Toon posts:

opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo experts op compu gebied.
Ik heb een vrij groot probleem met mijn pc denk ik.
Wat is er aan de hand..... Als ik mijn pc wil opstarten, ratelt de HD even en daarna is het afgelopen. Krijg totaal geen beeld en dus zelfs ook niet mijn BIOS set-up.
Ik zie wel het power lampje op de voorkant van de pc brand. Verder gebeurt er dus helemaal niets.

Wat kan dit zijn????

Thanks,
Marco

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Standaard verhaaltje:

- gooi alle overbodige kaarten eruit
- probeer nog eens te booten
- haal je cpu eens eruit, kijk voor brandplekjes en doe 'm terug als je geen brandplekken ziet :P(cooler weer installen :D)
- geheugen eens loshalen... eventueel wisselen met een andere pc
- check je ide kabels
- etc :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Kan het er ook aan liggen dat de batterij leeg is, of heeft dat er niets mee te maken???

• Marv
Op vrijdag 19 april 2002 11:41 schreef M35 het volgende:
Kan het er ook aan liggen dat de batterij leeg is, of heeft dat er niets mee te maken???
Als de batterij leeg is zou de pc wel nog moeten booten... enige probleem dat je dan hebt is dat de bios niets "onthoud"... de tijd/datum wordt dan iedere keer gereset etc.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook zijn dat de videokaart defect is??

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Geef ook even aan wat voor PSU je hebt.
Kan zijn dat deze te zwak is (of op het sterfbed ligt zeg maar).
Heb zoiets ook gehad, extra kaart erbij gezet en kreeg steeds meer BSOD-jes.
En daarna niets meer.
Zwaardere PSU erin en ik had totaal geen probs meer.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Celeron 333 Mhz.
AGP 6525 videokaart.
64 MB ram. Verder weet ik het uit mijn hoofd niet. zit nl op mijn werk.

Het vreemde is dat mijn pc het altijd gedaan heeft. Geen extra kaarten erin gezet ofzo. Het enige wat me nu te binnen schiet is dat ik windows ME erop gezet heb.
Daarna zijn de problemen eigenlijk begonnen. Maar dat kan de oorzaak toch niet zijn :?

• Marv
Op vrijdag 19 april 2002 12:52 schreef M35 het volgende:
Heb een Celeron 333 Mhz.
AGP 6525 videokaart.
64 MB ram. Verder weet ik het uit mijn hoofd niet. zit nl op mijn werk.

Het vreemde is dat mijn pc het altijd gedaan heeft. Geen extra kaarten erin gezet ofzo. Het enige wat me nu te binnen schiet is dat ik windows ME erop gezet heb.
Daarna zijn de problemen eigenlijk begonnen. Maar dat kan de oorzaak toch niet zijn :?
Windows ME is bekend als een van de slechtste Windows versies ooit.... maar dat je pc niet meer opstart door Windows ME lijkt me sterk.
Ik denk toch echt dat je eens je pc kaal moet laten booten (dus alleen vid kaart, cpu, geheugen)

Verwijderd

hoe bedoel je in het begin de HD ratelt even.

ratelt ie meer dan gewoon, of is alles nog normaal

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 13:01 schreef dish3r het volgende:
hoe bedoel je in het begin de HD ratelt even.

ratelt ie meer dan gewoon, of is alles nog normaal
De HD draait een paar keer rond en het lampje van de HD gaat ook branden. Daarna is het over en draait de HD dus ook niet meer.
Het standby lampje op mijn monitor blijft ook knipperen, maar er verschijnt geen beeld.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 13:13 schreef M35 het volgende:
De HD draait een paar keer rond en het lampje van de HD gaat ook branden. Daarna is het over en draait de HD dus ook niet meer.
Het standby lampje op mijn monitor blijft ook knipperen, maar er verschijnt geen beeld.
Had je nou zoon mooie mobo als ik gehad, dan had je het met de D-Bracket zo kunnen oplossen :P

Verwijderd

Topicstarter
ja, lekker makkelijk. zo'n mobo heb ik dus niet en mijn probleem is dus ook niet opgelost.

Wie weet er nog meer raad?????

• VeloChill
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
wat doet je mobo zonder proc???

als het stil blijft, dan is mobo stuk

hoor je een serie piepjes, dan kan je in de handleiding op zoeken waar de combo voor staat

Verwijderd

ik zit met hetzelfde probleem
zie [topic=473143]
Op vrijdag 19 april 2002 15:58 schreef Japiyo het volgende:
wat doet je mobo zonder proc???

als het stil blijft, dan is mobo stuk

hoor je een serie piepjes, dan kan je in de handleiding op zoeken waar de combo voor staat
is dat wel ok? ik wil het best proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het opgelost hoor. Alle kabels nagekeken, en wat bleek, de kabel naar mijn floppy zat los. Niet gezien, maar zat ook op een zeer moeilijk bereikbare plek.
Gelukkig geen problemen meer!!
Pagina: 1