Toon posts:

[winxp] Printen vanaf school op printer thuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik winxp op mijn pc staan en er staat een HP5 netwerk printer.

Op school een laptop ook met winxp, die ik graag wil laten printen via internet op de pc thuis.

Is dat mogelijk, zo ja hoe, zo nee, waarom niet?

*D

Verwijderd

Ik denk dat dat in gevallen wel te doen is.
Ik kan het volgens mij wel met mijn systeem.

Ik zit thuis met een router met printserver ingebouwd. Mijn idee is dat als je het IP van je modem thuis automatisch op de router laat forwarden naar het IP van je printer in je thuisnetwerk dit wel te doen moet zijn. Dan alleen je printerpoort op de laptop vervangen door een IP-adres en daar geef je dan het IP in van je modem thuis...Als je dan met internet verbonden bent denk ik dat je op je thuisprinter moet kunnen printen...Ik weet het niet zeker, heb het nog nooit geprobeerd...

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Volgens mij moet je het zo doen :

Installeer IIS5 ( geintegreerde webserver van xp ) en ga op school naar http://"jouw ip"/printers. Het kan zijn dat je ergens nog instellingen goed moet zetten in IIS en/of de printerinstellingen.

Maar de webserver heb je nodig om de printer beschikbaar te maken online. Succes :)

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen met ISS5, maar ik zit nu op school, dus gaat pas vanmiddag vanavond lukken.

Thx

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:16
als je je printer gedeeld hebt en het is mogelijk (iv, geblockte poorten enzo).

dan hoef je alleen maar naar \\*je ip* te gaan en dan printen op je printer.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op vrijdag 19 april 2002 07:38 schreef stream het volgende:
Thuis heb ik winxp op mijn pc staan en er staat een HP5 netwerk printer.

Op school een laptop ook met winxp, die ik graag wil laten printen via internet op de pc thuis.

Is dat mogelijk, zo ja hoe, zo nee, waarom niet?

*D
Wat heb je tot nu toe zelf allemaal al gevonden :?
Je zou kunnen proberen te printen over IPP

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

OK, volgens mij ga je met de posts die hier tot nu toe niet echt ver geraken.
Via een webserver kan je niet echt aan een printer, zelf al is die gedeeld...Hangt je printer aan een pc vast dan kan je het al bijna vergeten, die kan je dan enkel in een LAN benaderen...Wil je het dan doen dan zal je via TS moeten werken of zo vrees ik. Misschien kan je ook via een goeie windows-versie of zo je ip forwarden naar je printerpoort maar dat weet ik niet zeker.
Hangt je printer in een netwerk dan is het makkelijk te doen. Je zoekt het ip op van je printer. Je linkt je ip van je modem thuis via een bepaalde poort door naar je printer en je bent klaar. Gewoon op je portable instellen dat je afprint naar het ip-adres van je modem op de bewuste poort van daarnet en je moet van overal kunnen printen...
Pagina: 1