Toon posts:

[perl] timeout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich momenteel bij mij voor:

Ik heb verschillende perl scripts lopen, alles gaat normaal gesproken goed, alleen af en toe blijft er een v/d scripts hangen.
Hierdoor trekt deze al het geheugen leeg (768Mb), waardoor de comp spontaan gaat rebooten.
Bestaat er geen mogelijkheid om bij een config file van perl een timeout in te stellen dat deze bv na 5 min ermee kapt?(zoals bij php)
Dit zou een hele oplossing zijn, mede omdat ik geprobeerd heb het probleem te achterhalen, alleen het lastige is dat het meestal goed gaat en plotseling blijft ie hangen zonder een enkele reden.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet of dat in Pel zit maar er moeten meer oplossingen zijn dan alleen na 5 minuten afschieten. Doet maar 1 van je scripts dit of meerdere?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

misschien is dit nuttig:

SpeedCGI

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Klinkt alsof er iets in een loop blijft hangen.
Het is dus niet reproduceerbaar? Heb je al logging geprobeerd? Alleen het symptoom te bestrijden lijkt me niet het handigst, maar daar zal jij je ook wel in vinden.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Uit de Perl manual (en een van mijn eerdere posts, die ik eerlijk gezegd zelf ook niet kon terugvinden met de search):
code:
1
2
$SIG{ALRM}=sub{die "timeout (oid)"};
alarm 60;  # in seconden