Nah, wat is dit nou voor onzin??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik postte in Webdesing & Graphics een topic over 3d Max ([topic=472655/1/25]), wordt het gesloten omdat ik vrijwel alleen maar nieuwe topics maak, en niet in andere topics reply?? Sinds wanneer is dat verplicht dan? Ik gebruik altijd zoveel mogelijk de search hier en op google, maar als ik er dan nog niet uitkom plaats ik hier een topic. Dat is toch ook een bijdrage aan het forum, want als er nuttige antwoorden opkomen kunnen anderen in het vervolg dit weer vinden via de search. Ik vind dit echt belachelijk dat die topic gesloten is :(:(:(

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik zou me eerder schamen voor deze postgeschiedenis. GoT is niet een one-way hlpdsk, ga meer bijdragen binnen dit forum en open voorlopig geen UTFS/denk dieper na topics meer: danku.
oftewel.... dat eerste is een algemene opmerking het tweede is de sluitmsg.... eerst zoeken en nadenken dan pas vragen.

Maar idd we helpen hier elkaar, niet alleen ons zelf dus. En daarom is jouw gedrag ongewenst. Ook anderen helpen dus graag. Het is te makkelijk om te zeggen dat jij een nuttige bijdrage levert door het stellen van vragen.... dat is echt de omgekeerde wereld.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je nooit andere helpt. Ik ben hier om andere te helpen. Nu ben ik geen wandelende encyclopedie en zou ik het fijn vinden als er iemand ook een vraag van mij zou beantwoorden, ipv hier alleen egoistisch vragen komen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik dacht dat je een redelijk hoog aantal tech post moest hebben om in bepaalde fora te kunnen posten (en dat daar eigen topics niet in meetelden?). Ik kan daar posten, dus ik vraag me af waarom er dan moeilijk gedaan wordt dat ik veel topics open :(

En, verder... ik UTFS altijd! Ik word er echt ziek van dat mensen bij een vraag altijd gelijk gaan roepen dat je die search moet gaan gebruiken. Ik heb net 2 uur lopen zoeken via de search hier, en via google. Geen resultaat, daarom vraag ik die vraag. Zou het dus ook wel op prijs stellen als-ie weer open ging, want ik sta hier echt van te kijken... in een negatieve zin.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik kan niet anders dan het eens zijn met Cutter. Dit omdat inderdaad blijkt dat je 524 posts hebt, dus toch wel de sfeer hebt kunnen 'proeven' van GoT, en dus ook dat het ook voor een groot deel geven is. Klik eens op mijn username, of die van Gordijnstok, of die van Alfredt. Je ziet niet alleen maar topics die door die persoon zijn geopend; je ziet een hele hoop topics over allerlei onderwerpen. Daar gaat GoT over; het helpen van elkaar op dit forum. Als je dat niet kunt/wilt moet je hier niet komen. Simpel.
Ik kan je aanraden een beetje over het forum heen te wandelen en wat vaker in andere topics te posten, om te helpen, waardering te uiten, etc.
Zorg er wel voor dat het geen shitposts zijn, anders krijg je daar weer gezeik over ;)
en als je dan wat komt vragen in W&G of waar dan ook, denk ik dat (mits het geen UTFS of F1 vraag is) je topic heel wat vriendelijker wordt ontvangen :)

