nero buffer underrun

Pagina: 1
Acties:

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-04 17:25
ik heb de nieuwste nero, onder winxp draaien! maar als ik een cd brand blijft hij bufferunderrun krijgen..hij gaat van 100 naar 60 naar 20 naar 0 en weer naar 100.. als hij klaar is met branden zegt hij ook dat bufferunderrun 267 keer is voor gekomen ofzo! Ik heb de buffer al op het hoogste gezet..80mb maar dat hielp ook niet.

wie weet wat ik aan die underrun kan doen want het kost toch alweer wat tijd.. hij doet nu er nu langer over om een cd te branden!

Water-Escape

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Met welke snelheid brand je? En doe je dat on-the-fly? In dat geval van cdrom naar writer op dezelfde controller?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor brander heb je?
Ik dacht trouwens dat een buffer underrun betekende dat je cd mislukt was (dat gebeurde bij mij tenminste wel.) ;)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik draaiDE! ook de nieuwste versie van Nero onder XP, zelfde probleem, gewoon ff een oudere versie opgezocht. En het probleem was opgelost. Ik weet niet waat voor brander jij hebt, maar ik een HP 9300 serie. ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 08:27 schreef wagenveld het volgende:
Wat voor brander heb je?
Ik dacht trouwens dat een buffer underrun betekende dat je cd mislukt was (dat gebeurde bij mij tenminste wel.) ;)
Mja, dan heeft de topicstarter waarschijnlijk een BURN-proof (of vergelijkbare technologie) writer!

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 17:18

Greyfox

MSX rulez

Op vrijdag 19 april 2002 08:25 schreef Tonnes het volgende:
Met welke snelheid brand je? En doe je dat on-the-fly? In dat geval van cdrom naar writer op dezelfde controller?
Dit is waar, als je een CD-copy doet en de reader en writer zitten op dezelfde IDE-poort, dan kun je een buffer underrun krijgen.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Zitten ze op 1 ide kabel of op verschillende?

Zorg er maar voor dat ze op verschillende zitten

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op vrijdag 19 april 2002 09:18 schreef lada het volgende:
Zitten ze op 1 ide kabel of op verschillende?

Zorg er maar voor dat ze op verschillende zitten
Maar als je twee HDD hebt, enm een cdromspeler en brander. Kan je niet anders dan de HDD's op een ide, en de cdrom's

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 17:18

Greyfox

MSX rulez

Op vrijdag 19 april 2002 16:20 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Maar als je twee HDD hebt, enm een cdromspeler en brander. Kan je niet anders dan de HDD's op een ide, en de cdrom's
Wat een onzin!
Je hebt toch 4 devices, 2 poorten en 2 devices per poort.
Zal je PC een worst wezen wat waar aan vast zit.

MSX 2 rulez more

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 02:55
Koop gewoon brander met BURN-proof (of seamless link van Benq). Dan heb je hier nooit meer last van.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 10:51
Greyfox...
Nix onzin.. als je een brander en cdrom speler op dezelfde ide poort hebt en je gaat een cd kopieren dan moet de ide poort dus tegelijk lezen en schrijven.
Terwijl als je ze gescheiden hebt (oftewel op ide1 en ide2)
dat 1 ide poort data aanvoert (leest) en de ander data binnenkrijgt (schrijft) waardoor het minder belast wordt en dus minder kans op buffer underruns.
Oftewel geen onzin dus

Systeem Specs

Verwijderd

had een vriend ook, had een asus a7v133. kwam alleen voor met 8x en snellere ide burners. bleek dat de via 4in1 nog niet waren installed. daarna was het weg.
bios en kabels waren geen oplossing. leek in eerste instantie wel zo, maar was helaas een fake.
misschien heb je d'r iets aan

(was win98 -> suffe ik)

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51
ik heb hetzelfde met m'n aopen crw1232pro (onder ME maar aleen op 12max speed) heb het onder XP nog niet getest.

ik hoorde van iemand anders -met hetzelfde probleem- dat ie het verholpen had door z'n fikker parallel te zetten met zn harde schijf

• water_escape
ik heb een nero 16speed burn proof..en ze zitten op verschillende kabels aangesloten! welke versie van nero zou dan wel kunnen werken?? of is er toch nog iets anders tegen te doen?

Water-Escape

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zorg dat je de juiste drivers voor je IDE controller hebt. Ik heb sterk het vermoeden dat ergens UDMA niet enabled is...

Forget your fears...
...and want to know more...

• water_escape
Op zaterdag 20 april 2002 16:11 schreef Aetje het volgende:
Zorg dat je de juiste drivers voor je IDE controller hebt. Ik heb sterk het vermoeden dat ergens UDMA niet enabled is...
en h9oe doe ik dat..hoe kom ik daarchter welke ik heb en welke ik meot hebben!???

Water-Escape

Verwijderd

Uhm Ik heb dit probleem ook: nero, plextor 24/10/40a, winxppro

Ik heb altijd een stuk of 3 underruns (volgens nero) die zijn voorkomen.

Nu heb ik door de installatie van mijn geluidskaart, creative disc detector erbij gekregen. die start altijd vanzelf op, en je merkt er niks van.

Die heb ik uitgezet en ik had ook stylexp draaien. maar ik denk dat het de disc detector is, want nadat ik hem had uitgezet heb ik zowaar een cd met 0 underruns gebrand,

hope it helps

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 16:20 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

ooit gehoord van raid. dus het hangt er maar van af wat voor mobo hij heeft. want ik heb bijvoorbeeld 4 ide

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 16:40 schreef drunkfux het volgende:
Greyfox...
Nix onzin.. als je een brander en cdrom speler op dezelfde ide poort hebt en je gaat een cd kopieren dan moet de ide poort dus tegelijk lezen en schrijven.
Terwijl als je ze gescheiden hebt (oftewel op ide1 en ide2)
dat 1 ide poort data aanvoert (leest) en de ander data binnenkrijgt (schrijft) waardoor het minder belast wordt en dus minder kans op buffer underruns.
Oftewel geen onzin dus
GVD... Voor de 1000000e keer, dit verhaaltje is bullshit.

Ga mij maar verklaren waarom m'n Pioneer 115F met gemak m'n 40x Plextor fikker bijhoudt.............

*Zucht*
Pagina: 1