Toon posts:

Applicatie server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op mijn WAN een NT server draaien waarop ik al mijn applicaties de ik gebruik wil gaan draaien, wie kan me vertellen hoe ik dit het beste kan doen zodat het hele WAN er gebruik van kan maken?

BvD

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

als je moeilijke vragen gaat stellen kun je ook maar beter wat extra info geven.

wat bedoel je met wan? dial-up verbindingen (ras) of een echt wan met vaste verbindingen. als je die betalen kunt kun je ook een echte netwerkbeheerder aannemen.

wat voor applicaties wil je gaan draaien? client-server applicaties (oracle ofzo) of wil je gewoon stand-alone apps vanaf de server kunnen opstarten?

wat voor clients gebruik je? en hoeveel zijn het er?

Verwijderd

Topicstarter
Okay WAN staat voor Wide Area Network, ik wil dus gewoon stand alone apps opstarten van die server zodat elke client er gebruik van kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer dus gewoon apps op die server en dan start ik ze op een workstation via een snelkoppeling op. Hoe ken ik dit het beste aanpakken of is er een alternatief?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ik weet wat een wan is maar om iets zinnigs te kunnen zeggen helpt het om te weten hoe dat van jou er ongeveer uitziet. met de info die jij geeft blijven er zoveel factoren onbekend dat een goed antwoord bijna niet mogelijk is.

wat wel van belang is dat windows applicaties meestal opgebouwd zijn uit een aantal bestanden in de c:\program files folder, verwijzingen in de registry, en eventueel dll's enzo in de c:\windows\system en andere systeemfolders.

om applicaties goed te laten draaien van een server is het dus meestal niet genoeg om alleen maar de program files folder te kopieren maar heb je ook een manier nodig om dll's en registrykoppelingen e.d. op de client te krijgen. daarvoor zul je een apart softwarepakket nodig hebben.

hoe dat allemaal het beste kan verlopen is afhankelijk van het soort (en snelheid) van het netwerk, het aantal (en soort) clients, het soort software waar het om gaat, etc.

voor de meeste kleinere netwerken (minder dan enkele tientallen machines) is dit gewoon teveel moeite en kun je beter alle software gewoon lokaal installeren en hooguit een installatiepunt op de server aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk daar heb ik wat aan :)

tnx downtime.

Verwijderd

of ga kijken naar windows 2000 of nt40 terminal server

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

terminal server stelt hele forse hardware-eisen en niet elke server is zwaar genoeg om het te draaien. of het geschikt is is dus weer afhankelijk van wat je ermee wilt gaan doen en wat voor materiaal er staat.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Het lijkt me niet verstandig om applicaties vanaf een WAN op te starten. Het binnenhalen/opstarten van zo een applicatie zal in de meeste gevallen een flinke belasting op het netwerk zijn. Tenzij je natuurlijk een hele snelle lijn ter beschikking hebt.
Het is al eerder opgemerkt om de applicaties lokaal te installeren en alleen de data vanaf het WAN binnen te halen. Ik kan iig vertellen, dat mijn ervaring met een ISDN verbinding niet erg positief is gebleken. :(
Misschien ff praten met mijn werkgever, om een glasvezel verbinding naar de zaak te krijgen! :P

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1