[edit]
en aanschouw het gehalte door mij geopende topics, die ook n00b vragen bevatten... is toch behoorlijk lijkt me, maar ik krijg er geen gezeur over. Waarom zal dat zijn :? Ik denk dat je dat zelf wel weet als je de rest van de lijst bekijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
het gaat er niet om of jij in de HK mag.... dat boeit nu werkelijk helemaal niks. Het gaat er om dat je op deze manier alleen gebruik maakt van GoT zonder zelf te investeren. En dat is iets wat men hier wel vraagt ja. Tuurlijk is het goed dat je GoT gebruikt als knowlegde base, maar men wil graag dat er ook (goede) antwoorden van de mensen die veel vragen inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik wil best antwoord geven in topics waar ik wat vanaf weet, dat is het probleem niet. Ik heb van de meeste dingen wel een redelijk basiskennis, maar 99% van de topics hier gaan over problemen waar ik echt totaal niks van af weet. /14 of zo bijvoorbeeld zou ik echt nergens kunnen replien, terwijl ik wel de basiskennis heb. Dingen als webdesign heb ik wat meer verstand van en reply ook wel eens in webdesign topics, maar de laatste tijd niet inderdaad. Ik heb verder ook een leven, en kan niet 24/7 hier rondhangen... De laatste tijd heb ik wel veel vragen/probs, dus vandaar dat je als je op mijn naam zoekt eigenlijk alleen maar nieuwe topics ziet. Het is ook van de laatste 2 maanden he! Ik zoek eerst altijd grondig, want ik vind het zelf ook vervelend om dingen te moeten vragen, helemaal als ik het zo zelf kan vinden.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je kan wellicht de 3d studio max helpdesk bellen het nummer staat op de binnenkant van de doos waar de CD's in zaten.

Zoals gezegd, GoT is niet een helpdesk, maar het is een (let op komt een mooi woord aan) community. Communities houden in dat iedereen er z'n steentje aan bijdraagt. Jou visie op dat mensen er ook van leren als jij "domme" vragen stelt is erg .... krom, no offence.

* Yellow|A zag tot vandaag Gordijnstok altijd wel als een wandelende encyclopedie :)

Anyhoet, bel de echte helpdesk maar en mocht je de doos "verloren" zijn kun je vast wel via de website achter het telefoon nummer komen.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
maar je hoeft ook helemaal niet alleen in /13 en /14 te posten! Je weet vast wel wat van windows prutserijen af... loop eens langs in WOS! Ben je een knutselaar? Neem een kijkje bij OCM! Geloof me, dit forum is breder dan je denkt :)
En het is me nog nooooit overkomen dat als ik op het knopje [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find#hitstart]'active topics'[/url] drukte, er absoluut niets interessants voorbij kwam. Dat is het voordeel van het grootste forum van nederland! :)
Denk nou niet dat ik je weg wil hebben uit /13 en /14, maar wat ik zeg is dat je niet alleen voor je problemen GoT op moet zoeken, maar ook voor je plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik wil het volgende even kwijt:

Ten eerste:
Een LA draad beginnen met zo'n titel en een normaal antwoord verwachten? Kom op zeg... Kon je nou niks beter verzinnen als titel?

Ten tweede:
Het was mij ook al opgevallen dat je idd alleen maar topics opend, hetgeen duid dat je alleen maar gebruik maakt van het forum als je een probleem hebt. Dit is dus niet de bedoeling! GoT is geen helpdesk, GoT is een forum waar ideëen worden uitgewisseld. Dat betekend dus dat je ook andere users dient te helpen in plaats van alleen je eigen problemen te ventileren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Als jij vindt dat ik alleen maar domme vragen stelt mag je van mij op de vragen in de door mij aangemaakte topics even allemaal een antwoord geven, als ze toch zo simpel/dom zijn :( Dat de laatste vraag "dom" is geef ik ook openlijk toe in de topic, maar ik kan het op 1 of andere manier echt niet vinden.

Maar ok, ik zal de helpdesk dan maar bellen he. Maar aangezien je dan weer jaren moet wachten, veel geld uitgeeft, en uiteindelijk vaak nog geen reet bent opgeschoten leek internet mij een handigere oplossing... Ik heb gewoon het origineel (via werk), en dit is trouwens nog zoiets wat me mateloos irriteert. Via een omweg beweren dat iemand iets illegaal heeft. Ik zeg niet dat ik me aan jou irriteer voordat er hier een flamewar komt, maar wel aan het gezeik over illegale software (het aannemen dat iedereen het illegaal heeft bedoel ik dus).

