Toon posts:

Hoe bouw ik mijn 3 pin Mobo stekker om naar Molex?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een past fan binne gekregen met de 3 pin aansluiting voor m'n Mobo.
Maar dan draait ie maar 2050 toeren maar ik wil hem gewoon op een molex stekker aansluiten en dan op 12V.
Ik heb al gezocht op het forum maar dan kome de kleuren van de draden uit m'n fan niet overeen :(.
Er komt een witte, een blauwe en een rode draad uit.
Waar kan ik dit op internet bestellen???!!!

Alvast bedankt

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
erm.. uit je mobo komt ook 12V.. je komt met het aansluiten op de voeding echt niet verder

Verwijderd

op 24 ov 17 volt draai die wel sneller :)

• Mephix
Op vrijdag 19 april 2002 09:27 schreef Dannyke het volgende:
op 24 ov 17 volt draai die wel sneller :)
2 voedingen ? sja das natuurlijk wel een optie ;) denk alleen eerlijk gezegd niet dat topicstarter daar mee aan de gang wil

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Ik zou hem juist langzamer willen laten draaien... Hoe sneller, hoe meer herrie... Ik ga nog een keer al mijn fans vervangen door langzamer draaiende types... Hoe langzamer hoe beter... 't lijkt soms net of er een boeing in mijn kamer staat te loeien...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Je hebt gewoon van die standaard kabels die splitsen. Kan je gewoon kopen in de winkel.

Maar als je 3 kleuren hebt en er klopen er 2 dan zal die 3e wel de afwijkende vervangen... begrijp je nog wat ik bedoel?

edit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.amkcomputer.com/amkpc/images/3to4pin.jpg

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Mephix
Op vrijdag 19 april 2002 09:29 schreef Banzi het volgende:
Ik zou hem juist langzamer willen laten draaien... Hoe sneller, hoe meer herrie... Ik ga nog een keer al mijn fans vervangen door langzamer draaiende types... Hoe langzamer hoe beter... 't lijkt soms net of er een boeing in mijn kamer staat te loeien...
Dat probleem ga je met papst niet hebben ;)

• Mephix
Op vrijdag 19 april 2002 09:31 schreef MRic3 het volgende:
Je hebt gewoon van die standaard kabels die splitsen. Kan je gewoon kopen in de winkel.

Maar als je 3 kleuren hebt en er klopen er 2 dan zal die 3e wel de afwijkende vervangen... begrijp je nog wat ik bedoel?

edit plaatje:

[afbeelding]
'afwijkende' is toerenteller.. in zijn geval de witte draad

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op vrijdag 19 april 2002 09:31 schreef MRic3 het volgende:

edit plaatje:

[afbeelding]
Die dingen krijg je gratiz bij enermax fans, ik heb er hier nog 2 liggen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al de reacties.Ik heb bij m'n vaders mobo erop geprikt om te kijken of tie werkte maar nou weet ik niet of uit elke uitgang op je mobo 12V komt, maar hoe kan ik hem harder laten draaien????

Verwijderd

Als er bij het connectortje op je mobo "fan" staat, levert ie gewoon 12V.
Als een 12V fan 2050 t/m draait bij 12V, dan is dat zijn snelheid, niks aan te doen.
Pagina: 1