Toon posts:

Foute Koekjes @ T.net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb op jullie aanraden een tijdje geleden ad-aware (3.61) geinstalled (dit proggie scaned op spyware op je computer). Toen ik het net er op had staan was het direct goed raak en mijn koekjes trommel werd mooi opgeruimd.

Echter, ik draai het nog wel eens en er komt alleen altijd weer een cookie van "double_click" terug. En na enig onderzoek blijkt dat ik dat steeds op T.net krijg toegestopt :(

Nu heb ik even gekeken wat double_click koekjes doen, en ik heb er eigenlijk geen trek in. (regelrechte spy-ware) Verder wil ik *wel* de koekjes van Femme want die zijn erg handig. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik gooi sites die ik niet wil gewoon in de packet filter van WinRoute. Zo heb ik ook wel es de adwindows uitgezet, maar sites laden slim en laten je dan dus gewoon wachten over 't algemeen. Maar zo zou je die doubleclick ook kunnen blokkeren.
Ik heb trouwens nog 'n leuke hiero met IE5.5NL. M'n koektrommel is stuk. Volgens IE staat 'ie aan, maar elke site voelt zich diep in zijn kruis getast dat er niet even een koekje achtergelaten kan worden.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tom
  • Niet online

Tom

Femme zit niet bij doubleclick dus lijkt me raar. Ik zal hem moven naar Lieve adjes zodat een ander adje hem ziet. Maar ik vind het vreemd...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 00:21

Floor-is

5.2

Zoals Tom al aangaf, t.net heeft geen samenwerkingsverband met DoubleClick.

Het zou echter wel kunnen dat de niet gevulde banner-ruimte (dus waar het niet gedekt wordt door WebAds) voor een deel gevuld wordt door exchangebanners van DC.

Maarja in principe kunnen die cookies geen kwaad, er worden geen persoonlijke gegevens in opgeslagen. Enkel een Ip nummer aan de hand waarvan ze het surfgedrag kunnen bepalen, dit doen ze om dan de surfende persoon gerichter te kunnen bestoken met reclame. (Wat dus helemaal niet hoeft aangezien we niets met DC te maken hebben -op dit moment-)

Bericht hierboven

• Femme
  • Laatst online: 11:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sommige banners van WebAds worden doorgelinkt vanaf Doubleclick sites (ik vermoed dat een aantal adverteerders die bij WebAds adverteren dat ook bij Doubleclick doen en dat WebAds doorlinkt naar de banner op de server van doubleclick).

Doubleclick geeft waarschijnlijk een koekje mee bij het GIFje van de banner.