Toon posts:

Nvidia TNT2 M64 pci werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een M560 mobo met een AMD K6-2 erop. Met een 4mb vid kaart. Dus ik dacht laat mij daar een betere kaart voor kopen. Kom ik thuis. oude kaart eruit. TNT2 kaart erin. Computer aandoen. Nieuwe hardware gevonden. Hardware instaleren. Computer opnieuw opstarten. Wil hij naar de windows omgeving gaan wordt het beeld zwart en zit hij muurvast. :'(

Ik dacht van wat raar ja is die video kaart niet goed? Stop ik hem mijn wat oudere pc (AMD K6 200) Werkt alles perfect. Precies hetzelfde geinstalleerd.

Bios instellingen overnemen PCI clk latency timer etc werkt nog niet.

Wat is nou het probleem? :? |:(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

heb je Assign irq to vga aanstaan in bios ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu veranderd
assign irq to pci video card : yes

nog steeds hetzelfde

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Onder DOS draait ie goed ?
Hmm ff Chipset drivers voor je (waarschijnlijk ALI) mainboard updaten.

Verwijderd

Topicstarter
dr zit een ali alladin 4 chipset op

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb een K6-2 400 gehad met Ali chipset en een Tnt2 m64 (wel agp) nooit probs gehad. Update je chipset drivers eens. Probeer ook eens wat oudere detonator drivers (de 12.80 bijvoorbeeld), die vind je in de meuktracker.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op vrijdag 19 april 2002 11:49 schreef KillerAce_NL het volgende:
Hmm ff AGP drivers voor je (waarschijnlijk ALI) mainboard updaten.
Voor een PCI-kaart :?

Probeer gewoon het ding weer eens op te starten in vga-mode, en gooi de video-drivers eens weg.. En na opnieuw opstarten nog eens een poging doen om de drivers opnieuw te installeren?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 19 april 2002 12:08 schreef Twynn het volgende:

[..]

Voor een PCI-kaart :?

Probeer gewoon het ding weer eens op te starten in vga-mode, en gooi de video-drivers eens weg.. En na opnieuw opstarten nog eens een poging doen om de drivers opnieuw te installeren?
Ach jah, chipset drivers bedoelde ik :+

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02-2025

pancake82

Groter is beter!

Ik heb het zelfde probleem gehad.

Ik heb alle soorten driver geprobeert niks werkt.

Ik heb maar 1 oplossing, ga kijken naar een Geforce2 MX pci, want die tnt m64 pci ga je niet aan depraat krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan dat nou dan dat hij op die andere pc wel goed draaide? :?

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
bij mijn weten waren die tnt kaartjes allemaal niet compatible met amd k6-2 nvidia gkreeg toen der tijd een leuke som van intel om daar voor te zorgen kan ik me nog ergens vaag herrineren .

ik kon dat toen der tijd ook niet geloven dus ik in mijn k6 2 350 een tnt 1 en een tnt 2 m64 gestoken en inderdaad liep voor geen meter

dus denk dat je ff een ander modelletje moet gaan uitzoeken vaar geen tnt chip op zit

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 15:35 schreef Doppert het volgende:
bij mijn weten waren die tnt kaartjes allemaal niet compatible met amd k6-2 nvidia gkreeg toen der tijd een leuke som van intel om daar voor te zorgen kan ik me nog ergens vaag herrineren.
Ik heb hier anders een K6-2 450 staan met een TNT2 M64 derin (wel agp) en die draait al een jaar of 2 happy een windows 2000 pro...

Verwijderd

misshien staat de fsb te hoog, dat kan de tnt2 niet aan denk ik

Verwijderd

Topicstarter
is 83 MHz te hoog dan
op 66Mhz deed hij het ook niet

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op vrijdag 19 april 2002 17:57 schreef mchacken het volgende:
misshien staat de fsb te hoog, dat kan de tnt2 niet aan denk ik
gelul, mijn tnt2 m64 draaide ruim 3 jaar op 100mhz.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

[b]Op vrijdag 19 april 2002 15:35 schreef Doppert het volgende:
bij mijn weten waren die tnt kaartjes allemaal niet compatible met amd k6-2 nvidia gkreeg toen der tijd een leuke som van intel om daar voor te zorgen kan ik me nog ergens vaag herrineren.
Op vrijdag 19 april 2002 20:00 schreef ThomasB het volgende:
is 83 MHz te hoog dan
op 66Mhz deed hij het ook niet
Allebei onzin,... |:(

Ik heb een PCI TNT 2 (M64 met 32 mb) op mijn Asus P55T2P4 met AMD K6-2 500MHz / 80 mb edo-ram draaien op een FSB van 83 MHz...
Draait prima. In het begin draaide hij klote omdat ik de verkeerde detonator had geinstalleerd (de laatste nieuwe), maar nu met de goede draait hij prima..
Ligt dus puur aan je detonator. Ik weet zo niet welke versie ik heb draaien, (stond op cd die iemand bij zijn tnt2 kreeg) maar is puur driver probleem.

Verwijderd

k heb wel originele TNT 2 m64 drivers hier :) van uhm vorig jaar ofzo toen de gf2 mx400 32mb net nieuw was

Verwijderd

Ik heb nu dus ook de originele draaien....
Draait super.
Pagina: 1