Toon posts:

OppenOffice, iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde op mijn werk suse en openoffice gaan instaleren, suse is geen probleem maar wat ik in de openoffice build faq las, daar schrok ik toch ff van..
How much hard drive space needed for a full build of OpenOffice.org including source?

The current recommendation is 3GB.
The source code is ~328MB
The build requires 2GB
The creation of an installation set requires ~300MB.
en
How long does an OpenOffice.org build take?

Our current experience is that a full build of OpenOffice.org is approximately 20 hours on a single CPU Pentium III with 256MB of RAM running Linux.
Gaat dit echt zo lang duren????

Verwijderd

Download lekker Mandrake 8.2 (Suse schijnt de laatste tijd van veel dingen af te wijken, dus dat je niks meer vindt in de config files ed, maar dat heb ik ook maar van horen zeggen, en bovendien weet ik niet zeker of mdk dat niet ook doet... ;) ), de 3e cd heeft openoffice erbij, kan je bij het installeren gewoon voor kiezen, en je ziet dan ook hoeveel diskspace het kost (install als expert, dan kan je bij de packages stuk voor stuk kiezen, en wordt het aangegeven voor hoeveel diskspace je al gekozen hebt... ).

Ik vind OOffice er lang over doen om op te starten, daarna gaat het wel.

Verwijderd

lekker advies :?

hij vraagt totaal iets anders dan wat jij beweerd.

in ieder geval als je vanaf source build kan het idd zo lang daan duren mijn systeem deed er volgens mij 9 uur over, maar je moet ook even kijken wat je precies wilt hebben van openoffice je hoeft niet alles te compilen dan.... en je kan het vergelijken met staroffice qua snelheid van starten enzo inprincipe is openoffice verder gegaan waar staroffice betaald verder gaat en de source is open...

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36
Hmz ik heb openoffice voor windows een keer thuis geinstalleerd, maar die was niet gek groot. (60mb oid)

Ik zie op openoffice.org dat de binarie van de stable versie, die jij volgens mij wil hebben, 66 mb is.

Verwijderd

Topicstarter
Suse schijnt de laatste tijd van veel dingen af te wijken, dus dat je niks meer vindt in de config files ed
Ligt er aan wat je gewend bent, ik ben ooit begonnen met suse 6.2 en heb daarna verschillende versies gebruikt. Momenteel gebruik ik thuis LFS 3.2, maar omdat ik op mijn werk niet te veel tijd wil besteden aan het configureren van een systeem wil ik een mij bekende distro. Suse dus.

Maar ja niet veel tijd besteden aan configureren en zo lang voor het compilen van office....ahum...komt op hetzelfde neer...Niemand toevallig een rpmetje liggen?

Verwijderd

Qua werken vind ik openoffice goed gaan.

Qua builden heb ik geen ervaring, zelf kom ik niet verder dan m'n kernel opnieuw bakken om die wat slanker te krijgen.

Maar gezien hoe je de vraag steld lijkt het me dat je alleen openoffice wilt gebruiken en niet wilt builden. Ik snap anders niet waarom je suse als distro gaat gebruiken en niet alles zelf gaat builden (eeuh lfs, linux from scratch).

De binary build is goed te behappen en eenvoudig te instaleren.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 09:26 schreef Purplehouse het volgende:

Maar ja niet veel tijd besteden aan configureren en zo lang voor het compilen van office....ahum...komt op hetzelfde neer...Niemand toevallig een rpmetje liggen?
Eeeuh hier ?

En hier voor een http ingang idpv een ftp.

Verwijderd

Cesium, hoezo vraagt hij totaal iets anders?
Hij wil zonder de hele zaak te builden OO installeren, en wil weten hoeveel diskspace hij dan nodig heeft.

Sorry, ik heb de getallen niet in mijn hoofd, maar de gemakkelijkste manier is met rpm, en als die er bij Suse niet bijzitten, kan hij die van Mdk gebruiken, misschien zelfs in zijn suse systeem, maar dat weet ik niet.