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Merely:

1. Ik ben er redelijk pissed over dus ik denk dat ik me aardig heb ingehouden :) Ik vind het gewoon onzin. Als de reden dat die topic is gesloten is, dat het een UTFS search vraag zou zijn al helemaal. Ik ben dat echt beu dat iedereen gelijk UTFS roept. Ik gebruik altijd de search.

edit: En ja, ik verwacht inderdaad een normaal antwoord, wat ik van de meeste hier ook krijg. Antwoorden waar ik wat aan heb, en waar over te discussieren valt.

2. Tja, nuttige bijdrage vind je ook niet? Kinda old news...

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik weet niet wat illegale software hier mee te maken heeft. Yellow vertelt alleen waar je hulp voor dit soort vragen kunnen vinden. Overigens ben ik bang dat ook de helpdesk je naar F1 doorverwijst met zo'n vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op vrijdag 19 april 2002 12:32 schreef www.Goku.nl het volgende:
edit: En ja, ik verwacht inderdaad een normaal antwoord, wat ik van de meeste hier ook krijg. Antwoorden waar ik wat aan heb, en waar over te discussieren valt.
tevredenheid = resultaat - verwachting
GIGO = garbage in garbage out

tevredenheid = garbage - normaal antwoord
tevredenheid = :(

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 12:22 schreef Yellow het volgende:
Je kan wellicht de 3d studio max helpdesk bellen het nummer staat op de binnenkant van de doos waar de CD's in zaten.
Klopt, was geloof ik een 010 nummer? Heb ik thuis staan :D
Zoals gezegd, GoT is niet een helpdesk, maar het is een (let op komt een mooi woord aan) community. Communities houden in dat iedereen er z'n steentje aan bijdraagt. Jou visie op dat mensen er ook van leren als jij "domme" vragen stelt is erg .... krom, no offence.
my point exactly :)
* Yellow|A zag tot vandaag Gordijnstok altijd wel als een wandelende encyclopedie :)
:+ >:)
Anyhoet, bel de echte helpdesk maar en mocht je de doos "verloren" zijn kun je vast wel via de website achter het telefoon nummer komen.
idd... en ik zou in dat laatste geval oppassen met het serienummer geven in combinatie met nummerherkenning >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 12:36 schreef justmental het volgende:

[..]

tevredenheid = resultaat - verwachting
GIGO = garbage in garbage out

tevredenheid = garbage - normaal antwoord
tevredenheid = :(
:?
volgens mij snap ik 'm wel, maar dat GIGO er tussen is een beetje wazig :? :P

maar ik snap je punt wel hoor :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
goku..... als je nu eens rustig dit topic doorleest zie je misschien waarom je je verwachte(?) antwoord misschien niet krijgt. Over het algemeen proberen we hier met zijn allen een leuk en goed forum van te maken en te houden. Daarvoor verwachten(!) we van alle gebruikers (zeker van de mensen met veel vragen) dat ze ook hun steentje bijdragen door het helpen van anderen door op zoek te gaan naar antwoorden, of als je hem zo weet gewoon te geven. Als een gebruiker dat zo stelselmatig niet doet gaat op een gegeven moment de knop om en krijgt hij zelf ook geen antwoord meer.

het is een kwestie van geven en nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op vrijdag 19 april 2002 12:32 schreef www.Goku.nl het volgende:

1. Ik ben er redelijk pissed over dus ik denk dat ik me aardig heb ingehouden :)
Als ik dat ook vond had ik er niks van gezegt.
Ik vind het gewoon onzin. Als de reden dat die topic is gesloten is, dat het een UTFS search vraag zou zijn al helemaal. Ik ben dat echt beu dat iedereen gelijk UTFS roept. Ik gebruik altijd de search.
Misschien zijn wij het bue dat sommige users te vaak een topic openen over een vraag die al meerdere keren is gesteld? Een topic die daarom gesloten wordt is volkomen terecht.
2. Tja, nuttige bijdrage vind je ook niet? Kinda old news...
Ik geef mijn mening als moderator. Dus geen old news. Kijk nou eens zelf naar je topiclijst.... enough said.
Als jij vindt dat ik alleen maar domme vragen stelt mag je van mij op de vragen in de door mij aangemaakte topics even allemaal een antwoord geven, als ze toch zo simpel/dom zijn Dat de laatste vraag "dom" is geef ik ook openlijk toe in de topic, maar ik kan het op 1 of andere manier echt niet vinden.
Ik vind de benaming "domme vraag" niet geheel juist. Een betere benaming zou zijn "overbodige vraag"

