fourpoint surround set Help!

Pagina: 1
Acties:

• DonCorleone
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 09:12
ik heb gisteravond een fourpoint surround setje gekocht van u.s.blaster (goed geluid voor betaalbare prijs)u.s.blaster 4.1.
en een kaartje van safeway ook 4.1
ik die instaleren thuis, kaartje erin gedrukt laten detecteren door windows (win xP) de 4 boxen op de subwoofer aangesloten en de subwoofer via een kabeltje van line-in (op de subwoofer) naar de line-in op het kaartje.
nieuwe drivers voor windows xp gedownload, maar nooit dat ie werkt!!!

kan iemand me uitleggen wat ik fout heb gedaan??
Alvast bedankt!!

respect tha DON Don's SPECS

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
line-in naar line-in gaat nooit werken... Je moet een line-out op de geluidskaart naar de line-in van de speakerset gooien...

Heb je op de geluidskaart niet 2 line-out aansluitingen??? 1 voor de voorspeakers, en 1 voor de achterspeakers... Dan heb je als het goed is op de speakerset ook 2 line-ingangen... Het .1 signaal is de bass. Die wordt als het goed is uit het signaal van de speakers gefilterd...

Lijkt mij tenminste... Zo gaat dat met mijn Live! met fourpointspeakers van creative ook...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• DonCorleone
hmmzzz ik zal vanavond ff kijken ik moet nl. zo werken, en ik zie amar 1 ding wat ik kan aansluiten van geluidskaart naar het setje :( maarja ik ga zo ff langs die winkel :(

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
wie heeft jou trouwens verteld dat usblaster goede kwaliteit is? Er zitten waarschijnlijk inderdaad een uitgang voor de voor en de achter speakers op de geluidskaart, die je op de subwoofer aansluit. (als dit niet zo is, kun je misschien beter een andere geluidskaart kopen. (waarom heb je niet een Sb live gekocht? Die zijn nou niet duur meer en je hebt zeker 3 keer zoveel kwaliteit als wat je nu hebt.) Als je (redelijk) goed geluid wil, moet je niks verwachten van een kaartje van 11 euro. :)

• DonCorleone
Hij werkt!, en er komt Prima geluid uit :) de kamer waar ik in zit is toch niet zo groot, maar nou nog 1 vraagje:

weet iemand waar ik een proggie kan downen om de 4 boxen te testen, met geluid van achteren enzo dat er achterje geschoten wordt ofzo? :) :) :) :D

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
usblasters is een b merk. Dat betekent goedkoop en Iets minder goed dan een a-merk.

Heeft die kaart eigenlijk uitgangen voor front en rear speakers?

Verwijderd

Ik snap sowieso niet dat mensen van die pauper boxjes kopen..iedereen heeft toch nog wel ergens een ouwe versterker staan en een stereotoren. Ik heb hier aan mijn SBLive 2 versterkers hangen (2*60 Watt versterkers) 1 versterker voor de voorboxen, en 1 versterker voor de achterboxen...geen subwoofer nodig want die zit al in de Warfdale 100 watt boxen en de Sony 60 watt boxen die aan de versterkers hangen...prima geluidje (recycling van ouwe meuk werkt prima). Ik heb overigens aan mijn DVD speler met 5.1 Dolby Digital uitgangen zelfs 3 versterkers hangen (1 extra versterker plus box voor de centrumspeaker). Ok, ik moet toegeven dat het wel wat plek inneemt allemaal, maar dan heb je ook wat... B-)

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Niet iedereen heeft daar de plek en het geld voor... Zelf heb ik een live! met zo'n FPS1000 setje van creative... Leuk voor spelletjes enzo...

DIVX films speel ik dan af via een Dolby Digital receiver... Gaat over een optische kabel...

DVD speel ik af via mijn Playstation2... Kan mijn pc tenminste uitstaan...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Ja, ik heb in een andere pc ook zo'n safeway 4.1 kaartje liggen en heeft inderdaad 2 line-out's voor voor en achter.

Specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
C-Media 8738 chipset
Plug & Play
Legacy audio 100% SB16 compatible