Proc of/en MB kapot? Vertel het me!

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Hai,

Ik had een vastloper op mijn computer (XP1600+@1400 soltek SL-DRV5)toen ik er niet was. Vriend van me zonder pc-verstand zat eraan en toen liep dat geval vast in een divx. Hij kon nog terug spoelen, maar de pc liep constand op het zelfde punt vast.

Toen hij de computer uit zetten, kreeg hij deze niet meer aan.

Er branden alleen lampjes maar er komen geen POS piepjes. Dus ik denk het is me proc.

Kortom, ik met een processor en me geheugen modulen naar een vriend met dezelfde pc.

Doen het mem erin, pc werkt goed. Doen me processor erin, niets. Dat ding ging niet eens meer aan, het enige ledje wat brande was diegene op zijn MB.

Kortom kan het zijn dat me processor van het een op het andere momend intern verneukt is waardoor de rest van me moederboard opgeblazen word? Ik had de max proc temp ingesteld (65c) dus dat kan het niet zijn.

HELP! Ik weet het niet meer! Hoe krijg ik me pc aan de gang?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Heb je de proc van je vriend al op je eigen mobo geplakt? Lijkt me ook wel nuttig om te weten of die wellicht de geest gegeven heeft....

En ik zou nog maar eens aan je vriend vragen wat voor divx dat was? Waarschijnlijk eentje met veel geweld >:)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ik kan helaas niet beginnen aan het inprikken van zijn proc op mijn MB. Indien dat ding kapot gaat dan hang ik.

P.s. Topic was ment as in Pleaze.

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Uhm processors gaan normaliter niet zo maar stuk ofzo als je ze in een dood moederbord stopt dus ik zie niet in waarom je dat ook niet ff zou testen.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ben ik met je eens. Moet ik ook ASAP doen. Maar het probleem komt niet bekend voor?

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Naja ik denk dat je bijna alle antwoorden zelf al heb, geheugen werkt nog, proc is dood, en mobo is nog een vraagteken maar aangezien er meestal nooit tig onderdelen in een computer tegelijk stuk gaan verwacht ik (gok ik :P ) dat het alleen bij je processor zal blijven.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ok. Dank je! <edit>Zelf</edit>Vertrouwen doet een tweaker veel goed! *D

Pagina: 1