Toon posts:

[firewall] outbound security

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af, wat ze in het onderstaande stukje bedoelen met de uitgaande datastroom, bedoelen ze hier bijvoorbeeld de data mee die tijdens het internetbankieren of het checken van hotmail wordt meegezonden.

In a shared connection configuration, the gateway computer needs to have NIS/NPF(Norton internet security, Norton Personal firewall) installed. This protects the home network from all incoming threats. However, if you want security for outbound events, such as privacy protection, Java and Active X blocking, ad blocking (if available), or parental controls (if available), then install NIS/NPF to each computer on the network as well. This gives you coverage and protection in both directions.

<het gaat over de firewall van Symantec>

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Ik vermoed dat ze hier bedoelen dat je voor een opstelling met een enkele firewall, de zaken die ze opnoemen niet kunt blokkeren. Hiervoor zul je dus op elke client die via de gateway het internet op gaat, ook de Norton Personal Firewall moeten installeren.

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Kort samengevat: als je een centrale firewall hebt houdt die vaak verkeer van buiten tegen, maar van binnen naar buiten niet.

Als je dan een programmatje op jouw PC heeft dat bijvoorbeeld naar Microsoft een lijstje verstuurt met alle webpagina's die je opvraagt (zomaar een voorbeeldje) dan is dat verkeer van jouw PC naar buiten toe en komt dat dus zo door de firewall heen.

Als je dat soort dingen wilt tegenhouden adviseren ze dus die personal firewall ook te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het gevaarlijk zijn als ik niet NIS/NFS installeer.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Norton Internet Security heeft nou niet echt iets te maken met Professionel Networking & Servers lijkt me :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.