Toon posts:

[VBS BRINKSTER] database downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, alles goed?

Ik heb een vraagje. Op Brinkster heb ik een site-je staan waar personen hun eigen adressen kunnen bijhouden en zo.

Het leek me leuk om geautomatiseerd iedere gebruiker de mogelijkheid te geven om via email op de hoogte te worden gehouden van verjaardagen.

[vraag]
Kan ik de dbase die op Brinkster staat met gebruik van een vbs-script downloaden naar mijn pc, en zoja....ehm hoe dan. (Niet met een fso, right?)
[/vraag]

[EDIT] Deze keer zonder gezwets

Verwijderd

Topicstarter
(gezwets weggehaald, kijken of ik deze keer wat duidelijker overkom)

Verwijderd

bij brinkster staat de DB map, waar je al je databases opslaat, toch gewoon in de www directory als het ware, dus kan je die toch al downloaden?

dat was bij mij vroeger iig wel altijd

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 10:39
Heb ik ook eens geprobeerd, maar dan kan ik em niet openen... Een probleem bij het converteren ofzo geeft ie aan...

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Ter info: Als je de gratis versie van brinkster hebt kan je geen gebruik maken van een mailcomponent. Daarnaast de database is te downloaden via het beheer van brinkster en via het adres van de database in te typen: www1.brinkster.com/mijnsite/db/mijndb.mdb :)

Marco Bakker: Ik heb zelf geen probleem met converteren, is het niet zo dat je een access97 db in 2000 probeert te openen of andersom want dan moet je hem converteren. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden maar helaas bedoelde ik dit niet. Ik wist al dat ik geen beschikking heb over mail-components, zodat ik geen geautomatiseerde mailtjes kan sturen, vandaar ook deze vraag.
(ik heb overigens geen compatibiliteits-problemen met mijn db op brinkster, misschien omdat dat altijd al een acces200 db is geweest...)

De vraag is of ik met een vbs-script dat ik gescheduled op mijn eigen pc aanroep, een database kan downloaden.
Hierna gebruik ik deze db om mailtjes vanaf mijn eigen pc te versturen.

(ik gebruik mijn pc echter niet als echte host voor de site, aangezien ie dan de hele tijd aan moet staan, en daarmaakt ie nog te veel herre voor)

het enige dat ik dus wil weten of het mogelijk is met een vbs-script een file te downloaden die op het internet staat, de rest is qua info overbodig.

Misschien moet ik maar eens een goede betaalde host gaan vinden (eens uitzoeken of Brinkster Premium goed is).

Verwijderd

offtopic:
Bij mij loopt m'n hele pc (winXP) vast als ik een bestand upload naar brinkster :(. Ben ik de enige met dit probleem? Want het is echt klote.
Beetje vaag dat een site winXP kan laten crashen... gelukkig ook de enige manier, want voor de rest draait ie als een zonnetje :)

Verwijderd

Topicstarter
[OFF-TOPIC]
Heb ik geen problemen mee. Heb je dat upload-probleem alleen bij brinkster?
[/OFF-TOPIC]

Verwijderd

ahhh nou is ie duidelijk

maar sorry, zou t dan niet weten...

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
ik denk niet dat het gaat lukken met een vbs-scriptje (maar ik weet natuurlijk ook niet alles ...)
wat in ieder geval wel zou moeten werken is een VB-appje in elkaar draaien en dan de microsoft internet transfer control gebruiken om een bestand te downloaden.
zoiets dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Private Sub GetPage(strUrl As String) 
Dim b() As Byte 
'Cancel any operations 
Inet1.Cancel 
'Set protocol to HTTP 
Inet1.Protocol = icHTTP 
'Set the URL Property 
Inet1.URL = "http://www.microsoft.com" 
'Retrieve the HTML data into a byte array. 
b() = Inet1.OpenURL(, icByteArray) 
'Create a tempory file for the page to reside 
Open "c:\emp\emp.htm" For Binary Access Write As #1 
Put #1, , b() 
Close #1 
End Sub

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, sjiiit. Daar gaat dus weer een aantal uur in zitten, aangezien ik geen VB held ben..maar ik kom er wel uit denk ik.

Moet ik alleen het gescheduled mail-vb-scriptje dat verjaardagen uit een db trekt weer combineren met het vb-appje dat 3 db's download. Dit nog gecombineerd met een asp-pagina dat remote ervoor zorgt dat de db's gesynchroniseerd blijven.
Dit is dus te uitgebreid om te maken en te foutgevoelig ivm eventuele connectie-problemen...

Weet je wat, ik claim effe een domein, kan ik het daarna in de globals.asa van de host zetten en ben ik van het distributed server-probleem af.
(kan ik eventueel ook nog gescheduled aanroepen als m'n site blijkt te weinig bezoekers te krijgen....en dat krijgt ie).

In ieder geval bedankt voor je hulp.
Pagina: 1