Toon posts:

[PHP] Session destroy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een inlog systeem gemaakt waarvan gebruik wordt gemaakt van session_register("id");
Wanneer weer uitgelogd wordt, moet deze sessie verwijderd worden; ik heb geprobeerd met session_destroy (), session_unregister en session_unset(), maar geen een werkte ... Wat is het probleem, ligt het aan de server? Of moet ik gebruik gaan maken van sessions??

Verwijderd

als je een sessie wilt beeindigen, moet je eerst de sessie starten en daarna destroyen, dus:

<?
session_start();
session_destroy();
?>

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 12:16 schreef Anchorman het volgende:
als je een sessie wilt beeindigen, moet je eerst de sessie starten en daarna destroyen, dus:

<?
session_start();
session_destroy();
?>
Pcies! Maar zet de session_start wel helemaal boven aan je source :) Anders krijg je last als je headers gaat gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik, en dat heb ik ook helemaal netjes zo gedaan:
PHP:
1
<?session_start();//unset($_SESSION['urenid']);session_destroy();$site="index.php";header("location: $site");?>

ik had ook geprobeerd met de code die achhter de comments streepjes staat, helaas without luck :?

Verwijderd

Dus het lukt niet? Wat voor een foutmelding krijg je? Wat staat er over sessies in je php_info?

Verwijderd

Topicstarter
Session Support enabled

Directive Local Value Master Value
session.auto_start
Off Off
session.cache_expire
180 180
session.cache_limiter
nocache nocache
session.cookie_domain
no value no value
session.cookie_lifetime
0 0
session.cookie_path
/ /
session.cookie_secure
Off Off
session.entropy_file
no value no value
session.entropy_length
0 0
session.gc_maxlifetime
1440 1440
session.gc_probability
1 1
session.name
PHPSESSID PHPSESSID
session.referer_check
no value no value
session.save_handler
files files
session.save_path
C:\php\sessiondata C:\php\sessiondata
session.serialize_handler
php php

ik krijg verder geen foutmelding!

Verwijderd

Dus je concludeert dat het niet werkt omdat je na het uitloggen weer zonder username/paswoord in te vullen kan inloggen? klopt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat klopt niet, mijn login screipt checkt namelijk eerst of de login gegevens kloppen, en registert dan de sessie, en linkt vervolgens door naar de volgende pagina.

Wanneer ik uitgelogd ben, en ik log onder een andere naam in, dan houdt hij de oude gegevens van de eerste loginsessie!

Verwijderd

Topicstarter
even omhoog trappen ;)

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik heb ook een dergelijk probleem gehad...

Vraag me niet waarom maar op een of andere manier werkte het bij mij op het moment dat ik de session_destroy() als eerste php commando op een pagina zette...

Heel vaag maar toch werkt het.. (nog steeds:+)

Trying is the first step towards faillure...

Pagina: 1