Toon posts:

[case] Verschil Antech en Chieftech?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo!

Wat is nu precies intern het verschil tussen de Antek kasten en de Chieftech kasten?

Dan praat ik over de Chieftech Dragon series en de Antech 10XX serie. Naast een andere voeding, kan ik weinig andere dingen vinden. De Chieftech standaard voeding is 340, die van Antech is 300.

Ik heb gelezen dat de Antech stiller zou zijn?!
Iemand ervaringen?

Weet iemand welke verschillen er intern zijn, is er mindere kwaliteit gebruik bij de Chieftech?

De Antech kasten zijn vaan een € 20 duurder en ik wil niet betalen omdat iemand z'n naampje geld waard vind! ;)

Welke kunnen jullie me aanbevelen als het om case modding gaat?
Ik wil tevens ook een STILLE pc hebben naast een mooie!
Ideeën, suggesties zijn welkom!

thnx! :7

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

chieftec is na mijn weten goedkoper.. of haal ik het nu weer door elkaar dat antec goedkoper is....

naja de ene is goedkoper dan de andere verder verschillen ze niet...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

toevallig ga ik vandaag een chieftec kast kopen bij www.Hiqcomputers.de en hier worden ze zonder voeding aangeboden!!

ik ga ervan uit dat ik dus een losse voeding moet aanschaffen, of klopt het niet wat ik zeg! ik wilde juist zowieso zo een case omdat ik dan me eigen (fluisterstille voeding) kan aanschaffen!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 19 april 2002 12:59 schreef Needforspeed het volgende:
toevallig ga ik vandaag een chieftec kast kopen bij www.Hiqcomputers.de en hier worden ze zonder voeding aangeboden!!

ik ga ervan uit dat ik dus een losse voeding moet aanschaffen, of klopt het niet wat ik zeg! ik wilde juist zowieso zo een case omdat ik dan me eigen (fluisterstille voeding) kan aanschaffen!
als er geen voeding in zit wil niet zeggen dat je perse een voeding moet kopen! je kan ook gewoon als je nog een voeding thuis overhebt erin bouwen of ergens anderz een enermax/ flower power voeding kopen. its up 2 u..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 13:02 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

als er geen voeding in zit wil niet zeggen dat je perse een voeding moet kopen! je kan ook gewoon als je nog een voeding thuis overhebt erin bouwen of ergens anderz een enermax/ flower power voeding kopen. its up 2 u..
jaja! nee wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat, ik liever geen standaard voeding erin heb zodat ik zelf een kwaliteit voeding kan kope. maaruu zo te horen heb je er wel verstand van... wat raad je me aan om te kope? ik ben namelijk een pc aan het maken die zogoed als onhoorbaar is! (omdat hij op me slaapkamer staat en ook s'nachts aanstaat)

mijn plaatselijke compjoeterboer zegt dat die enermax dingen onhoorbaar zijn! maar hij kan het me niet demonstreren terwijl die 431watt enermax meer dan 100 euro kost, en dat vindt ik nou niet een bedrag waar ik maar ff een gokje mee ga wagen snappie...

by the weg! wat is dat flowerdinges waar je het overhebt?!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb ook allebei de kasten gezien met de voedingen.
Ik wil eigelijk weten waarom de een duurder is dan de ander?
Kwaliteit of merknaam?

Verwijderd

hmmm .. zal met name merknaam zijn. Deze kasten worden geproduceerd door Chenming en worden door Antech en Chieftech verkocht. Soms met wat kleine aanpassingen zoals bij sommige Chieftech kasten, een fan in de zijkant. Dus de kwaliteit van de kast zelf is hetzelfde bij beide merken.

linkje naar de fabrikant (momenteel down tho)

http://www.chenming.com.tw

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad, chenming is de fabrikant van de kasten.
Dat de site down is kan wel kloppen omdat Chenming een nieuwe naam heeft, nl. UNEEC

Chieftec (de verkoop organisatie) is onderdeel van Chenming.

Antec is een marketing organisatie die alleen producten inkoopt en deze onder haar eigen naam verkoopt.
Zo komen de kasten weg bij Chenming en de voedingen van Antec worden gemaakt door Channel Well Technology(CWT).

Het verschil tussen de kast van Chieftec en Antec is dat antec dus haar "eigen" PSU meelevert en ook 2 x een 80mm casefan. Chieftec gebruikt een 340Watt PSU en levert standaard geen casefans mee.

Overigens is de Chieftec HPC-340-201 PSU stiller als een Enermax PSU.

Links:
www.antec-inc.com
www.chieftec.com
www.uneec.com
www.cwt.com.tw
http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc340201.htm

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Op vrijdag 19 april 2002 13:10 schreef Needforspeed het volgende:

[..]

jaja! nee wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat, ik liever geen standaard voeding erin heb zodat ik zelf een kwaliteit voeding kan kope. maaruu zo te horen heb je er wel verstand van... wat raad je me aan om te kope? ik ben namelijk een pc aan het maken die zogoed als onhoorbaar is! (omdat hij op me slaapkamer staat en ook s'nachts aanstaat)

mijn plaatselijke compjoeterboer zegt dat die enermax dingen onhoorbaar zijn! maar hij kan het me niet demonstreren terwijl die 431watt enermax meer dan 100 euro kost, en dat vindt ik nou niet een bedrag waar ik maar ff een gokje mee ga wagen snappie...

by the weg! wat is dat flowerdinges waar je het overhebt?!
Ik gebruik de gewone Chieftec voeding die erin zit ...
die is best stil en doet het goed. Moest alleen wel ff een potmetertje aandraaien om me 5v omhoog te gooien. Maar die zit er, in tegenstelling tot de Enermax, standaard in :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 13:46 schreef TheDarkLord666 het volgende:

[..]

Ik gebruik de gewone Chieftec voeding die erin zit ...
die is best stil en doet het goed. Moest alleen wel ff een potmetertje aandraaien om me 5v omhoog te gooien. Maar die zit er, in tegenstelling tot de Enermax, standaard in :)
damn... tja hiqcomputers verkoopt deze cases dus zonder voeding!! dus nu MOET ik wel een andere voeding erbij gaan kope :(
Pagina: 1