Toon posts:

ATI Radeon 8500, vastloper onder games

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATI Radeon 8500 64 mb DDR geheugen. Als ik bijvoorbeeld Max Payne opstart dan krijg ik de intro en alles wel te zien maar op het moment dat ik een game wil starten klapt ie terug naar windows.

Heb Max Payne geconfigged dattie met die radeon draait en dus ook de 3D hardwarematig pakt. (bij softwarematig klapt ie er ook uit)

Met een Asus V3800 gaat het overigens wel goed

Heb ook MOHAA geinstalleerd en daar gebeurt eigenlijk hetzelfde. Op het moment dat ik een spel daadwerkelijk wil starten loopt ie vast. Heb andere drivers geprobeerd maar dat mocht niet baten..

Mijn PC: Intel P4 1,8 Ghz, 256 Kingston geheugen 133, Windows XP Build 2600. (en natuurlijk een Ati Radeon 8500)

P.S. Heb de search gebruikt maar ik zie door de bomen het bos niet meer dus vandaar een nieuw topicje

TIA

Verwijderd

en dan krijg je zeker de melding dat:
can't load default open gl.

als dit het is ?

moet je drivers opnieuw installeren

ps. vastloper is niet het zelfde, als het eruit klappen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 08:37 schreef svennies het volgende:
en dan krijg je zeker de melding dat:
can't load default open gl.

als dit het is ?

moet je drivers opnieuw installeren

ps. vastloper is niet het zelfde, als het eruit klappen
Dat heb ik alleen als ik MOHAA wil spelen met die ASUS v3800... dat kan ik nog wel begrijpen....

Met die Radeon klapt ie er uit bij Max Payne en loopt ie vast met MOHAA..

en ik krijg niet de melding dat ie de default Open GL niet kan laden

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Vraagje: Heb je hem ooit werkend gezien onder een 3d-spel, of is hij net nieuw?

Standaard oplossingen: Pleur de Radeon in een andere pc, heeft iemand anders een Radeon....gooi die in je eigen pc als test.

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 09:11 schreef McBoldy het volgende:
Vraagje: Heb je hem ooit werkend gezien onder een 3d-spel, of is hij net nieuw?

Standaard oplossingen: Pleur de Radeon in een andere pc, heeft iemand anders een Radeon....gooi die in je eigen pc als test.
/me Thunder heeft em net

Ik heb alleen ff geen andere pc voor handen waar ie inkan aangezien iedereen die ik ken met een ouwe bak zit waar deze agp dus niet in past :|

Ik ken dus ook niemand met een Radeon..

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op vrijdag 19 april 2002 09:15 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

* hetnet Thunder heeft em net
Aha dus je trekt je asus eruit, pleurt je Ati erin.
En nu werkt ut nie, zo heb je ut gedaan zeker ?

Welke Ati ? merk.
Wat voor pc ? mobo, proc.
Welke driver gebruik je nu ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 09:21 schreef hetnet het volgende:

[..]

Aha dus je trekt je asus eruit, pleurt je Ati erin.
En nu werkt ut nie, zo heb je ut gedaan zeker ?
Ik heb de asus eruit getrokken, ati erin gepleurt, DRIVERS GEINSTALLEERD..... en nu werkt het niet
Welke Ati ? merk.
Wat voor pc ? mobo, proc.
Welke driver gebruik je nu ?
Op vrijdag 19 april 2002 08:10 schreef Blue Thunder het volgende:

Mijn PC: Intel P4 1,8 Ghz, 256 Kingston geheugen 133, Windows XP Build 2600. (en natuurlijk een Ati Radeon 8500)
Ok, type mobo vergeten te melden... Intel 845, type driver kan ik nu ff niet melden aangezien ik op mijn werk zit, maar kan wel vertellen dat ik oudere drivers gedownload en geinstalleerd heb.

• Mc.Boldy

Mc.Boldy

[..]

Ok, type mobo vergeten te melden... Intel 845, type driver kan ik nu ff niet melden aangezien ik op mijn werk zit, maar kan wel vertellen dat ik oudere drivers gedownload en geinstalleerd heb.
He je zit te liegen tegen ons!! In je sig. staat iets heel anders :7

Als je in de buurt van Den Bosch woont kunnen we de radeon's wel een keertje uitwisselen als je wilt :?

Trouwens: Heb je alle driver-shit van Asus wel verwijderd? Zowel via de 'remove programme' als door een scan in je regedit? Lijkt me wel handig! (Of heb je ondertussen een verse Winhoos-install)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 09:34 schreef McBoldy het volgende:

[..]

He je zit te liegen tegen ons!! In je sig. staat iets heel anders :7
:+ hehe oepsie :)
Als je in de buurt van Den Bosch woont kunnen we de radeon's wel een keertje uitwisselen als je wilt :?
Ligt Den Helder in de buurt? 8-)
Trouwens: Heb je alle driver-shit van Asus wel verwijderd? Zowel via de 'remove programme' als door een scan in je regedit? Lijkt me wel handig! (Of heb je ondertussen een verse Winhoos-install)
Sterker nog... XP herkende die Asus zelluf dus ik heb die hele drivershit niet eens geinstalleerd. Dus het lijkt me dat daar niet heel veel van over blijft op het moment dat je die kaart er weer uit rost...

