de tijd dat zelfs bill nog een klein kereltjes was
Waarom het toen zo bedacht is weet ik niet, maar ik vind het een heeeeeel stuk logischer als het drive-letter systeem van de MS OS's!
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
misschien... veel applicaties hebben bijvoorbeeld ook config files in eigen dirs staan of in de homedir van een gebruiker... misschien dat die dir /etc heet (et cetera) omdat daar 'de rest' van de configuratiefiles staan... gewoon een grote verzameling van een en de zelfde soort files bij elkaar zeg maar... zou het?Op vrijdag 19 april 2002 14:41 schreef mithalph het volgende:
[..]
etc = et cetera ...
Wel waarOp vrijdag 19 april 2002 18:53 schreef BezurK het volgende:
Niet waar, /etc is voor system-wide config files en niet voor zooi...
Vroeger stond er nog meer meuk in /etc, zoals een aantal superuser binaries (zoals ifconfig en killall) die nu in /sbin/ staan.
Anders ik wel. En de flexibiliteit van het overal kunnen mounten en het gebruiken van symlinks voegt daar ook veel aan toe.Waarom het toen zo bedacht is weet ik niet, maar ik vind het een heeeeeel stuk logischer als het drive-letter systeem van de MS OS's!
Echter een befaamde bug in win9x is:Op vrijdag 19 april 2002 18:53 schreef BezurK het volgende:
[..]
Niet waar, /etc is voor system-wide config files en niet voor zooi...
Overigens is het VFS model (het '/'-systeem) al ruim 30 jaar oud, uit de tijd dat zelfs bill nog een klein kereltjes was
Waarom het toen zo bedacht is weet ik niet, maar ik vind het een heeeeeel stuk logischer als het drive-letter systeem van de MS OS's!
c:\con\con (als je het wil proberen... je krijgt gegarandeerd een blauw scherm
Wat ik hiermee wil zeggen is dat onze vrind Bill... ook componenten er van heeft gebruikt
Bij mijn weten wordt in software ontwikkelingen ook bijvoorbeeld gebruik gemaakt van c:\>dev... i am not really sure... maar ik ben weleens gelijksoortige benamingen in een MS omgeving tegen gekomen
Hmm, wat heeft con met /etc te maken? of met de aanduiding / als root, en die hierarchie? * blaataaps snapt het even niet.Op vrijdag 19 april 2002 23:11 schreef capedro het volgende:
[..]
Echter een befaamde bug in win9x is:
c:\con\con (als je het wil proberen... je krijgt gegarandeerd een blauw scherm
Wat ik hiermee wil zeggen is dat onze vrind Bill... ook componenten er van heeft gebruikt
En wat dacht je van 'dir | more', wat in dos werkt? En het NUL 'device' (geen file, maar je kunt er wel dingen naartoe sturen a la /dev/null... lekker duidelijk ook).Op vrijdag 19 april 2002 23:11 schreef capedro het volgende:
Bij mijn weten wordt in software ontwikkelingen ook bijvoorbeeld gebruik gemaakt van c:\>dev... i am not really sure... maar ik ben weleens gelijksoortige benamingen in een MS omgeving tegen gekomen
DOS was een (erg) cheape Unix clone, maar dan extra gelimiteerd en beperkt (en braindead lijktet wel).
DOS was overigens slechts bedoeld als kleine tussenstap... MS wilde daarna een volwaardige Unix maken (en daar zijn ze ook aan begonnen, hun Unix heet Xenix, en is later overgenomen door een ander bedrijf).
Magoed, DOS is een beetje uit de hand gelopen, met als gevolg het fiasco dat zich win9x noemt.
Verwijderd
DOS == invalide UNIXOp zaterdag 20 april 2002 00:36 schreef deadinspace het volgende:
DOS was een (erg) cheape Unix clone, maar dan extra gelimiteerd en beperkt (en braindead lijktet wel).
DOS was overigens slechts bedoeld als kleine tussenstap... MS wilde daarna een volwaardige Unix maken (en daar zijn ze ook aan begonnen, hun Unix heet Xenix, en is later overgenomen door een ander bedrijf).
Xenix kwam toch voor DOS?
Pagina: 1