One.Tel mailserver brak!

Pagina: 1
Acties:

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Ben lid geworden van One.Tel vanwege het 50 uur internetten voor 25 euro. Niet slecht dacht ik. Wat is nu het geval.

Ik gebruik Eudora en ben zeker niet van plan om Outlook te nemen.
Om mail via One.Tel te kunnen versturen wordt er user en pass verificatie gedaan. Geen probleem wanneer je gebruikmaakt van het mailadres van One.Tel. Maar als je een eigen domein hebt wil je natuurlijk via @domeinnaam.nl mailen. Toch?
Dat kan dus niet want dan komen user en pass niet overeen met die van One.Tel. Het zijn immers de user en pass van je popbox van de hoster.
Ik heb 20 minuten aan de telefoon gehangen met One.Tel á 0,45 euro p.m. om uiteindelijk te horen van zij het ook niet wist.

|:( als ik wil mailen moet ik maar een andere provider gebruiken. |:(

Dit is de eerste provider die ik ken die bij het versturen user en pass verificatie wil. Alle anderen kijken alleen of je via hun bent ingebeld.

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ja aan dat van one.tel zal je niets aan kunnen doen, maar is het geen oplossing om zelf een servertje te draaien oid, als je ingebeld bent dan kan je gewoon senden...is toch makkelijker ook :?

• scubapro
Op vrijdag 19 april 2002 10:44 schreef veldmuis het volgende:
Ja aan dat van one.tel zal je niets aan kunnen doen, maar is het geen oplossing om zelf een servertje te draaien oid, als je ingebeld bent dan kan je gewoon senden...is toch makkelijker ook :?
Ja hier zat ik ook al aan te denken. Het wordt wel een hoop uitzoek werk, ik heb hier (nog) geen ervaring mee. Is een eigen mailservertje wel betrouwbaar en snel? Welke zou je voor een beginner aanraden?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hmmz :)
Wat voor OS draai je :?
Heb je wat ervaring met linux :?
Windows kan uiteraard ook, maar * veldmuis is gewoon een beetje linux fan ;)
Het beste kan je denk ik een beetje gaan zoeken;
[search=mailserver]
[search=mail server]

Denk dat je daar al best een berg informatie mee kan opdoen :)

• scubapro
Op vrijdag 19 april 2002 11:18 schreef veldmuis het volgende:
Hmmz :)
Wat voor OS draai je :?
Heb je wat ervaring met linux :?
Windows kan uiteraard ook, maar * veldmuis is gewoon een beetje linux fan ;)
Het beste kan je denk ik een beetje gaan zoeken;
[search=mailserver]
[search=mail server]

Denk dat je daar al best een berg informatie mee kan opdoen :)
Ja je hebt gelijk, ik moet eerst maar eens wat gaan zoeken en lezen op het net. Sinds kort (afgelopen week) ben ik voorzichtig begonnen met Linux maar het wilt niet echt lukken. Ik beschik helaas niet over ADSL of kabel en de ISDN-kaart is steeds waar ik tegen aan loop in Linux. Wat ik met Linux wil gaan doen is het gebruiken als lokale webserver / router / fileserver en nu dan ook mailserver.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

Heeft niks te maken met het brak zijn van de server, maar gewoon met hun anti-spam policy. Bij de meeste providers (zal niet zeggen alle want er zal wel een uitzondering te vinden zijn) kun je alleen mailen met het email adres wat je bij hun hebt. Je kun als het goed is wel het reply-to adres op je eigen domein zetten.
Maar hmm waar is de mailserver van je eigen domein dan? Kun je niet via hun mailen, of is het alleen een pop3 service? (andere host zoeken, er zijn er genoeg waar het wel kan)

Exact expert nodig?

• scubapro
Op vrijdag 19 april 2002 15:14 schreef Crazy_D het volgende:
Heeft niks te maken met het brak zijn van de server, maar gewoon met hun anti-spam policy. Bij de meeste providers (zal niet zeggen alle want er zal wel een uitzondering te vinden zijn) kun je alleen mailen met het email adres wat je bij hun hebt.
Ik heb al verschillende providers gehad maar One.Tel is de eerste die moeilijk doet. Waar het geen probleem was waren oa: Wish, MyWeb, Commundo, Daemon, Planet
Je kun als het goed is wel het reply-to adres op je eigen domein zetten.
Ja dat kan maar niet echt professioneel. Ik heb tenslotte een eigen domein om oa provider onafhankelijk en "onzichtbaar" te zijn.
Maar hmm waar is de mailserver van je eigen domein dan? Kun je niet via hun mailen, of is het alleen een pop3 service?
(andere host zoeken, er zijn er genoeg waar het wel kan)
Ik host bij Widexs. Inderdaad alleen pop3. Een andere hoster zoeken is geen optie. Ben namelijk erg tevreden over Widexs >:)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

Op zaterdag 20 april 2002 10:04 schreef scubapro het volgende:
Ik heb al verschillende providers gehad maar One.Tel is de eerste die moeilijk doet. Waar het geen probleem was waren oa: Wish, MyWeb, Commundo, Daemon, Planet
Tjah da's mazzel hebben :P
Ik host bij Widexs. Inderdaad alleen pop3. Een andere hoster zoeken is geen optie. Ben namelijk erg tevreden over Widexs >:)
Ik heb bij een host net zo lang zitten doorzeuren, en uitleggen dat authenticated smtp en zo geen probleem is, en nu ondersteunt ie niet alleen pop maar ook smtp :) (ook al staat het nog niet op de site)

Of toch gewoon een mailservertje neerzetten. Je hoeft geen altijd online verbinding te hebben, stel je gewoon in dat widexs je pop server is, en je eigen mailservertje je smtp. Zolang je een mailserver hebt die de mail rechtstreeks het inet opspugen (zijn er ook een hoop die gebruik maken van de smtp van je provider) werkt dat perfect :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1