Verwijderd

Misschien zijn er wat 'restjes' van de Asus-drivers achtergebleven, heb je die wel ge-deinstalleerd? Misschien kan je voor de zekerheid detonator destroyer gebruiken om de asus drivers echt helemaal te verwijderen (te krijgen op http://www.guru3d.com)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 09:39 schreef Xeno het volgende:
Misschien zijn er wat 'restjes' van de Asus-drivers achtergebleven, heb je die wel ge-deinstalleerd? Misschien kan je voor de zekerheid detonator destroyer gebruiken om de asus drivers echt helemaal te verwijderen (te krijgen op http://www.guru3d.com)
Wordt dat ook geinstalleerd als je zelf geen extra shit van een videokaart installeert? XP herkende dat ding zelf namelijk

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Voor max payne moet je de patch/update installeren (was bij mij de oplossing). Mischien voor mohaa ook:)

• Mc.Boldy

Mc.Boldy

Op vrijdag 19 april 2002 09:47 schreef Kawa het volgende:
Voor max payne moet je de patch/update installeren (was bij mij de oplossing). Mischien voor mohaa ook:)
Ik heb nog geen Max of MOHAA gespeeld met de Radeon. Ik zal het vanavond eens installen en een post doen of het werkt zonder patch...

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Op vrijdag 19 april 2002 10:16 schreef McBoldy het volgende:

[..]

Ik heb nog geen Max of MOHAA gespeeld met de Radeon. Ik zal het vanavond eens installen en een post doen of het werkt zonder patch...
Ga u schamen :(

:+

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat zou idd nog wel eens kunnen...
Op vrijdag 19 april 2002 10:16 schreef McBoldy het volgende:

[..]

Koel, ik zal in spanning afwachten

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

idd er is een update en dan pas ondersteund hij de R8500 :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
ff zoeken dus :)

• Mc.Boldy

Mc.Boldy

Ik zie dat de MOHAA-bugs er in release 4.13.9021 voor Win 98/ME uit zijn. Deze stonden op 12 maart in de meuktracker, dus als je de nieuwste XP-drivers pakt (www.rage3d.com) zal het hoogstwaarschijnlijk prima spelen zijn!!

edit: ik heb het hierboven dus over de drivers voor je Radeon

Verwijderd

Topicstarter
moeten ze wel te downloaden zijn :)

maar ik ga het iig proberen

Verwijderd

Ik had de 1e keer toen ik mijn ati8500 geinstalleerd had ook dat maxpayne er uit klapte als ie een level geladen had.
Het ligt gewoon aan de drivers...
Je moet de oude asus goed uninstallen en je ati ook ff uninstallen en uit het register halen en dan de ff opnieuw opstarten en de drivers weer installeren via de setup (niet via automatisch herkenning)

Verwijderd

Topicstarter
ga ik ook allemaal proberen... hopen dat het een beetje soepel uit het register is te flikkeren...

• Mc.Boldy

Mc.Boldy

Valt best mee. Toen ik mijn Asus 6600 verving door de Radeon 8500 heb ik via add/remove programs de driver verwijderd en daarna met find van de regedit alle strings van 'asus' en 'nvidia' gekicked. Maar volgens mij zijn er zelfs tooltjes die het voor je doen. Kijk maar eens op www.rage3d.com ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 14:17 schreef McBoldy het volgende:
Valt best mee. Toen ik mijn Asus 6600 verving door de Radeon 8500 heb ik via add/remove programs de driver verwijderd en daarna met find van de regedit alle strings van 'asus' en 'nvidia' gekicked.
Jah ok, maar die asus heb ik niet geinstalleerd, die herkende XP zelf dus dat staat niet in add/remove programs. Heb ik nl. al gekeken :)

maar strakkies als ik thuis ben zal ik idd ff alles eruit mikken van asus en nvidia hehe (eerst ff backupje van reg maken voor de zekerheid ;)

• Mc.Boldy

Mc.Boldy

He ik ben ondertussen thuis aangeland en meteen maar even MOHAA geinstalleerd. En ik kan je vertellen dat hij perfect draait. Ik heb de 6.13.10.6058 driver onder XP, dus nu weet je het! Frag ze!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 16:46 schreef McBoldy het volgende:
He ik ben ondertussen thuis aangeland en meteen maar even MOHAA geinstalleerd. En ik kan je vertellen dat hij perfect draait. Ik heb de 6.13.10.6058 driver onder XP, dus nu weet je het! Frag ze!!
Brutal!

Nou nog ff boodschappen doen enzo en dan ga ik lekker mensjes (zal geen nationaliteit noemen ;)) afknallen
Pagina: 1