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

in dit topic van een maandje terug ben je al eerder op dit post-enkel-eigen-topics-gedrag gewezen:
[topic=464916]

verderheb je, voor iemand die hier al ruim een jaar zit en over de 500 posts heeft, een enorm newbee-gedrag: geen FaQ's lezen en niet bekend zijn met het feit dat afgesloten topics naar onderen verhuizen (terwijl je twee maanden terug ook al een LA-topic opende waarin je je beklaagde over een slotje zonder dat je dat niet begreep.. :? geheugenverlies)

die topictitel die je voor dit topic kiest slaat erg terug op jezelf. ik vermoed dat je zo onderhand veel irritatie bij anderen oproept, misschien heb je dat zelf niet door omdat je in en gezichtsloze omgeving als op een internet-forum meer moet letten op bij-opmerkingen, de toon van antworden die je krijgt.

als je zo doorgaat moet je binnen enkele weken een kloontje aanmaken om verontwaardigd te posten waarom je nu geband bent van GoT, want je 'hebt toch niks fout gedaan'.

dat je je niet stand zou kunnen houden op dit forum is belachelijk, slechts een klein gedeelte is werkelijk specifieke 'hogere' kenis, er zijn ook topics waarin je mening gevraagd wordt, of je werk kan posten, en gezien je ervaring met solaris en 3D zul je best ook wat vraagjes hierover wel kunnen beantwoorden, of minstens een helpende hand kunnen bieden.

kijk bv. naar Gordijnstok, ondanks dat die nou niet bepaald een lopende encyclopedie is, houdt die zich nog best wel staande hier :P

* RM-rf kijkt op de binnenkant van zn 3D-max Ceedeetje en ziet enkel TDK CD-R, hmm is dat zo'n letterbel-nummer?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Hunterpro: Was gewoon even een puntje tussendoor waar ik me aan ergerde. Yellow heeft het erover dat ik het nummer in de doos moet zoeken en als ik die "kwijtgeraakt" ben het op de website moet zoeken. Komt bij mij redelijk over als "Ja, dan moet je maar geen illegale versie downloaden".

Justmental: uh.. :?

Alfredt: Ben ik het ook mee eens, maar ik moet natuurlijk ook wel tijd hebben, en ergens iets te melden hebben. Replies komen hier zo snel dat als er eens een topic iets waar ik het antwoord kan geven het allang gegeven is. Een aantal maanden geleden heb ik trouwens weldegelijk gepost in andermans topics, maar dat zie je dus weer niet via de search :z

Merely:
Misschien zijn wij het bue dat sommige users te vaak een topic openen over een vraag die al meerdere keren is gesteld? Een topic die daarom gesloten wordt is volkomen terecht.
De eerste zin ben ik het volledig mee eens, en vind ik zelf ook irritant. De tweede zin is nou juist het punt waarom ik me kwaad maak. Want dit is geen UTFS vraag, als ik het gevonden had in TFS dan had ik die vraag niet gesteld he. Heb ik ook duidelijk vermeld in die topic, dat ik de search gebruikt heb, en ook google... En wat betreft puntje 2: Dat was al meerdere malen gezegd, en is dus een beetje overbodig vind ik, maar goed... zal hier verder wel over ophouden. En wat betreft "overbodige vraag": dan vraag ik ook jou ze allemaal te beantwoorden als ze zo overbodig zijn...

RM-rf:
Ik wist dat niet van die gesloten topics omdat ik over het algemeen geen topics open die gesloten worden. Was me dus niet opgevallen tot dan toe. Had in dat geval ook de search gebruikt, maar niks gevonden wat in mijn geval het antwoord op mijn vraag gaf.
Betreft mogelijk ban: wegens het plaatsen van een verontwaardigde topic in LA?
Ervaring Solaris: op faculteit is dat geinstalleerd, weet net hoe ik wat progjes kan installen en wat standaard UNIX commandos, maar daar houdt het ook wel mee op.
Ervaring 3D max: uh... ik ben bezig met n00b tutorials :? Niet echt toereikend om ingewikkelde vragen over NURBS of zo te gaan beantwoorden lijkt me...

