de laatste tijd verkoop ik nogal veel spullen via ebay. Nu vroeg ik mij af of dit verkopen niet een beetje te automatiseren is.
Als ik iets verkocht heb op ebay krijg ik automatisch en mailtje waarin staat wat de hoogste bieder is en welk bedrag geboden is.
zo'n mailtje ziet er zo ongeveer zo uit: (dit krijg ik als ik bron weergeven kies in outlook)
het mailte dat dan terug gestuurd zou moeten worden moet er ongeveer zo uit zien:
nu is aleen de vraag hoe...? heeft iemand enig idee of er programma's zijn om dit soort dingen mee te doen?
alle ideeën zijn welkom
/edit
ik moet er nog ff bij zeggen dat ik geen adsl of kabel heb , ik heb allen isdn. Ik kan dus niet echt en mail server bouwen ofzo , het moet dus zo kunnen werken dat als je f online bent je de mail kan ophalen.
Als ik iets verkocht heb op ebay krijg ik automatisch en mailtje waarin staat wat de hoogste bieder is en welk bedrag geboden is.
zo'n mailtje ziet er zo ongeveer zo uit: (dit krijg ik als ik bron weergeven kies in outlook)
nu zou het makkelijk zijn als zo'n mailtje automatisch beantwoord word. Hiervoor heb ik de stukjes die dikgedrukt zijn in het bovenstaande mailte nodig.Received: (qmail 1036 invoked from network); 26 Jan 2002 07:26:53 -0000
Received: from unknown (HELO damar.ebay.com) ([216.33.156.140]) (envelope-sender <endofauction@ebay.nl>)
by arkanoid.cybercomm.nl (qmail-ldap-1.03) with SMTP
for <ecl@dds.nl>; 26 Jan 2002 07:26:53 -0000
Received: from borrow.sjc.ebay.com (borrow.sjc.ebay.com [10.1.201.50])
by damar.ebay.com (8.10.2/8.10.2) with SMTP id g0Q7RjK18551
for <ecl@dds.nl>; Fri, 25 Jan 2002 23:27:45 -0800
Message-Id: <200201260727.g0Q7RjK18551@damar.ebay.com>
To: ecl@dds.nl
From: endofauction@ebay.nl
Comment: 0.0.0
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative; boundary="==_MIME-Boundary-1_=="
Subject: eBay Nederland Einde veiling - Objectnummer 1324332889 (cd-writer Yamaha 8x4x24x SCSI)
Date: Fri, 25 Jan 2002 23:26:35 PST
If you are reading this text, please upgrade your email reader.
--==_MIME-Boundary-1_==
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-1"
Content-Length: 1906
Gefeliciteerd! De veiling van dit eBay-object is met succes afgesloten.
Titel object: cd-writer Yamaha 8x4x24x SCSI
Objectnummer: 1324332889
Verkoopprijs: EUR 26,50
Einddatum: 26-jan-02 08:20:59 CET
Aantal biedingen: 17
Gebruikersnaam verkoper: echobrain
E-mail verkoper: ecl@dds.nl
Gebruikersnaam hoogste bieder: rfosch
E-mail hoogste bieder: reinierfosch@onetelnet.nl
Je kunt dit object gedurende een periode van 90 dagen bekijken. Klik daarvoor op de volgende link:
http://cgi.ebay.nl/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1324332889&ed=1012029659
De volgende stappen zijn:
- De koper en verkoper moeten binnen drie werkdagen contact met elkaar opnemen om de verkoop af te ronden. Winnende bieders kunnen hun betaling direct overmaken aan de verkoper. Klik op de volgende link als je hulp nodig hebt: http://cgi3.ebay.nl/aw-cgi/eBayISAPI.dll?MemberSearchShow
- Als de transactie is afgerond, laat dan je feedback achter op: http://cgi2.ebay.nl/aw-cgi/eBayISAPI.dll?LeaveFeedbackShow&item=1324332889
NU KOPEN! eBays nieuwste optie voor kopers
EEN NIEUWE en MAKKELIJKE manier van inkopen op eBay. Met Nu kopen! kun je een object kopen voor de prijs die de verkoper heeft vastgesteld en vervolgens de veiling onmiddellijk te beëindigen. Klik hier voor meer informatie:
http://pages.ebay.nl/services/buyandsell/buyitnow-buyer.html
Copyright 1995-2001 eBay Inc. Alle rechten voorbehouden. Genoemde
handelsnamen en -merken zijn het eigendom van de respectieve rechthebbenden.
--==_MIME-Boundary-1_==
edit hele lap code /edit
--==_MIME-Boundary-1_==--
het mailte dat dan terug gestuurd zou moeten worden moet er ongeveer zo uit zien:
Nu is het denk ik het makkelijkste om de gegevens die ik van ebay toe gestuurd krijg op te nemen in een database zodat daar de verzendkosten kunnen worden ingevuld en het totaal bedrag kan worden uitgerekend.Geachte heer/mevrouw
U heeft op ebay het hoogste bod gedaan op het volgende object:[objectnaam
obejct nr.:[object nummer
Voor dit kavel bent u het volgende bedrag aan mij verschuldigd:
Kosten object:[bedrag object]
verzendkosten:[verzendkosten]
totaal: [verzendkosten+bedrag object
U kunt dit bedrag over maken op de volgende rekening:
Rekeningnr: xxxxxxxx
naam: xxxxxxxxxxxxx
plaats: xxxxxxxxxxxxxxxxx
bank: Rabobank
Zet A.U.B. in de omschijving om welk kavel het gaat
Zodra ik uw geld heb ontvangen zal ik het kavel aan u versturen.Stuurt u a.u.b. mij uw adresgegevens toe via mail. Mocht ik geen antwoord op deze mail ontvangen binnen 7 dagen dan ga ik er van uit dat u geen interesse meer heeft.
Met vriendelijke groet,
nu is aleen de vraag hoe...? heeft iemand enig idee of er programma's zijn om dit soort dingen mee te doen?
alle ideeën zijn welkom
/edit
ik moet er nog ff bij zeggen dat ik geen adsl of kabel heb , ik heb allen isdn. Ik kan dus niet echt en mail server bouwen ofzo , het moet dus zo kunnen werken dat als je f online bent je de mail kan ophalen.