Toon posts:

[VirtualDub] knipt niet alle geselecteerde frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met virtualDub bezig om bij een aantal filmpjes de titelsong en aftiteling eraf te halen.

nu is het alleen zo dat wanneer ik de begin titel en aftiteling weg knip en daarna opsla, de uiteindelijke avi
bij de niet begint bij waar ik geknipt had, maar een paar seconden ervoor, waardoor je nog een stuk van de titelsong ziet.

Wanneer ik dan in virtualDub nogmaal de avi ga bewerken om de resterende seconden van de titelsong (die ik dus de eerste keer al had geselecteerd, maar die niet is weggeknipt) te verwijderen en daarna opnieuw opsla, dan heeft de uiteindelijke avi nogsteeds die paar seconden van de titelsong. Virtual dub wilt dus niet die laatste paar seconden weghalen.

Weet iemand hoe ik dat wel met virtual dub toch kan forceren? Of misschien weet iemand een andere programma waarmee ik dat wel kan weghalen?

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Je kunt alleen knippen op keyframes in Virtualdub. Als je shift indrukt tijdens het scrollen door je film, zie je onderaan in beeld de framepositie en tijd, en als je op een Keyframe zit, de letter K tussen haakjes erachter. Dat zijn dan dus de punten waarop je kan knippen. Frame accurate snijden kun je onder andere in Adobe Premiere.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Als bovenstaande waar is, kun je volgens mij ook zelf keyframes maken.. Dan moet het ook mogelijk zijn.

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

Topicstarter
de vraag is alleen hoe je keyframes maakt.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op vrijdag 19 april 2002 12:24 schreef _Phantom_ het volgende:
de vraag is alleen hoe je keyframes maakt.
Film eerst omzetten naar uncompressed AVI ofzoiets (MJPEG kan ook). Dan is elk frame een keyframe.

Resulteert natuurlijk wel ik kwaliteitsverlies. Ik render daarom alleen het stukje vanaf de laatste keyframe totaan waar ik wil knippen opnieuw. (Veel werk.....)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
nevermind, ik had hier iets neergezet wat niet klopte.

maar het probleem blijft nog steeds.
ik heb net wel even gekeken met priemere en ik kan daar wel een selectie maken, maar niet wijzigen. (zal wel aan mij liggen aangezien ik niet vel met het programma heb gewerkt)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand een ander programma kent?

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Je kunt snijden in Premiere met het mesje. Kijk maar eens bij de tools in de timeline editor.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

gewoon snijden net NA je snijpunt OP een keyframe (B) renderen,
en het stuk van voor je snijpunt tot aan het keyframe, uncompressed ouputten (met dus elke frame keyframe).
Daarna deze output inlezen en precies op snijpunt tot aan keyframe renderen (A).
Daarna de 2 renderstukjes aan elkaar plakken, zonder nieuwe rendering, omdat de codec/framesize hetzelfde is.

[ moet eraf .hiersnijden. |keyframe rest film]

->

[.hiersnijden. |keyframe] (A)

+

[|keyframe rest film] (B)

=

[.hiersnijden. |keyframe rest film]

Als je veel harddiskspace hebt, kun je eerst je renderen naar YUV compressed. Deze is dan 1 op 1.4 compressed, dus bijna geen verlies. Deze heeft dan wel elke frame een keyframe (afhankelijk van je render-instellingen)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 19:17
[forum=10] >> [forum=9]
Pagina: 1