[98] Kan niet schrijven naar station C:

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:13
Ik zit hier weer 's op m'n werk... en zo'n PC hier vertoont al een tijdje wat rariteiten.

Nou heb ik die steeds kunnen oplossen (onder andere problemen met de virusscanner).

Maar sinds een dag of 3 komt spontaan de melding:
Kan niet schrijven naar station C: in beeld, in een blue screen.. :{

Nou ben ik bang dat die HD naar zijn grootje is..
Is er een manier om te testen? Of moet ik eerst maar over gaan op een format onder DOS om te kijken of er dan bad clusters ontstaan?

Kent iemand misschien een klein test-progje wat snel die schijf kan scannen op hardwarematige beschadigingen :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op vrijdag 19 april 2002 11:22 schreef -ScuL- het volgende:
Ik zit hier weer 's op m'n werk... en zo'n PC hier vertoont al een tijdje wat rariteiten.

Nou heb ik die steeds kunnen oplossen (onder andere problemen met de virusscanner).

Maar sinds een dag of 3 komt spontaan de melding:
Kan niet schrijven naar station C: in beeld, in een blue screen.. :{

Nou ben ik bang dat die HD naar zijn grootje is..
Is er een manier om te testen? Of moet ik eerst maar over gaan op een format onder DOS om te kijken of er dan bad clusters ontstaan?

Kent iemand misschien een klein test-progje wat snel die schijf kan scannen op hardwarematige beschadigingen :?
Je kunt gewoon met de standaard "zoeken naar fouten op de schijf" van windows zoeken naar bad sectors hoor :Y)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Kun je niet gewoon Scandisk gebruiken :? (Ik had vroeger wel een supermooi klein progje maar dat was op een compu met een 20MB scijf, ik denk dat het bij 100MB al zou gaan kikkeren...)

Ik ben fan van dingen

• ScuL
mja
maar ik kom Windows nu inmiddels al niet meer in
(algemene fout lezen station C: )..

DOS-scandisk zou ik kunnen proberen maar ik heb niet zo'n vertrouwen in het opsporen van hardwarematige defecten daarmee :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dat had een vriend van mij ook,

ik heb hem helemaal geformateerd en daarna scandisk eroverheen gegooit, toen windows weer opnieuw geinstaleert, en hij is weer helemaal goed :)

Verwijderd

Low-Level format :+

• ScuL
Op vrijdag 19 april 2002 11:33 schreef ThaNetRunner het volgende:
dat had een vriend van mij ook,

ik heb hem helemaal geformateerd en daarna scandisk eroverheen gegooit, toen windows weer opnieuw geinstaleert, en hij is weer helemaal goed :)
dat wil ik ook gaan doen.. maar ja ik wil voor de zekerheid even testen..

ik weet dat er progjes voor zijn, à la Norton Disk Doctor voor DOS (maar dan dus progsels die werken op een 20GB FAT32-geformatteeerde schijf..)

Verwijderd

Welk besturingssysteem, want als je een repair bij NT doet, dan doet ie automatisch een check op je disks.

Verwijderd

Eeuuh... Bel de Helpdesk :+

• ScuL
Op vrijdag 19 april 2002 11:37 schreef falki het volgende:
Welk besturingssysteem, want als je een repair bij NT doet, dan doet ie automatisch een check op je disks.
het staat notabene in de topictitel :P
Op vrijdag 19 april 2002 11:39 schreef BigRonnyV het volgende:
Eeuuh... Bel de Helpdesk :+
neen.. ik ben hier parttime systeembeheerder en bovendien tweaker dus ik ga het zelf oplossen. en als ik ze bel zeggen ze waarschijnlijk toch: "we komen hem wel ophalen" :{

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
De windows versie van scandisk is niet veel meer dan een grafisch venstertje dat de dos scandisk aanstuurt.. En als je dan op oppervlakte-fouten gaat scannen moet het ding gewoon de bad clusters vinden..

Kun je dus gerust proberen..

En verder even je kabels controleren.. Dat wil soms ook nog wel helpen!

• floduR
  • Niet online
bij zo'n fout is toch meestal de sector 0 beschadigd? de sector die altijd gelezen wordt bij schrijven of lezen, en die ook informatie geeft over de grootte van de HD

ook kan de index van de schijf beschadigd zijn, zodat de HD niet weet waar alles staat, of waar het naar toe moet

een oplossing ligt voor de hand, eerst proberen om bijvoorbeeld met een opstart floppy uitgebreid te controleren, lukt dat niet, dan goed formateren (niet low-level :P ) dan moet ie het weer doen

zoniet, dan is de HD niet vacuüm meer, en leeft ie niet lang meer (als ie al niet overleden is)

• ScuL
Op vrijdag 19 april 2002 11:44 schreef Twynn het volgende:
De windows versie van scandisk is niet veel meer dan een grafisch venstertje dat de dos scandisk aanstuurt.. En als je dan op oppervlakte-fouten gaat scannen moet het ding gewoon de bad clusters vinden..

