... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
NOTE: If your number is similar to the above but has another letter AFTER the 'Y', the motherboard is an Intel OEM (Original Equipment Manufacturer) supplied unit and the BIOS has been modified by that OEM (Example: Gateway's BIOS versions have a 'T' {1.00.03.CN0T}at the end) It is highly unlikely that a BIOS upgrade from Intel's ftp BIOS site will work and you will have to go to that OEM's site for your upgrade.
The following is a list of known OEM's and their Identifiers
Op welke manier is zo`n oem bios beveiligd? Kom op Tweakers!
Er moet meer getweaked worden! Zelfs oude units zijn de tijd waard.
The following is a list of known OEM's and their Identifiers
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Volgens mij wordt er gewoon een identifier string uitgelezen uit de huidige bios, en als deze niet overeen komt, kun je die bios gewoon niet flashen met de nieuwe file..Op vrijdag 19 april 2002 12:02 schreef vries335 het volgende:
Wat je zou kunnen proberen is om die identifier uit te vogelen, en vervolgens met modbin de Intel bios om te bouwen tot gateway bios..
Maar da's behoorlijk tricky..
It is highly unlikely that a BIOS upgrade from Intel's ftp BIOS site will work.
Het werkt volgens hen gewoon niet, over beveiliging lees ik niks...
wat ik natuurlijk kan proberen is om de huidige versie op te slaan en deze te vergelijken met de zelfde versie maar dan van intel.
Zo kan ik uitvogelen wat het verschil is. Het probleem is namelijk dat gateway maar een bios leverd tot versie p07 en intel al op versie p14 zit.
Zo kan ik uitvogelen wat het verschil is. Het probleem is namelijk dat gateway maar een bios leverd tot versie p07 en intel al op versie p14 zit.
Tja, dat zeggen wel meer OEMsOp vrijdag 19 april 2002 12:07 schreef KillerAce_NL het volgende:
It is highly unlikely that a BIOS upgrade from Intel's ftp BIOS site will work.
Als je iemand kent met een vergelijkbaar mobo waar je in geval van ramp mee kunt hot-swappen, gaan die banaan. Zo niet- play it safe. Overigens kun je modbin ook op de Gateway BIOS loslaten om zelf P3 support in te bakken (lastig, maar er zijn sites die het stap-voor-stap uitleggen).
Oslik blyat! Oslik!
bij sommige types intel borden (de wat oudere) zit een jumper waar je kunt kiezen normaal, (normaal starten (1-2)) config, (Proc. snelheid instellen(2-3)) en Recovery (geen jumper) de recovery is bedoelt dat als je je bios verknoeit, je er een nieuwe in kan flashen van een diskette zonder werkende bios. dan hoef je geen nieuw mobo te kopen want meestal zit de bios er vast op. als je je bios flasht met het recovery mode, dan word er niet gekeken naar de identifier string van Gateway en kun je er dus de intel bios in flashen.
edit:
als je de intel bios er in wilt flashen moet je alle bestanden op een diskette zetten, die er in doen, en dan de pc aanzetten met recovery, je hoort dan wat piepjes van de pc, en als dat ophoud is ie klaar
als je de intel bios er in wilt flashen moet je alle bestanden op een diskette zetten, die er in doen, en dan de pc aanzetten met recovery, je hoort dan wat piepjes van de pc, en als dat ophoud is ie klaar
Dit is volgens mij een speciale disk. In de handleiding van deze mobo hebben ze het namelijk over een recovery disk. Ik heb het net gebrobeert met een disk met alleen de bios bestanden er op. Het systeem leesde de disk precies een maal en deed verder niets. Ook de poging met een bootdisk met bios bestanden mocht niet helpen.
er is vast wel iemand die deze recovery disk in zijn of haar bureaulade heeft liggen, toch?
url:
handleidinghttp://www.intel.com/support/motherboards/desktop/rc440bx/rc_prdoc.htm
er is vast wel iemand die deze recovery disk in zijn of haar bureaulade heeft liggen, toch?
url:
handleidinghttp://www.intel.com/support/motherboards/desktop/rc440bx/rc_prdoc.htm
Zoals hierboven andere tweakers al zeggen zit er een behoorlijk risico aan vast. Als het niet echt strict noodzakelijk is om een uitgebreider/nieuwer Intel retail-BIOS te hebben, kun je beter gewoon de laatste officiele Gateway versie pakken.
Als daar echt wat mis mee is, moet je Gateway benaderen.
[edit] Als je er geen PIII in gaat douwen, kun je het beter zo laten
Als daar echt wat mis mee is, moet je Gateway benaderen.
[edit] Als je er geen PIII in gaat douwen, kun je het beter zo laten
HAHA HET WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Versie P14 zonder problemen draaien
Nu dat verdomde intel logo nog weg halen, maar het WERKT!
Iemand nog een PIII 600 Slot 1 (niet meer mhz want dat ondersteund de RC440BX niet!)
iemand een url van de intel logo manager, kon ik namelijk zo snel niet vinden.
Versie P14 zonder problemen draaien
Nu dat verdomde intel logo nog weg halen, maar het WERKT!
Iemand nog een PIII 600 Slot 1 (niet meer mhz want dat ondersteund de RC440BX niet!)
iemand een url van de intel logo manager, kon ik namelijk zo snel niet vinden.
Pagina: 1