Laserjet IIIp - witte streep

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 13:29
Ik heb een laserjet IIIp van een bedrijf over kunnen nemen. Deze werkte niet meer. Na wat poetsen en aandrukken van onderdelen is hij weer gestart en kan hij zijn testpagina's afdrukken en opdrachten van windows ook netjes accepteren.

Nou zijn er 2 problemen:
1. papier gaat er niet goed in. Ik denk dus dat de aandrukwielen van de pickup niet meer goed zijn.
2. er loopt een witte verticale streep over het papier.

Hp support gemaild en ze hebben nog gereageerd ook (ondanks dat ze eigenlijk geen support meer leveren). Waarschijnlijk is het probleem van de streep OF de toner OF de fuser.

Denken jullie hetzelfde? Zoja, waar kan ik een nieuwe fuser en aandrukwieltjes krijgen (en eventueel meer geheugen.. 1mb is net te weinig voor grote plaatjes)?

Verwijderd

Wiite streep komt vaak door de transfer roller.
Dit is een soort rubber spons achtige roller die zichtbaar wordt als je de toner eruit tilt.

Deze roller moet je met een droge doek schoonmaken.
NOOIT MET WATER OF SCHOONMAAK MIDDELEN. ( let op je kleding toner stof krijg je er nooit meer uit.

Eventueele onderdelen en spareparts kan je het goedkoopst krijgen bij www.microfix.nl .
Deze zijn vaak goedkoper dan HP zelf.

Succes met je printer(TJE) :)

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
beste kans is om op een computerbeurs een handelaar in oude Laserjets tegen te komen.

Dingen worden idd niet meer gesupport. Vriend van me had hetzelfde probleem, bij hem was het wieltje ook stuk. Na wat knutselwerk doet het ding het nu weer perfect.

Toner is gelukkig nog gewoon te bestellen.

Njit

Verwijderd

hoogst waarschijnlijk (90% zeker) is het de fuser

papier problemen zijn daarop terug te halen en de streep.
op de fuser zie je dan een donkere streep of vlekken ....

fuser vervangen is een dure aangelegenheid

Verwijderd

Wat betreft de transfer roller klopt het stukje wat hierboven staat, het enige waar je zo'n roller eventueel ook mee schoon mag maken is foam clean, en zelf denk ik absoluut niet dat het aan de fuser ligt, als het nl aan de fuser ligt dan zou er een zwarte streep staan.
Wat ook nog een probleem kan zijn is de scanunit, deze zit als ik me niet vergis voorin bij de IIIp. dit is een onderdeel waarin je een soort spiegel/glazen plaat kunt zien zitten, deze schoonblazen of schoonmaken met een zachte doek, hier idd absoluut geen schoonmaakmiddelen gebruiken kan dan oplossing bieden.
De rollen schoonmaken is ook heel goed mogelijk. Als je een rol er niet uit kunt krijgen gewoon een niet pluizende doek pakken met alcohol of als dat niet aanwezig is, wat zippo vloeistof, daarmee zijn de rollen perfect schoon te maken. Dan kan die printer nog een hele tijd mee.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

de toner cartridge heeft ook de rol aan boord waar het eigenlijke laser-licht op valt en waar het plaatje gemaakt wordt. als de fuser defect is krijg je vaak herhaalstoringen (vlekjes die elke zoveel centimeter voorkomen) als de toner-toevoer niet goed werkt komt er geen toner op de rol en dus ook niet op papier. ik zou eerst proberen of je kan testen met een andere toner cartridge.

voor het oppakken moet je de pick-up roller schoonmaken met alcohol, is niet zo goed voor de roller maakt het werkt als een speer. (na 10 keer is de rol versleten)

verder goed uit elkaar halen alles goed schoonmaken , geen toner, geen stof en geen olie dan heb je het beste resultaat. de fuser heeft als hoofd-taak om de toner te fixeren op het papier, die moet krasvrij en schoon zijn. met een zachte doek kom je vaak een heel eind.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
Als de verticale streep geen scherpe randen heeft, maar zo wat uitdeind (als je daarmee snapt wat ik bedoel :? ), ligt het niet aan de scan-unit, maar eerder aan de toner of transfer-rol.

Schud effe met je toner van links naar rechts. Als de lijn veranderd (meestal verminderd) is het de toner, dan kom je der nog goedkoop vanaf.
Pagina: 1