Kun je dus gerust proberen..

En verder even je kabels controleren.. Dat wil soms ook nog wel helpen!
Ik ga er mee bezig..
maargoed, het is een Compaq PC die al meer dan een jaar onaangeroerd staat te draaien dus het lijkt me sterk dat die kabels opeens zijn gaan bewegen uit zichzelf :+
Op vrijdag 19 april 2002 11:46 schreef floduR een hoop nuttige info
kijk hier zat ik op te wachten :)
nou ik ga dus proberen of ik 'm nog kan herstellen en anders zit er nix anders op dan de PC te laten ophalen.

maar euh. als iemand nog een suggestie heeft voor een 3rd party diskcheck tool.. graag :P

• ScuL
hmm
het ging goed. totdat ik bij de 217.000e cluster kwam..

toen hoorde ik een harde tik, vervolgens een downspin..
de PC freezde heel eventjes om vervolgens weer op te spinnen en verder te gaan met scannen

(dit alles overigens ZONDER een bad-cluster te markeren..) :{

hij is nu weer verder aan het scannen

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 12:18 schreef -ScuL- het volgende:
hmm
het ging goed. totdat ik bij de 217.000e cluster kwam..

toen hoorde ik een harde tik, vervolgens een downspin..
de PC freezde heel eventjes om vervolgens weer op te spinnen en verder te gaan met scannen

(dit alles overigens ZONDER een bad-cluster te markeren..) :{

hij is nu weer verder aan het scannen
oh lekker, dan heb je best kans dat er stof op je schijf zit (dus niet vacuum meer) of dat de motor niet helemaal 100% meer is, heb ook wel eens gehad dat een harde schijf het pas weer deed nadat ik em flink had geschud... (probeer dit niet :) , alleen als ie niet meer aangaat, maar daar lijkt het niet op)

• ScuL
Op vrijdag 19 april 2002 12:21 schreef floduR het volgende:

[..]

oh lekker, dan heb je best kans dat er stof op je schijf zit (dus niet vacuum meer) of dat de motor niet helemaal 100% meer is, heb ook wel eens gehad dat een harde schijf het pas weer deed nadat ik em flink had geschud... (probeer dit niet :) , alleen als ie niet meer aangaat, maar daar lijkt het niet op)
hehe. ik weet het :P heb zelf ook wel eens evil staan beuken op mijn Quantum Bigfoot toen hij niet meer wilde booten >:) [en toen opeens deed ie het weer]

maargoed, ik zit nu even te lunchen, zie zo wel wat die scandisk doet als ik weer terug kom :)

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
drive fitnesstest te downloaden op de ibmsite (weet niet de url). Werkt volgens mij ook op niet-ibm schijven

Hop doet leven...

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:26
Die schijf moet je gewoon zo snel mogelijk uit die pc knikkeren. Als je nog garantie hebt een nieuwe eisen, heb je geen garantie meer, gewoon een nieuwe kopen.

Als die schijf schrijffouten geeft op c: en een harde tik geeft met scandisk is ie absoluut onbetrouwbaar en gaat hij 't binnen korte termijn begeven.

• ScuL
Op vrijdag 19 april 2002 12:48 schreef dutchderk het volgende:
drive fitnesstest te downloaden op de ibmsite (weet niet de url). Werkt volgens mij ook op niet-ibm schijven
thanks, ga even speuren :)
Op vrijdag 19 april 2002 12:50 schreef BaSsDruM het volgende:
Die schijf moet je gewoon zo snel mogelijk uit die pc knikkeren. Als je nog garantie hebt een nieuwe eisen, heb je geen garantie meer, gewoon een nieuwe kopen.

Als die schijf schrijffouten geeft op c: en een harde tik geeft met scandisk is ie absoluut onbetrouwbaar en gaat hij 't binnen korte termijn begeven.
ik bel gewoon onze hardwareleverancier.. die komen 'm dan wel ophalen.. garantie is geen probleem is een P3-800 en we hebben 'n servicecontract.. :)

--------------
laatste nieuws
--------------

formatteren crashed op 9% :P .. HD is dus definitief defect..

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op vrijdag 19 april 2002 12:57 schreef -ScuL- het volgende:
--------------
laatste nieuws
--------------

formatteren crashed op 9% :P .. HD is dus definitief defect..
Da's minder.... ach ja.. hopelijk meer geluk met de nieuwe :Y)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Pagina: 1