Als je gekeken hebt op de OO site, schrik je toch terug als je leest hoe je 'm zou moeten builden, dus mijn commentaar lijkt me toch wel zinnig voor mensen die OO zonder al te veel moeite willen installeren...
Oh ja, ik herinner me dat de site vermeldt dat je er met een PII 300MHz toch wel een paar uur over kunt doen... (PII 300MHz is prima office machine).

Verwijderd

maar hij is zelf niet duidelijk in zijn verhaal wat die niet wil en jij raad hem een ander OS aan alleen voor openoffice je kan zo binaries van openoffice.org trekken en eventueel rpms @ SuSE en Redhat dus....

een ander OS aanraden dan? je lijkt Bil gaatjes wel :P

Verwijderd

20 uur is wel lang.....
Dat moet ik nog zien dat het inderdaad zolang zal duren.
Anders zou je ook eens naar StarOffice (van SUN) kunnen kijken.
Heb ik zelf ook draaien! Werkt suppergoed, is stabiel, compatibel met MS Office (Word, Excel, PowerPoint)!
Zelf ben ik alle desktops aan het overzetten naar Linux (RH7.2) met StarOffice.
StarOffice is t/m 6.0 beta2 gratis te downloaden.
Vanaf 6.0 (final release) moet er wel voor betaald worden, maar dat zal ergens rond de US$ 115,- liggen per licentie.
De inhoudelijke verschillen van OpenOffice en StarOffice zullen waarschijnlijk niet zoveel zijn, maar om dit soort compile acties van 20 uur per systeem te voorkomen zou je ervoor kunnen kiezen om een "kant-en-klare" StarOffice er op te ploffen.

Verwijderd

Topicstarter
goed..ik heb uiteindelijk de binairie gevonden (nederlands) en die valt wel mee wat installatie betreft. Hij begon alleen te zeuren over het feit dat hij geen java kon bieden.....('k zou ff niet weten waar een officer pakket java voor nodig heeft maar dat zal wel aan mij liggen)

Verwijderd

Caesium, ik zei toch dat hij mdk kon downloaden, omdat ik wist dat daar de rpm opstaat, mag hij van mij in Suse installeren.
Ik lijk op Bill gaatjes?? ;) Financieel: was het maar waar.
Uiterlijk: needankje, ik heb lenzen (grapje, heb ik ook niet eens).
Innerlijk... ja daarom hang ik rond op NOS, en gebruik ik zelf Linux :P (denk dat BG liever sterft dan dat ooit toe te geven... als het al waar zou zijn, maar dat is het niet, want BG is iemand die nl wel goede service en hulp krijgt bij zijn MS software problemen....).

Purplehouse:
Suse schijnt de laatste tijd van veel dingen af te wijken, dus dat je niks meer vindt in de config files ed
Dat heb ik van een collega, die onlangs suse in de zwarte doos heeft geplaatst, omdat hij het vervelend vond dat je tegenwoordig alles met de flitsende installtooltjes moet doen, je kunt het blijkbaar niet meer met de hand in de /etc/*.conf files editen, en vervolgens je wijzigingen ook in die tools aantreffen.
Nou is hij meer van de oude garde, ik doe dingen net zo lief met alle tooltjes, maar ja. Hij vindt in elk geval dat het erg de 'proprietary' kant opgaat, maw dat ze geld ruiken oid...
Dus ik heb het maar van horen zeggen, laat je door mij niet weerhouden. ;)

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

gewoon via een rpm nam het 3 min in beslag, denk niet dat het anders 20 uur duurd

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 09:13 schreef aRTee het volgende:
Download lekker Mandrake 8.2 (Suse schijnt de laatste tijd van veel dingen af te wijken, dus dat je niks meer vindt in de config files ed, maar dat heb ik ook maar van horen zeggen, en bovendien weet ik niet zeker of mdk dat niet ook doet... ;) ), de 3e cd heeft openoffice erbij, kan je bij het installeren gewoon voor kiezen, en je ziet dan ook hoeveel diskspace het kost (install als expert, dan kan je bij de packages stuk voor stuk kiezen, en wordt het aangegeven voor hoeveel diskspace je al gekozen hebt... ).

