Toon posts:

Ruis probleem met Sony STR-V555ES

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte forum lezers,

Na de gebruiksaanwijzing goed te hebben door gelezen, en alles te hebben aan gesloten, stuite ik op een probleem, namelijk dat er een duidelijk waarneembare ruis te horen is via alle vijf de speakers, terwijl het volume op 0 staat en er geen surround of stereo signaalbron binnen komt.

Iemand enig idee waar dit door komt, zelf heb ik al het èèn en ander geprobeerd zoals alle stekkers uit de receiver te trekken, maar zonder enig resultaat.

Op mijn vorige receiver de Onkyo TX-DS838 was er geen ruis te bekennen.

Mvgr, Martin

-----------------
Sony STR-V555ES
sony DVP-S725D
Infinity overture-1 x 5 stuks
Rel sub Stealth

Verwijderd

dit klinkt naar het ground-loop fenomeen. Als je hier even op zoekt dan vind je vast een paar artikelen om dit te verhelpen.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op wat voor ingang merk je die ruis??? Een digitale of een analoge???

Op digitaal zou je geen ruis mogen krijgen...
Op een analoge ingang zou je eigenlijk aan de achterkant de mantel en de kern van de tulpconnectors met elkaar moeten verbinden. Dan weet je zeker dattie geen rare dingen van buitenaf versterkt...

Zelfs bij een versterking van 0 zou je eigenlijk helemaal nix moeten kunnen horen... Staat er een apparaat in de buurt wat erg kan storen???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 19 april 2002 12:52 schreef M_G_ het volgende:
terwijl het volume op 0 staat en er geen surround of stereo signaalbron binnen komt.
Voor de goede orde, het volume staat dus uit, en niet op -0db? (extreem hoog dus :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Banzi
Op vrijdag 19 april 2002 13:42 schreef JvS het volgende:

[..]

Voor de goede orde, het volume staat dus uit, en niet op -0db? (extreem hoog dus :)).
Van wat ik weet gebruikt sony die maatstaaf niet...

Verwijderd

Topicstarter
>dit klinkt naar het ground-loop fenomeen. Als je hier even op zoekt dan vind je vast een paar artikelen om dit te verhelpen.<

Van een aardlus kan bijna geen sprake van zijn omdat, het ook zonder cai hoorbaar is.

>Op wat voor ingang merk je die ruis??? Een digitale of een analoge???
Op digitaal zou je geen ruis mogen krijgen...
Op een analoge ingang zou je eigenlijk aan de achterkant de mantel en de kern van de tulpconnectors met elkaar moeten verbinden. Dan weet je zeker dattie geen rare dingen van buitenaf versterkt...<

Op alle ingangen, zelfs als ik schakel tussen A/B(A/B) alleen als ik hem op de stand hoofdtelefoon zet is de ruis verdwenen.

>Zelfs bij een versterking van 0 zou je eigenlijk helemaal nix moeten kunnen horen... Staat er een apparaat in de buurt wat erg kan storen???<

Het staat in een AV-video meubel met de TV er boven op, zelfs als de stekker verwijdert is blijft die ruis

• Banzi
Hmm... lijkt me stug dat de magneten van de speakers in de tv die ruis kunnen veroorzaken...

Ik denk dat je beter terug kunt gaan naar de winkel waar je hem gekocht heb...

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn met sommige modellen Sony versterkers, denk dat je hem moet gaan ruilen.

Ow, en hoe hard is de ruis ? Sta je met je oor tegen je tweeter aan, of sta je echt wel een metertje of 2 van je speakers af ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
>Ow, en hoe hard is de ruis ? Sta je met je oor tegen je tweeter aan, of sta je echt wel een metertje of 2 van je speakers af ?<

Het is op tot ongeveer 3 meter te horen over alle vijf de speakers.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 19 april 2002 14:05 schreef M_G_ het volgende:
>Ow, en hoe hard is de ruis ? Sta je met je oor tegen je tweeter aan, of sta je echt wel een metertje of 2 van je speakers af ?<

Het is op tot ongeveer 3 meter te horen over alle vijf de speakers.
Dan ws. toch een defecte unit, en ik weet dat het een dure amp is, dus ik zou hem maar snel gaan ruilen als ik jou was.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedank voor het trachten om het ruis probleem op te lossen :Y)

Morgen ga ik hem bij Correct terug brengen.

ps. raden jullie mij aan een andere versterker te nemen of deze om te ruilen :?

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

Ino Dekker

Mr. Guide

Van wat ik ben tegen gekomen is dit inderdaad een bekend probleem bij Sony, maar het schijnt maar incidenteel voor te komen. Zelf heb ik een Sony STR-DB840 die alleen ruist als de interne DSP ingeschakeld wordt, maar ook alleen als je het volume open draait. Bij analoge-direct kan je het volume volledig opdraaien zonder ook maar een beetje ruis te horen.

Ik denk niet dat het verstandig is deze vraag zo te stellen, want zoals je al gemerkt heb zijn niet alle mensen zo gek op Sony producten.

Ga eens goed luisteren naar andere versterkers in dezelfde klasse (waarschijnlijk hogere prijsklasse, omdat naar mijn mening Sony daar heel sterk in is in de QS en ES serie) als je twijveld. Als de nieuwe unit geen ruis produceert dan is het probleem ook opgelost, lijkt mij.
Wat je altijd nog kan doen is bij Correct de versterker laten testen, zodat je zeker weet dat het niet (of juist wel) aan jou opstelling ligt. Als namelijk de nieuwe dezelfde kuren vertoond ben je nog geen steek verder.

Succes ermee.
Pagina: 1