Toon posts:

MSI 6330 v3 Wat is de max. proc voor dit bord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie topic?

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Kijk op de msi site.

Maar ik geloof dat alleen de K7T turbo 2 de XP2100 aan kon, alles lager dan dat slechts XP1800

iRacing Profiel

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Zie deze site
Is misschien wel handig om de volgende keer zelf eens te kijken op de site van MSI. Lijkt me best wel de eerste logische stap die je doet als je iets zoekt :+

All your base are belong to Chuck Norris

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op vrijdag 19 april 2002 10:12 schreef StarTAC het volgende:
Maar ik geloof dat alleen de K7T turbo 2 de XP2100 aan kon, alles lager dan dat slechts XP1800
Lijkt me vreemd.. Behalve een andere multiplier is er geen verschil tussen de XP2100 en de XP1800.. En die multiplier is gelocked, dus dat zou gewoon moeten werken..

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47
De Turbo (1) is getest tot en met 1800+, daarboven krijg je geen garantie van MSI dat het werkt (ookal zou met het niets verbazen als dit wel het geval is).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Zal waarschijnlijk wel werken met een 2100+, probleem wat je krijgt met de 6330-V3 is dat het spanningscircuit instabiel wordt of zelfs kan doorbranden. Heb dit gezien met een DFI P5Bv3+ die niet bestemd was voor de hoger geklokte K6jes. Werkte wel, maar voeding mocht extra kracht bijzetten om het bord van stroom te voorzien en na een tijdje fikte er gewoon een onderdeel op het bord uit.
MSI zal wel niet voor niets geen garantie geven dat de 1900+ en hoger niet werken.

Overigens zal die nieuwe CPU met kleinere core die AMD binnenkort uitbrengt (Thouroughbred ofzow) waarschijnlijk wel gegarandeerd moeten werken.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een quote:
Tsja, de K7T Turbo is hier niet voor gemaakt. Dit heeft te maken met de specificaties van de on-board spanningsregelaars. Als je afbeeldingen van de K7T turbo en de Turbo 2 naast elkaar legt zal je zien dat de Turbo 2 van extra koelelementen op z'n spanningsregelaars is voorzien, deze ontbreken dus bij de Turbo. Behalve deze koelelementen zijn er nog meer verschillen in stroomvoorziening, waardoor dit bord de snellere procs niet aankan

Met een 1700+ / 1800+ loopt de K7T turbo nog in de specificaties, daarboven kán het werken maar is niet aan te bevelen: de levensduur van je bordje zal er zeker onder lijden.
Dit heb ik eerder bij de Biosupdate gepost. :)

Verwijderd

Gewoon wat heatsinkjes op je Transistoren proppen, heb ik ook gedaan loopt erg stabiel op 2100+@155Mhz FSB, was 1700+.
Ik zag dat mijn k7T-turbo raid ook 2200+ herkend, maar systeem loopt uiteindelijk vast.

Laterz,

Verwijderd

Ik heb er een 2000+ opzitten, no probs.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Op de AMD site kun je vinden, na vele onhandige doorverwijzingen, dat een 1900+ op een k7t turbo geen probleem moet zijn.

Oerbrood!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Op vrijdag 19 april 2002 10:38 schreef Twynn het volgende:

[..]

Lijkt me vreemd.. Behalve een andere multiplier is er geen verschil tussen de XP2100 en de XP1800.. En die multiplier is gelocked, dus dat zou gewoon moeten werken..
Special note:
K7T Turbo & K7T Turbo Limited can support only up to Athlon XP 1800+ CPU

K7T Turbo2 can support Athlon XP 1800+ CPU & above
Dit stond op de MSI site.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 10:17 schreef DusHmaniac het volgende:
Zie deze site
Is misschien wel handig om de volgende keer zelf eens te kijken op de site van MSI. Lijkt me best wel de eerste logische stap die je doet als je iets zoekt :+
Was niet voor mij zelf, was voor een collega, en die had gekeken op de site van MSI, en op advies van mij heeft ie het nog eens op tweakers gepost.
Pagina: 1