Toon posts:

Fdisk en Maxblast helpen niet bij herkennen 60 Gb

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe Maxtor 60Gb 740Dx. En deze wordt zoals bij meer mensen maar voor 30 Gb herkent. Opzich geen probleem. Had van te voren mijn asus A7V bios ge-update naar 1010A. Dat hielp niet, nog geen paniek. Ik heb altijd nog maxblast. Was die stomme site ff down, maar goed volgende dag binnen gehaald. Een bootable diskette gemaakt met dat programma. Alleen denkt Maxblast dat mijn schijf maar 8Gb groot is!!! Dat denkt ie ook van mijn oude 20Gb maxtor. Wat zou daar het probleem van kunnen zijn?
De nieuwe schijf staat nu als slave ingesteld. Ook partition magic pro 7 ziet de rest niet.
Ik weet niet waar het probleem zit! Ik heb ook geprobeerd in de bios de schijf zelf in te stellen. Maar dan herkent ie hem niet bij het booten.
Ik weet dat er een heleboel topics zijn die deze problemen ook hebben. maar die werden uiteindelijk allemaal geholpen met Maxblast.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ehm, die A7V moet sowieso geen problemen hebben met hdd's >32GB.. dus als het goed is heb je maxblast helemaal niet nodig..

Ik verwacht dat er nog een jumper achter op je hdd zit, die de hdd limiet instelt op 32 GB..

Check dat eerst maar eens even.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik die er dan gewoon uithalen? Ik dacht dat die jumper voor master/slave/cable select stond?? ik probeer het wel ff.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
En anders.. bootflop met dos 6.x gebruikt? Die kan het dacht ik ook niet aan (of ik zit te zwammen).

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Twynn
Op vrijdag 19 april 2002 11:43 schreef Pseudo-Gex het volgende:
Moet ik die er dan gewoon uithalen? Ik dacht dat die jumper voor master/slave/cable select stond?? ik probeer het wel ff.
Mjah, die is er ook.. Maar er is dus ook een plaats waar je die limiet kunt instellen!
(vraag me niet waarom, want wie koopt er een 60GB schijf om deze vervolgens op 32GB te limiteren :?)

Jumperinstellingen staan overigens op je schijf vermeld!

Verwijderd

Topicstarter
Twynn,

Bedankt. Maf gebeuren dat ik mijn jumper eruit moet halen.
Maar ik kan nu de hele schijf gebruiken. Ik had het wel ergens anders gelezen. Maar toen raadde iemand dat weer zwaar af. Dus toen niet gedaan. Nu wel.
En met succes. Nu moet ie toch ook gewoon als master kunnen werken?

• Twynn
Jup, nu kun je gewoon de schijf als master gebruiken..
Da's allemaal geen probleem meer..

't probleem met die jumper is dat de electronica op de schijf gewoon werkelijk zegt dat jouw schijf niet groter is als 32GB.. En dan kan geen enkele bios en geen enkel programma dat overrulen..

Overigens had je dit in de faq kunnen vinden ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2

Maargoed.. Afgehandeld dus..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.