Ik vind OOffice er lang over doen om op te starten, daarna gaat het wel.
Mjah, zoals al eerder gezegd, is dit wel een tamelijk vreemd advies aan iemand die een vraag over OOo stelt :P

Purplehouse, je kunt gewoon veel beter de binary-relaese van de OO website afhalen www.openoffice.org en deze even uitpakken. Vervolgens draai je de grafische installer en 3 minuten later heb je een OOo systeem draaien :)

Verwijderd

wat ik wel jammer vind t.o.v. Star Office 5.2 is dat je daar zo lekker een wysiwyg HTML-site met meerdere pagina's/mappen/hyperlinks kon bouwen. helaas lukt me dit in openoffice (nog) niet zo goed.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 20 april 2002 00:50 schreef Nelske het volgende:
Vervolgens draai je de grafische installer en 3 minuten later heb je een OOo systeem draaien :)
Zou je voor de grap eens moeten proberen op een Gentoo-systeem, zelf gecompiled vanaf Stage 1 en uiteraard was er bij de OpenOffice-binary-installatie al Java aanwezig. En toch krijg ik zodra ik in een OpenOffice-applicatie m'n muis gebruik meteen een unrecoverable error. :'(

Ben ik nou de enige met dat probleem? 1.0-rc6, 1.0-final en 1.0a hebben allemaal hetzelfde probleem en de MD5 van m'n OpenOffice-download is correct.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 19:59 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Zou je voor de grap eens moeten proberen op een Gentoo-systeem, zelf gecompiled vanaf Stage 1 en uiteraard was er bij de OpenOffice-binary-installatie al Java aanwezig. En toch krijg ik zodra ik in een OpenOffice-applicatie m'n muis gebruik meteen een unrecoverable error. :'(

Ben ik nou de enige met dat probleem? 1.0-rc6, 1.0-final en 1.0a hebben allemaal hetzelfde probleem en de MD5 van m'n OpenOffice-download is correct.
Dat is op een Gentoo systeem gebeurt bij mij ;)

Gentoo 1.1a continu up to date samen met IBM's JDK.

Werkt perfect hier (OOo 6.1.4d (uit m'n hoofd))

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 09:26 schreef Purplehouse het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je gewend bent, ik ben ooit begonnen met suse 6.2 en heb daarna verschillende versies gebruikt. Momenteel gebruik ik thuis LFS 3.2, maar omdat ik op mijn werk niet te veel tijd wil besteden aan het configureren van een systeem wil ik een mij bekende distro. Suse dus.

Wat beweegt die pinguin in jou icon asociaal vloeiend onder Mozilla voor BeOS :)!

Open office heb ik voor Windows gedownload, voor de zekerheid.. een office pakket komt altijd van pas. Ik had Star Office, maar die beta is kort geleden gestopt met werken.

Ik hoop dat Open Office gewoon door blijft draaien... :)

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 22 april 2002 00:32 schreef Beathoven het volgende:
Wat beweegt die pinguin in jou icon asociaal vloeiend onder Mozilla voor BeOS :)!
Offtopic:

Waaronder niet dan?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 00:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Eh, hier ook onder linux :?
Open office heb ik voor Windows gedownload, voor de zekerheid.. een office pakket komt altijd van pas. Ik had Star Office, maar die beta is kort geleden gestopt met werken.

Ik hoop dat Open Office gewoon door blijft draaien... :)
Ja, voor SO moet je gaan betalen. OO blijft gewoon draaien hoor (zit iig geen tijdslimiet op).

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 00:38 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Offtopic:

Waaronder niet dan?
IE / Opera @ Windows :)

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 22 april 2002 16:39 schreef Beathoven het volgende: