Toon posts:

msn werkt IE niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat ik niet te ongeduldig ben alleen ik weet ik het echt niet meer en wil graag hulp krijgen.

Na het tweaken van mijn alcatel kan ik niet browsen. De tweak is perfect verlopen (voor zover ik het kan beoordelen) verder heb ik alles zo ingesteld zoals ik in de diverse handleidingen heb kunnen lezen.
Het gekke is dat m'n msn wel werkt maar alleen in poortje 1 van me hub naast de uplink. In dit poortje kan ik ook me adsl modem pingen. Als ik in poortje 2-9 zit werkt msn NIET en kan ik ook niet pingen.
M'n modem kan wel gewoon inbellen met hcc anders had ik natuurlijk ook geen msn.

Kan iemand mij uit de brand halen?

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 11:58 schreef markvanlunenburg het volgende:
Het gekke is dat m'n msn wel werkt maar alleen in poortje 1 van me hub naast de uplink. In dit poortje kan ik ook me adsl modem pingen. Als ik in poortje 2-9 zit werkt msn NIET en kan ik ook niet pingen.
Je zegt t zelf al...

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Branden dan de lampjes op de hub wel, want anders heb je natuurlijk helemaal geen werkend netwerk...

Heb je ook het modem via de uplink verbonden via een STRAIGHT kabel?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Poort 1 en de uplink zitten vaak recht verbonden... (of poort 8). Wat je dus in feite doet is rechtstreeks doorverbinden. (Je hub gebruiken als een 1-op-1 passief passtuk) Kan zijn dat de hub brak is... Controleer dit door de stroom van je hub af te gooien en kijk of je dan nog verbinding hebt met de modem.

En waarom MSN het wel doet en de rest niet: Controleer je DNS instellingen. MSN maakt gebruik van directe communicatie met een vast IP, en heeft DNS niet nodig. Dus check ff je DNS instellingen, voeg eventueel 62.100.30.228 toe aan je DNS search list.

Forget your fears...
...and want to know more...

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Op vrijdag 19 april 2002 11:58 schreef markvanlunenburg het volgende:
Na het tweaken van mijn alcatel kan ik niet browsen.
Het gekke is dat m'n msn wel werkt
Heb je wel in het modem de juiste dns servers ingevoerd?

edit:
te laat

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip want door die dns werkt het nu wel. Alleen stuit ik nu op een ander probleem en dat is dat mijn lan verbinding steeds wegvalt. Hij blijft er een tijdje in en dan valt ie er ff 1 min. uit (erg irritant).
Nu heb ik ergens gelezen dat dat aan het IRQ kan liggen. dat andere hardware al een bepaald IRQ gebruikt. Nu is mijn vraag hoe kom ik daar achter en hoe verander ik dat?

In iedergeval bedankt voor de oplossing van het vorige probleem.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dit is hoogstwaarschijnlijk niet een irq probleem, maar als je het toch wil checken, vertel dan eerst ns over welk OS we praten... Win9x en NT/2k/xp hebben daar andere ideen over.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Als ut goed is werkt ut wel :)
Pagina: 1