robot.tx files voor zoekmachines

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:49

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

hoop dat ik dit in het goede topic neerzet, maar anders merk ik het wel

ik heb een site, die is aangemeld bij ilse en google... nu zag ik bij de referers dat veel mensen via ilse op mijn site kwamen , maar heel weinig tot geen via google...

dus toen ben ik eens met google gaan zoeken, en vond ik mijn site wel, MAAR aangezien mijn site uit frames bestaat, werd ik veel gelinkt naar bv het rechterframe, terwijl ik dan menu, en andere delen niet zie en dus niet kan navigeren, daar heeft de bezoeker dus niks aan!!!

nu kun je met robot.txt files zoekmachines 'sturen' maar in feite mag de zoekmachine dus alleen naar de index.php file gaan en de rest NIET

nu zag ik bij een robot handleiding dat je files zo exclude:
User-agent: *
Disallow: /cyberworld/map/ # This is an infinite virtual URL space
Disallow: /tmp/ # these will soon disappear
Disallow: /foo.html
maar moet ik nu echt werkelijk ALLES gaan opgeven waar dat ding niet mag komen????? of kan dat ook anders, want het zijn iets van 15 mappen (en kunnen er nog bij komen + dan nog iets van 10 bestanden in de root...) kun je ook aangeven, exclude ALLES behalve index.php ???

Verwijderd

wat denk je van

disallow: /
allow: index.php

? :) zo ingewikkeld is het toch niet....

en zoek anders op google op robots.txt vind je altijd wel wat :o

Succes :9

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-08 12:22
Lijkt me een zeeeeer onhandige oplossing.

Ik neem aan dat je in je index.php alleen maar wat frames definieerd? Op die manier ben je over een paar weken uit alle zoekmachines verdwenen...

Duw liever wat JS in je pagina's die checken de pagina's in een frame staan (en dat fixen als dat niet zo is).

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 10:36 schreef bartvb het volgende:
Lijkt me een zeeeeer onhandige oplossing.

Ik neem aan dat je in je index.php alleen maar wat frames definieerd? Op die manier ben je over een paar weken uit alle zoekmachines verdwenen...

Duw liever wat JS in je pagina's die checken de pagina's in een frame staan (en dat fixen als dat niet zo is).
vind ik ook, maar daar vroeg ie niet na ;)
alleen dat ie uit alle zoekmachines verdwenen is is niet waar.... hij zal eerder niet zo hoog staan :)

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:49

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
mag ik vragen waarom je zo niet zo hoog komt te staan,en anders wel (of tenminste wat hoger??)

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 10:43 schreef HenkS het volgende:
mag ik vragen waarom je zo niet zo hoog komt te staan,en anders wel (of tenminste wat hoger??)
zoekmachines indexeren je hele site.
ze kijken naar wat voorn trefwoorden je hebt (tegenwoordig al stuk minder) en wat voorn tekst er in je site staat.
Als je dus alleen met index.php een frameset bouwt staat er dus weinig tekst in die relevant is. Als mensen een keyword invullen gaat de zoekmachine kijken in welke pagina's dat vaak voorkomt.
Als het op jou site vaak voorkomt, kom je hoger in de ranking.

Bij google werkt het weer op, hoe vaak jij gelinkt wordt door andere sites. (plus natuurlijk de tekst die op je site staat.)

snappie het een beetje?

Verwijderd

goeie software je site om aan te melden:
Submitwolf Pro!
ennne maak wat "doorwaypages"...
kijk maar ff bij Google hoe...

oh ja>>> frameset aanmelden,.. niet zo handig, anders maak een "doorway" die je aanmeld met een redirect naar je index.php
(deze redirect wel onderaan in de pagina zetten anders indexeert de robot je niet!)

enne in je source staat:

<meta name="REVISIT-AFTER" content="1 DAYS">

dat is wel vragen om eruit gegooid te worden door spiders (komen sowieso niet elke dag langs...),.. zo bestaat je traffic alleen uit spiders,
.. maak er 7 dagen of 21 van !

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 11:47 schreef zkywalker het volgende:
<meta name="REVISIT-AFTER" content="1 DAYS">

dat is wel vragen om eruit gegooid te worden door spiders (komen sowieso niet elke dag langs...),.. zo bestaat je traffic alleen uit spiders,
.. maak er 7 dagen of 21 van !
ach de meeste zoekmachines zullen deze tag wel niet meer gebruiken omdat ze het toch niet aankunnen :z

Verwijderd

<meta name="revisit-after" content="15 seconds">
Maybe it does work...
Pagina: 1