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Goku,

1. Het schiet gewoon niet op als we voor iedereen die een proggie aan het proberen is de hele user-face uit moeten gaan leggen. Knoppen moeten gaan zoeken of listboxes in Max zoals deze Afbeeldingslocatie: http://www.davidgould.com/Illustrate/IllustrateForMax/Tutorials/Images/RenderTypeSelected.jpg
Dit zijn toch echt vragen die je maar in een nieuwsgroep stelt if via een IRC kanaal.

2. Over je trackrecord, tsja da's niet best al die gestarte topics. De kurk waar GoT op drijft is de communityspirit van de usertjes. We verwachten dat hulp krijgen voor een user betekent hulp geven aan anderen. In ieder geval zien we niet graag usertjes alleen maar topics starten en niet de moeite nemen om te reageren op anderen. Zeker niet als een user geen n00b is. Je website www.goku.nl laat zien dat je webdesignelarij technisch wel het een en ander in je mars hebt. Het lijkt er dus op dat je slechte postratio is ingegeven door je onwil om anderen te helpen en dat vind ik zelf een hele trieste conclusie als die gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
1. Ik snap dat het nogal n00bish overkomt inderdaad. Maar dit listje staat er bij mij toch echt niet bij, tenminste ik zie hem niet. Dat plaatjes wat je post staat ook min of meer in de tutorial van max...

2. Het is in ieder geval geen onwil. Ik ben lid op meerdere fora, waar ik meer reply dan hier. Het is hier gewoon een hoger niveau. Over HTML kan je me bijna alles vragen, maar da's dan ook het enige. Ik kan wel redelijk overweg met bijv PHP, maar zodra er ingewikkelde vragen komen hoef je van mij geen nuttig antwoord te verwachten. En dat zijn nou juist de vragen die hier worden gesteld. Verder is het ook niet echt bevordelijk dat het zo druk hier is, voor het replien van mij dan... Want wat heeft het voor zin om te replien op een topic waar je dan eindelijk wel een antwoord op weet, maar waar het antwoord al 10x is gegeven door anderen? Verder heb ik aardig wat meegereplied in gewoon algemene discussietopics en zo, maar dat staat hier dus niet meer bij in de search omdat dat van de afgelopen 2 maanden is, en ik dat de laatste tijd niet meer heb gedaan wegens tijdgebrek, en vanwege het feit dat mijn pc de afgelopen maanden bij mijn ouders stond, en niet op mijn kamer. Maar goed, laten we afspreken dat ik voortaan wat meer replie, en dat jullie minder snel iets sluiten, en niet gelijk roepen UTFS. Want dat heb ik dus wel gedaan...

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
* Wilke klikt op Goku.nl's naam

Daar staat dat je in 18 topics hebt gepost (recentelijk), waarvan je er 17 zelf hebt geopend.

En de 18e vraagt men zich dan af? Jawel:
Sorry voor het bumpen van deze topic, maar ik heb nu hetzelfde probleem. Iemand in mijn huis krijgt ineens dezelfde error [...] Iemand advies?
Nou wil ik me er verder niet mee bemoeien, maar het lijkt mij dat de betreffende mod wel een punt heeft, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 19 april 2002 13:54 schreef www.Goku.nl het volgende:
Over HTML kan je me bijna alles vragen, maar da's dan ook het enige.
Das dan toch genoeg. Als je nu eens af en toe kijkt in de WG en daar reageert en mensen op weg helpt met hun HTML vragen, dan is iedereen tevreden. Tenminste, ik vind het altijd wel leuk dat als ik een oplossing voor iemand probeer te bedenken en die post, dat het nog werkt ook en dat die user er dus iets aan heeft gehad :). En als jij zo goed bent in HTML als je nu beweert, kan je denk ik een hoop mensen helpen in de WG :)
Pagina: 1